Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Goed nieuws voor mannenhaters

Is het feminisme nog nodig? Heeft het wel enige zin? Of zijn feministes verzuurde mannenhaters?
Spui je mening over het feminisme en de positie van vrouwen in de godsdiensten en in de maatschappij hier!

Goed nieuws voor mannenhaters

Berichtdoor casapapusilor » ma 15 okt , 2007 22:37

Ik had vandaag een lerares biologie op bezoek die me iets interessants vertelde, waar ik nog niet van gehoord had.

We schijnen helemaal geen mannen meer nodig te hebben om ons voort te plannen. Het was een beetje ingewikkeld verhaal, maar het komt erop neer dat het mogelijk is om een deel van het DNA van een vrouw in de eicel van een andere vrouw te plaatsen en die op die manier te 'bevruchten'en tot ontwikkeling te laten komen. Waarschijnlijk zouden daar dan ook alleen maar vrouwen uit voort komen.

Voor sommigen een heerlijke gedachte, een wereld zonder mannen. Ik laat die van mij nog maar even snel een voorraad hout hakken voor de winter!
casapapusilor
 
Berichten: 143
Geregistreerd: vr 10 feb , 2006 23:12
Woonplaats: Blajel Romania

Berichtdoor els » wo 17 okt , 2007 10:05

Waarschijnlijk zouden daar dan ook alleen maar vrouwen uit voort komen.


Waarschijnlijk... het lijkt mij wel, waar moeten wij dat Y-chromosoom vandaan halen? :verward:

Doet me er trouwens ook aan denken dat Maria nooit zonder man een kind kan hebben gehad, want dat zou zeker een meisje moeten zijn geweest. Als Jezus een zoon van god was, dan had god toch wel hele menselijke, mannelijke Y-chromosomen, de enige manier voor 'hem' om een zoon te krijgen. Wat er voor pleit dat 'god de vader' gewoon een mannetje was, en de bevruchting gewoon via normaal contact is verlopen. Anders krijg je er gewoon geen Y-chromosoom in.

Ik dacht trouwens dat we mannen niet nodig hebben voor de voortplanting, maar voor de seks. Je kan ze natuurlijk het hout laten hakken als ze er toch zijn, maar dat is pure entourage.

Het was een beetje ingewikkeld verhaal, maar het komt erop neer dat het mogelijk is om een deel van het DNA van een vrouw in de eicel van een andere vrouw te plaatsen en die op die manier te 'bevruchten'en tot ontwikkeling te laten komen.


Ik ben ook niet zo technisch in die dingen, het doet me een beetje aan klonen denken. Maar dat kon toch al? Het werkt nog niet perfect, het is toekomstmuziek.



Over de ethiek van klonen zijn de geleerden het allemaal niet eens. Het klonen zelf kan ik trouwens niet mee zitten, maar ik houd niet zo van experimenteren met leven vanwege de gevolgen voor de gedrochten en mislukte wezens die hiermee tevoorschijn komen. Je hoort gewoonlijk alleen van de successen, maar weinig van wat er op de achtergrond allemaal mislukt.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor casapapusilor » zo 04 nov , 2007 22:39

Het hoort eigenlijk niet helemaal hier thuis, maar ik vond het toch wel een leuk gegeven. In de ENCARTA-ENCYCLOPEDIE las ik dat er in de romeinse wereld van de eerste eeuw n.Ch. sprake was van feminisme, vooral in de midden en hoge klasse. Bovendien liepen de geboortecijfers drastisch terug. Daarom werden er allerlei maatregelen genomen door de regering. Het huwelijk werd verplicht gesteld voor de hogere klasse. maar door te huwen en kinderen te krijgen kregen vrouwen ook rechten:

Een vrouw die drie kinderen had mocht een bepaald gewaad dragen en STOND NIET LANGER ONDER HET GEZAG VAN HAAR MAN!

Op die manier werd het moederschap dus iets waarmee je wel degelijk iets verdiende, iets kocht, namelijk je vrijheid. Ik vind het wel een interessant gegeven. Je hebt als vrouw aan je verplichting als barende voldaan en daarna heeft je man niets meer over je te vertellen.
casapapusilor
 
Berichten: 143
Geregistreerd: vr 10 feb , 2006 23:12
Woonplaats: Blajel Romania

Berichtdoor Reader » zo 25 nov , 2007 11:30

Ik zat ééns over liefde te denken. Ik wou het niet. Ik kon ver tot gekke limieten overgaan. Maar liefde was iets buiten mijn vingersbereik, buiten mijn beheersbare hersenen, buiten alles waarvan ik dacht nuttig te zijn om hem plukken en rustig buiten mijn leven te leggen. Het was oppermachtig, totalitaire, betoverend, gijzelend en zelfs verslavend met de invloed van hoge dosis dopamine dat te vergelijken is met de dosis van mijn eerste flesje rode wijn. Ik kon wijn makkelijk vermijden, maar moest een lang strijd tegen een dictature liefde uitvoeren.

Ik vroeg me af waarom het natuur zoiets bedacht heeft, dat mensen niet willen maar toch moeten hebben;
Mijn conclusie daarvan was mij teleurstellend in de bazigheid van de mens in het algemeen op deze aarde. We mochten regeren, maar binnen de richtlijnen van het natuur, dat ons gebruikt als arbeiders in een streng liberaal systeem. De winst van het natuur is het voortplanten. Het natuur kan ook ondergaan en het macht verliezen, maar dat kan volgens mij alleen gebeuren, wanneer hetzelf uitgebruikt is binnen een hoger hierarchisch systeem. Het hele systeem zou immers afhankelijk zijn van zichtbare en verborgen regels. Het zijn dezelfde regels die elektroon doen draaien rondom een kern in een atoom, of een zaadcel die zich haastelijk volhard trekt naar de eicelcellen in de eileiders. Ook dezelfde regel die de manen doen draaien rondom een planeet of de planeten die draaien rondom de zon in ons zonsysteem.

Maar ik dat natuur soms ook faalt om perfect te zijn, die oneindige factoren die zich spelen in dit systeem zorger ervoor dat het natuur ook wat macht (misschien geleidelijk) doet verliezen. Het zijn ziektes zoals "onvruchtbaarheid", of alleen meisjes krijgen. maar ook zoals "homoseksualiteit". Mij interesseert dat niet. Dat is een zaak dat het natuur zelf moet oplossen.

Ik denk wel dat zo extreem gaan tot zo'n grens, valt dit laatste afwijkende categorie.
:sperma:
Reader
 
Berichten: 320
Geregistreerd: di 10 okt , 2006 17:41

Re: Goed nieuws voor mannenhaters

Berichtdoor Naziha » vr 18 feb , 2011 11:26

casapapusilor schreef:Ik had vandaag een lerares biologie op bezoek die me iets interessants vertelde, waar ik nog niet van gehoord had.

We schijnen helemaal geen mannen meer nodig te hebben om ons voort te plannen. Het was een beetje ingewikkeld verhaal, maar het komt erop neer dat het mogelijk is om een deel van het DNA van een vrouw in de eicel van een andere vrouw te plaatsen en die op die manier te 'bevruchten'en tot ontwikkeling te laten komen. Waarschijnlijk zouden daar dan ook alleen maar vrouwen uit voort komen.

Voor sommigen een heerlijke gedachte, een wereld zonder mannen. Ik laat die van mij nog maar even snel een voorraad hout hakken voor de winter!



wahahaha zo iets heb ik ook ooit ergens gelezen
lijkt me inderdaad relaxt. Die mannen schoppen we naar de maan toe
zo hebben we iets meer vrede en veiligheid op de wereld
Naziha
 
Berichten: 2
Geregistreerd: vr 18 feb , 2011 10:15

Berichtdoor els » vr 18 feb , 2011 22:04

Haha, dat zal een gezellige boel worden op de maan. :)
Misschien helpt het al een beetje als mannen anders worden opgevoed. Er zijn toch ook wel normale mannen op de wereld, maar die springen niet zo in het oog. En vervelende vrouwen ook. Maar ja, dat bederft misschien de strekking van dit stukje.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Stardust » za 19 feb , 2011 9:45

Ah ja, dat worden dan Maanmannetjes. :lach2:

Wel aardig, omdat de Maan vrouwelijk is.
Kunnen ze hem in het maanzand steken.
of in elkaar als lego.

Nu nog iets verzinnen om net als bij de Zeepaardjes de mannetjes van een buidel te voorzien en het kroost verder te dragen.
Misschien kunnen we daar dat restje DNA voor gebruiken.
Bevruchting kun je natuurlijk ook kunstmatig doen en per ruimtesonde postorderlijk laten bestellen.

Dat mannen totaal anders moeten worden opgevoed is zeker een feit.

Wish them to the Moon
Stardust
 
Berichten: 185
Geregistreerd: vr 10 jul , 2009 10:00

Berichtdoor els » za 19 feb , 2011 18:04

Zeepaardjes? Dat idee is al in de maak, best schattig eigenlijk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat de opvoeding betreft, ik heb het liefste dat het hele zwartwitdenken wordt afgeschaft, en dat alle kinderen fatsoenlijk huishoudelijk werk leren doen en verantwoordelijkheid leren nemen. Het lijkt nu wel eens het omgekeerde, het afschaffen van het seksisme betekent dat de meisjes nu ook als verwende narcistjes worden opgevoed, in plaats van dat jongens ook aan het werk worden gezet. Zo bang is men kennelijk om jongens aan het soppen en fatsoenlijk koken te zetten.

(Sorry, ik zet er steeds 'fatsoenlijk' tussen, want anders heeft het nog geen zin. :roll: )
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Stardust » za 19 feb , 2011 21:07

Het buideldier of buidelman?

Dat fatsoenlijk stoort mij wel Els :lach2:

Als het vrouwtje ziek is kunnen ze hoogstens een eitje koken.
Een boterham smeren kan nog net.

Een architekt zou verplicht een jaar stage moeten lopen als huisvrouw, dan leren ze om niet van die hopeloos onpraktische woningen te ontwerpen.

Weet je, mannen kunnen gewoon niet zichzelf zijn.

Maar waarom mogen mannen niet persoonlijk zijn of net als meiden wat intiemer? Mannen mogen elkaar niet knuffelen, dan zijn het mietjes of nichten. Ze behoren elkaar op de schouder te rammen, of een stomp te geven. Ze mogen hun emoties niet tonen want dan zijn het watjes. Natuurlijk wel woede en ergernis kortom agressie en competitie. Maar meer tederheid of zachtheid is nog steeds ernstig verdacht. Geen man zal gearmd lopen (tenzij).
Vind er eens een die in staat is een boeketje bloemen te schikken of zelfs maar kopen. Behalve als ze op een wipje uit zijn.
De deur van de auto houden ze alleen open als ze nog niet getrouwd zijn.
En in bed, ach ja als ze het hebben gehad, rollen ze om van de slaap en vergeten wie je bent of sluipen het huis uit als ze niet (en dan komt het) "fatsoenlijk" gearrangeerd zijn.

In een slapstick schoot een bedrogen echtgenote een jachtgeweer leeg in een straat en sprong er uit elk raam een minnaar. :lach2:

In zuidelijke of oosterse landen is de mentaliteit anders en bestaat er meer een broederlijke houding. Maar over het algemeen zijn veel mannen toch behoorlijk macho en inderdaad narcistisch.
De religies hebben daar ook veel aan meegewerkt.
Stardust
 
Berichten: 185
Geregistreerd: vr 10 jul , 2009 10:00

Berichtdoor els » za 19 feb , 2011 22:10

Nou, in principe wil ik liever niet dat een man voor mij kookt, het is mij te ongezond wat de meeste mannen fabrieken. Dus dat doe ik dan maar liever zelf. Maar ze moeten dan wel erg goed afwassen en de ramen en de wc heel goed schoonmaken en zo. Geen vieze stukjes tussen de vorken laten zitten, en de glazen moeten mooi glanzen, zonder vegen. En op de wc ook de tegeltjes. Ik ben daar meedogenloos in. :neenee:

Ik denk soms dat de emancipatie een beetje aan de mannen voorbij is gegaan. Misschien hebben vrouwen zich wat harder verzet tegen hun positie? Het verbaast mij bijvoorbeeld soms dat veel mannen nog dik gekleed gaan bij dertig graden, terwijl vrouwen allang de onzinnige fatsoensregels overboord hebben gegooid en luchtige kleren dragen.

En in bed, ach ja als ze het hebben gehad, rollen ze om van de slaap en vergeten wie je bent of sluipen het huis uit als ze niet (en dan komt het) "fatsoenlijk" gearrangeerd zijn.


Haha... tsja, dat komt nou van al die hypocriete regeltjes. Hopelijk wordt de seksuele revolutie nog eens op een revolutionaire manier voltooid, zodat mensen op een normale manier met elkaar leren gaan. Weg met het 'versieren', elkaar het hoofd op hol brengen en jaloezie en zo...

De religies hebben daar ook veel aan meegewerkt.


Nou, het lijkt erop dat de religies alles wat normaal is op z'n kop hebben gezet. We moeten het wiel weer uitvinden, lijkt het. Hoewel het er op lijkt dat het nu ook allemaal in vliegende vaart de verkeerde kant op gaat. Religies zijn denk ik de oorzaak van veel ellende en narcisme, maar het kan net zo goed ook andersom zijn: dat bepaalde manieren van samenleven automatisch uitmonden in controlerende religies. Een soort culminatie van uitbuiting, onderwerping en controle, wat uiteindelijk uitmondt in een allerhoogste fictieve tiran.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Stardust » zo 20 feb , 2011 10:50

Precies Els
Religie is voornamelijk een systeem dat gebruikt wordt als volksmennerij. Zadel ze op met een angst- schuld- en schaamtegevoel en een eeuwigdurende hypotheek, waar je onontkoombaar wegens de erfzonde schuldig aan blijft, en stel de beloning voor al die ellende uit naar een fictief hiernamaals.
Intussen rammelt de kassa, regeert de leugen en mogen we nu zelfs voor het klimaat belasting betalen, welke richting de thermometer ook gaat. Vroeger dachten ze dat God vertoornd was, nu is god de bankdirekteur en president, de Paus heeft prestige verloren, of de Soepjurk met Tulband, aangemoedigd door de hoofddoekjes en rechtsarmige extremisten met ceasarenkreten (waar zag ik dat eerder?)

Maar goed, de zedenmoraal is verderfelijk. Na de seksuele revolutie kwam er de uitspatting, is er wel iets veranderd in de perverse vrijheid, maar intussen moet manlief eens leren feminiseren.

Dat betekent niet alleen de seks anders beleven en dus niet hop erop en erin, klaar. Maar met sensitief gedrag en geduld om haar ook eens een hoogtepunt te laten ervaren en (voorlopig) de indruk te wekken, dat er naast het orgasme ook een liefde bestaat voor andere zaken, zoals samen koken.
Verder vooral het huishouden, de kinderen (en luiers), boodschappen doen en wellicht een naaicursus, zodat hij een knoop kan aanzetten. Misschien snapt hij dan eindelijk eens waarom zijn vrouw 's avonds te moe is om hem te bevredigen en niet de fantasievolle vamp die op hem en hem alleen ligt te wachten.

Of de bril laten liggen en "zitten op die plee!", inplaats van de bloemetjes op het behang ook reukwater te geven.
Zoniet, dan zelf opruimen, leren ze het wel af.

Of eindelijk eens leren wat voor kleur bij welke broek past, in plaats van met de handjes hulpeloos omhoog geheven aan het vrouwtje of de verkoopster als plaatsvervangende moeder te vragen, of het wel ergens op lijkt, terwijl zijn hemd in zijn broek gepropt is (of eruit hangt) en het meer lijkt op een creatief gevormde gehaktbal met een wansmakelijke combinatie van vormeloze jeans, met het kruis op de knieën en Tshirt of overmaatse trui met onduidelijke tint. Of de juiste kleuren in de wasmachine steken, zodat er na de rit nog onderscheid bestaat in kleding, als tenminste de temperatuur niet de aanleiding was van de reductie tot babykleertjes. :lach2:

Tja en dan de dames. Verleden week stopte er een met een brommertje, stapte af en liet een paar benen zien tot aan haar middel gestoken in zwarte, glanzende panties.
Bukte eens diep om de ketting aan te brengen en daarna probeerde zij met moeite om een bijna doorschijnend luchtig wit micro-jurkje over haar mooie onderdanen te spannen en dat met deze temperaturen.
Stardust
 
Berichten: 185
Geregistreerd: vr 10 jul , 2009 10:00

Re: Goed nieuws voor mannenhaters

Berichtdoor Eduard » zo 29 mei , 2011 21:19

Omgekeerd seksisme. Wow wat een vooroordelen allemaal. Ik ben een man, kan de was doen zonder babykleertjes te maken. Doe altijd de bril netjes op de wc en maak het schoon als het foutgaat. Kan ook naaien, koken en zelfs een beetje breien en ben toch geen watje. En sex is voor mij eerder een sensitieve ervaring dan het toewerken naar een klein hoogtepunt. Kortom gooi niet alle mannen over een boeg.
Eduard
 
Berichten: 18
Geregistreerd: wo 28 okt , 2009 12:00

Re: Goed nieuws voor mannenhaters

Berichtdoor Stardust » ma 30 mei , 2011 11:08

Ah eindelijk een man die feminien ontwikkeld is.
Nu nog een jurkje en een artificiële baarmoeder in de vorm van een rugzak of buidel of zoiets.
Misschien kunnen ze er een transplanteren of genetisch stimuleren?
Beetje zoals bij de zeepaardjes.
Kunnen de vrouwen eindelijk eens wat rust genieten :lach2:

Verder hoeven ze alleen maar de lonen gelijk te trekken en vrouwen toelaten in alle funkties.
Dan moeten de religies nog worden aangepast om de vrouw te bevrijden van de erfzonde.
In het middenoosten moeten ze nog worden uitgepakt.
Of omgekeerd feminine mannen inpakken in Burka.
De wetten moeten worden herschreven voor er gelijkheid kan bestaan.
Misschien mogen vrouwen daar dan eindelijk alleen over straat of achter het stuur zonder gestenigd te worden.
Of de vrijheid verkrijgen met een vreemde te praten.
Of echtscheiding te verkrijgen als manlief ongenietbaar is, zonder in de goot terecht te komen door verlies van alle rechten.
Pas als mannen die eeuwenoude onderdrukking aan den lijve hebben ondervonden mogen ze volwaardig meedoen.
Grapje hoor :lach2:
Stardust
 
Berichten: 185
Geregistreerd: vr 10 jul , 2009 10:00

Re: Goed nieuws voor mannenhaters

Berichtdoor Eduard » ma 30 mei , 2011 13:33

Volkomen met je eens: mannen en vrouwen zijn inderdaad niet gelijk, maar wel gelijkwaardig. En ik hoop ook op een betere wereld, waarin er niet gediscrimineerd wordt op basis van sekse of ras of wat dan ook.
Eduard
 
Berichten: 18
Geregistreerd: wo 28 okt , 2009 12:00

Re: Goed nieuws voor mannenhaters

Berichtdoor els » ma 06 jun , 2011 20:52

Sorry even tussendoor... hier een hele nuttige cursus voor iedereen. Overstijgt de volken en de geslachten. :lachen:



Leek me hier wel van toepassing.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Goed nieuws voor mannenhaters

Berichtdoor Stardust » wo 08 jun , 2011 20:10

Die was nog niet gewassen en gestreken gekrompen en verkleurd Els :lach2:

Een mannelijke kennis waste een dure dikke wollen trui.
Na deze beurt bleef er een babytruitje over van onbestemde tint,
waarmee je iemand de hersens kon inslaan, aldus zijn elegante bloemrijke omschrijving.

Nog een puntje waarom dragen mannen geen rokken?
Tenzij dan in Schotland waar ze toch een tikje weard zijn :lach2:

Vrouwen hebben al eeuwen de broek aan.
Wist je dat de broek van oorsprong voor vrouwen was ontworpen, duizenden jaren voor het begin van onze jaartelling.
Ergens in het Verre Oosten om paard te kunnen rijden. Bestaan nog gedecoreerde vazen van uit die tijd.
Dus zijn in principe de mannen toch verkeerd bezig.
Mannen droegen tot in de 18e eeuw rokken en jurken.
De term "rok" als kostuum is er in feite van afgeleid.
Mijn vroegere buurman noemde deze exquise gelegenheidskleding in zijn bouwvakkersjargon "klauwhamerjassen".
Stardust
 
Berichten: 185
Geregistreerd: vr 10 jul , 2009 10:00

Re: Goed nieuws voor mannenhaters

Berichtdoor yaufent » zo 03 jul , 2011 9:37

met die koe moet je op de kermis gaan staan.
Nee, ik ken het. Japanse vrouwen worden in slavernij opgevoed. Maar Japanse mannen ook. Gristelijke vrouwen worden opgevoed met het idee dat ze er alleen maar zijn om te baren en te poetsen. Gristelijke mannen zijn heer en meester. Daarin verschillen 'wij' van de Japanners denk ik.
yaufent
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo 03 jul , 2011 3:46

Re: Goed nieuws voor mannenhaters

Berichtdoor els » ma 04 jul , 2011 22:20

Stardust schreef:Een mannelijke kennis waste een dure dikke wollen trui.
Na deze beurt bleef er een babytruitje over van onbestemde tint,


Dat doet mij denken aan iemand die zo'n klein truitje als mascotte had hangen in de auto, weet niet meer of hij door m of v was gewassen. Het lijkt me heel dramatisch als je zo met de lastige kneepjes van het huisvrouwenvak wordt geconfronteerd, maar voor buitenstaanders is het wel erg komisch.
Ik ben wel benieuwd naar die vazen trouwens. Ik ken natuurlijk wel die Aziatische paardrijdstersculturen, maar veel oudere afbeeldingen dan die van de Griekse Amazones ken ik eigenlijk niet. Die Aziaten stonden model voor de Amazones, dat was dacht ik wel bewezen, onder andere aan het type pijl en boog dat ze gebruikten. Die broeken die ze aan hebben zien er erg leuk uit, een soort legging met mooie figuren. Trouwens, de ridders droegen ook zulke leggins, met een soort tuniekje erboven, vond ik altijd heel sexy. En de Romeinen hadden geloof ik ook geen onderbroekje aan tijdens het vechten.

yaufent schreef:Japanse vrouwen worden in slavernij opgevoed. Maar Japanse mannen ook. Gristelijke vrouwen worden opgevoed met het idee dat ze er alleen maar zijn om te baren en te poetsen. Gristelijke mannen zijn heer en meester. Daarin verschillen 'wij' van de Japanners denk ik.


Dat poetsen en baren klopt helemaal, het is een soort reductie van de vrouw, dit soort religieuze culturen. In het filmpje vond ik die bewonderende geluiden van de mannen ook er grappig.
In Japan zijn de mannen natuurlijk ook heer en meester van de vrouw, hoewel ze op zich weer als 'slaaf' van het systeem worden opgevoed. Japan is nog veel collectivistischer dan het christendom. Het individualisme wordt heel erg onderdrukt, met alle problemen van dien.
Ik denk trouwens niet dat het christendom toleranter is, ik denk eerder dat dat collectivisme maar heel moeizaam aanslaat hier. Inquisitie en heksenverbrandingen hebben nog geen totale dronen van de Europeanen gemaakt. In Japan lijkt het veel dieper te zijn doorgedrongen, althans, tot voor kort was dat zo. Interessante vraag hoe dit kan. Misschien hebben ze in het verleden met een veel strictere vorm van feodalisme of totalitarisme te kampen gehad.
Fundamentalistische christenen zijn griezelig, maar er neigen toch wel veel mensen hier naar vrijheid en individualisme.
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar feminisme



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast