Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Aartsengel Anael

Wil je iets weten over een godin of iets anders wat met mythologie te maken heeft? Stel hier je vraag en kijk of iemand je kan helpen.

Aartsengel Anael

Berichtdoor carolaa » vr 24 okt , 2008 17:49

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een plaatje of tekening van aartsengel Anael, ik ben al in verschillende winkels geweest, en op internet gezocht maar kan er geen afbeelding van vinden.
Wie kan mij hieraan helpen?
Ook alle informatie over deze aartsengel Anael is welkom!

Alvast bedankt!
carolaa
 
Berichten: 3
Geregistreerd: vr 24 okt , 2008 17:47

Berichtdoor Shayenne » ma 27 okt , 2008 1:42

Als je nu eens een H voor Anael plaatst en je googlet dan op de naam Hanael krijg je een heleboel informatie over die betreffende engel. En als je dan ook op "afbeeldingen" toetst, krijg je ook diverse plaatjes te zien.
Grappige bijkomstigheid dat je dit verzoek op een vrijdag hebt geplaatst. :)

Shayenne :lach2:
Shayenne
 
Berichten: 44
Geregistreerd: zo 19 nov , 2006 17:08

Berichtdoor carolaa » ma 27 okt , 2008 14:12

Ja idd, ik heb het op een vrijdag geplaatst.
Ik heb wel een plaatje gevonden maar weet niet zeker of dit de engel is, deze heeft namelijk geen bloemen krans om het hoofd, maar wel gedeeltelijk een groene mantel / omslag.
carolaa
 
Berichten: 3
Geregistreerd: vr 24 okt , 2008 17:47

Berichtdoor Shayenne » ma 27 okt , 2008 19:36

Hi Carolaa.
Er zijn legio ideeën en gegevens over (aarts)engelen. Dat maakt het aan de ene kant heel interessant maar aan de andere kant nogal verwarrend.
Dat is maar vanuit welke hoek of discipline (leergang) je dat bekijkt.
Van lieflijk tot beangstigend. Dat geldt ook voor Hanael.
Sommige mensen claimen rechtstreeks contact met hen (engelen) te (kunnen) hebben en anderen zeggen weer dat het een onmogelijkheid is.
Hanael is vanuit mijn optiek een stellaire macht of kracht die niet zo maar af te beelden is in een menselijke gestalte met vleugels of wat daar op moet lijken.
Wat is jouw idee daarover?

Shayenne.

(O ja, 'n symbool van Hanael is: de roos. En de gestalte van een Steenbok met vissenstaart)
Shayenne
 
Berichten: 44
Geregistreerd: zo 19 nov , 2006 17:08

Berichtdoor carolaa » di 28 okt , 2008 17:11

Ik ben voor mijn moeder opzoek naar een plaatje van aartsengel Anael. Ze heeft van een dierentolk het advies gekregen om een afbeelding van deze engel bij de urnen van haar overleden honden te leggen. Verdere details hierover weet ik ook niet. Ik help dus alleen met het zoeken naar een afbeelding :knipoog:
Verder heb ik er niet veel verstand van :bloos:
carolaa
 
Berichten: 3
Geregistreerd: vr 24 okt , 2008 17:47

Berichtdoor Shayenne » wo 29 okt , 2008 0:11

Ik ben "bang" dat die meneer hoe goed ook bedoeld, niet zoveel van engelen afweet. Ik wil jou of je moeder niet ondermijnen in haar geloof maar de hond hoort in weze bij de aartsengel Gabriël.
De planeet is de Maan (maandag) en het zodiakteken is Kreeft.
Dieren die bij Gabriël behoren zijn: de hond (blaffen naar de maan), krab en schelpdier.
Bloem: alle witte bloemen. Metaal: zilver; kleur: wit en parelmoer; boom is de treurwilg, vogel: de uil.
De aartsengel Gabriël is ondermeer ook de bewaker van huis en haard. Vandaar misschien ook de hond als symbool. Gaat over zaken zoals gezondheid en met alles waarin het vrouwelijke een hoofdrol speelt. Een ander symbool van Gabriël zijn de manestralen.


Hanael echter is de aartsengel van de planeet Venus (vrijdag). Zodiakteken: Stier en Weegschaal.
Hanael gaat over zaken zoals liefde, huwelijk, vrede + harmonie, dus alles wat met affectie te maken heeft en het creeeren van mooie dingen.
Dieren die bij Hanael behoren zijn: het konijn, duif, dwergpapegaai en pimpelmees.
Verdere symbolen zijn: de appelboom, bloem: roos en ridderspoor. Kleur: blauw of zachtroze en veel "bling-bling". Metaal: koper, brons, messing.

Hoewel, als het om liefde en affectie gaat zou 't wel kunnen, achteraf gezien. Waren 't kleine hondjes?
Shayenne
 
Berichten: 44
Geregistreerd: zo 19 nov , 2006 17:08


Keer terug naar Prikbord mythologie, goden en godinnen



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron