Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

De naam "Aicha Qandicha"

Godsdiensten en culturen van Afrika

De naam "Aicha Qandicha"

Berichtdoor Reader » ma 14 dec , 2009 18:09

Ik kom pas vandaag te weten waarvan de naam Qandicha afgeleid is.
Els heeft erover geschreven dat de naam mogelijk gelinkt is met de Foenicische naam "Achtar" -als ik me niet vergis-.

De naam "Qandicha" is de verbastering van het Portugese woord "contissa" wat "prinses" betekent.

Aicha werd vaak met Achtar vereenzelvigd. Dat is volgens mij niet gegrond.

Groeten aan iedereen hier.
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Berichtdoor els » za 20 feb , 2010 3:59

Hee Reader... alles goed met jou? :) Ik snap niet dat ik dit nu pas zie, soms denk ik dat er een duiveltje in dit forum zit dat berichten voor mij onzichtbaar maakt. :kater:

Bedankt voor deze info, ik ga het stukje van de week bijwerken. Die naam 'Achtar' kan ik me niet herinneren eigenlijk. Ik weet nog wel dat je het niet zo eens was met wat ik had geschreven. :cool:

Weet je nog waar je dit hebt gevonden? Zo'n relatie met het Portugees lijkt me ook wel leuk om meer van te weten.
Ik vond nog wel wat over de herkomst van het Portugese woord, en het is verwant met woorden zoals het Engelse countess, wat 'gravin' betekent.

from Middle English countese, countes, countas, contas, contesse, cuntesse, etc., from Old French contesse, cuntesse, French comtesse = Provencal contessa = Spanish condesa = Portuguese condessa = Italian contessa, from Middle Latin comitissa, comitessa, feminine of Latin comes (comit-), count: see count.
Origin obscure.


Wel vreemd dat er dan nog 'origin obscure' bij staat maar goed.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Reader » di 02 maart , 2010 18:42

Het gaat goed mij. Lang gelden dat ik dit forum ontdekt heb. Misschien meer dan vier jaar of zelfs meer.

Kennis is een ingewikkelde zaak, men moet een supermens (die bestaan ook) om nauwkeurig te zijn als het om de wereldsgeschiedenis en zijn verwikkelingen gaat. Maar het is heel wat wat je bereikt hebt.
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41


Keer terug naar Egypte en Afrika



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron