Forum godinnen en beeldvorming | weblog | godinnen | forum home ||
|
Ik weet dat Abraham niet historisch is.els schreef:De islamitische geschiedenis hangt net als het christendom aan elkaar van mythologie. Prima als iemand zich eens in die mythologie wil verdiepen, maar ik zou er wel bij stilstaan dat het allemaal constructen zijn die in een latere tijd tot stand zijn gekomen. Geen van de hier genoemde personages heeft ooit bestaan, en ze waren er gewoon niet in de tijd waarin ze zouden hebben geleefd. Sorry, ik wil de pret niet bederven.
ja, dat is een hoop ellende, maar nochtans zal het op de lange duur goed komen en wel als ook de Islamieten zich zullen bekeren tot de microwezentjes.Voor de rest mag van mij de grens helemaal dicht voor moslims. Mijn mening is dat de enige reden dat dat niet gebeurt is dat bepaalde belanghebbenden er baat zij hebben dat onze samenleving zoals hij nu is (of zoals hij zich voordoet) wordt ontwricht en dat de orthodoxe religie weer terugkomt in de maatschappij. Er zijn zoveel conflicten en problemen dat je wel ziende blind moet zijn als je denkt dat wel goed komt met de 'integratie'.
God is de Logische Geest van het heelal als grondslag daarvan. En God bestaat wel degelijk en is geen fantasie, alleen er is wel een historische ontwikkeling van de godsdiensten, dus in het bewustzijn van wie God is. Zo is God geen sprookjesfiguur als sneeuwwitje.els schreef:Ik kan de logica van deze verhalen niet volgen. Godsdienst is wat mensen er zelf van maken. Als de mens zegt: 'God is drie', dan zijn er drie. Als de mensen zeggen, het is er één, dan is er maar een. Zeggen ze: er zijn er een miljoen, dan zijn er een miljoen. Als ze Sneeuwwitje willen uitkiezen als schepper van de wereld en degene die de gebeden verhoort, dan is het Sneeuwwitje. Als ze Harry Potter willen, dan is het Harry Potter.
er zijn wel degelijk grote leiders, die de mensheid op een hogere trap van bewustzijn brengen en zelfs leiders die het godsbewustzijn verder ontwikkelen zoals harriechristus.En het verschil maakt helemaal niets uit. Het is allemaal fantasie. Al die mensen hebben een ingebeelde vriend die de wereld moet verlossen en de mensen uit de penarie moet halen. Maar je kan wachten tot het einde van de eeuwigheid, want die ingebeelde vriendjes bestaan niet. Mensen zullen zelf de handen uit de mouwen moeten steken. Als alle mensen hun verantwoordelijkheid en hun 'verlossing' afschuiven op je ingebeelde vriendje dan belandt de mens in een neergaande spiraal.
dat heeft pas zin als je meer van godsdiensten zou begrijpen. Er ligt daaraan namelijk een diepere filosofie ten grondslag.Ik had me voorgenomen om er niet meer altijd bovenop te springen als mensen iets zeggen over de verschillende geloven, maar als ik dan lees hoe de religieuze mythologie voor werkelijke geschiedenis wordt doorverteld en hoe de argumenten van de ene 'ware religie' worden aangevoerd om de geldigheid van de andere 'ware religie' te ontzenuwen word ik toch kriegelig. Wat kan het mij nou schelen dat het christendom zichzelf een monotheïstische religie noemt omdat Jezus en god één zijn, volgens hun opvattingen?
Waarom moeten hier de argumenten worden gebruikt van de islam om het christendom af te troeven door 'nog monotheïstischer' te zijn? Het kan me niet schelen of mensen één of een miljoen goden aanbidden, zolang ze er maar niet vanuit gaan dat ze hun 'heilige' wetten moeten gehoorzamen of dat zij de wereld zullen verlossen, want dan zijn we zuur.
de microwezens zijn geen sprookje meer, maar de ware echte goden.Stardust schreef:Zo is dat Els.
Geen enkele zaligspreker heeft de macht mensen te bevrijden.
Inderdaad moet je zelf aan je bevrijding werken en het eerst en vooral aan starre overtuigingen want dat zijn Idee-Fixe's.
De gepreformeerde formules die ik in de bieb rijenlang zie staan met instantboodschappen van snel geluk zijn net zo onrealistisch als materieel gewin dat al zijn waarde verliest, voor je het koopt.
Wijsheid begint met vragen stellen en niet met schone sprookjes.
Sneeuwwitje is nog niet zo een slecht voorbeeld. Ze ligt immers op een roze wolkje in dromenland te wachten op haar verlosser.
Sluit deze prinses op haar erwt niet de moeilijkheden uit?
Daarom ligt ze ook passief in haar denkbeeldige kist.
Die prins heet voor de een Christus en voor een ander de Profeet.
Maar het is en blijft een sprookje.
Ik ben Jezus.
Ik ben van mening de wedergeboren Jezus te zijn, en wel omdat:
1 - ik altijd al het gevoel heb gehad Jezus te zijn.
2 - omdat ik heb gedroomd dat ik eens God zal zien.
3 - omdat ik met mijn atoomtheorie het bestaan van God kan bewijzen.
(En welke religie kan dat?)
4 - omdat ik een nieuwe bijbel heb geschreven.
5 - en omdat ik ook in een historische analyse vanuit de bijbel kan beredeneren dat ik Jezus moet zijn.
Dwz mijn idee volgt logisch op het verhaal van Jezus.
Al kan ik hierin niet alles met uitsluitende eenduidigheid verklaren om de doodeenvoudige reden dat de toekomst nu eenmaal niet volledig uit het verleden verklaard kan worden.
harriechristus schreef:Het is dus weer veel geblaat zonder inhoud.
Mijn atoomtheorie is zeker geen menselijk bedenksel, maar Gods Geest zelf.Stardust schreef:harriechristus schreef:Het is dus weer veel geblaat zonder inhoud.
Ik heb niets op met welke godsdienst ook (inclusief jouw versie)omdat het menselijke bedenksels en dus sprookjes zijn.
harriechristus schreef:Mijn atoomtheorie is zeker geen menselijk bedenksel, maar Gods Geest zelf.
de duivel begin te schelden als je hem op zijn pik trapt.Stardust schreef:harriechristus schreef:Mijn atoomtheorie is zeker geen menselijk bedenksel, maar Gods Geest zelf.
Weleens gehoord van grootheidswaanzin?
Mateloosheid, grenzeloosheid, hoogmoed en obsessies, zijn tekenen van Binarius. Het is de ultieme verleiding van de laatste om iemand in te fluisteren dat hij god zelf is, waarna deze blind is voor zijn ijdele waan.
Vanitas Vanitatum.
ik kan hier geen enkel inhoudelijk argument lezen, waar ik op zou kunnen reageren.Stardust schreef:Hoe kun je propageren Jezus zelf te zijn of God als je niet eens weet hoe en waarom godsdienst is ontstaan, of Überhaupt nog met vragen en onduidelijkheden zitten, micro-mythes incluis?
Je zou dan immers alwetend moeten zijn en dat ben je duidelijk niet. Waarmee het overtuigende bewijs door jezelf is geleverd dat je geen aanspraak kunt maken op bovenstaande hoogmoedige aanspraken.
Het zal je wel niet stoppen om je evangelie te verkondigen, want een waan is een niet reële, niet te corrigeren overtuiging, aldus de DSMIV.
Zoals een echte filosoof op je forum al aangaf, maak je een klassieke fout door je fantasie in de materie te projekteren en daarmee te menen daar iets wezenlijks over te kunnen zeggen.
Iets dergelijks doen primitieven door hun gedachten als beelden waar te nemen en te menen dat het geesten zijn.
Verder kwam je deze klassieke waan ook tegen in de alchemie.
De fantasie projekteren is een onderdeel van een creatief proces waar we dan wel met gezond verstand onderscheid moeten leren maken tussen illusies en werkelijkheid.
Wie dus de atoomtheologie aanhangt waarvan jij de enige adept bent is volgens mij totaal gefragmenteerd.
harriechristus schreef:ik kan hier geen enkel inhoudelijk argument lezen, waar ik op zou kunnen reageren.Stardust schreef:Hoe kun je propageren Jezus zelf te zijn of God als je niet eens weet hoe en waarom godsdienst is ontstaan, of Überhaupt nog met vragen en onduidelijkheden zitten, micro-mythes incluis?
Je zou dan immers alwetend moeten zijn en dat ben je duidelijk niet. Waarmee het overtuigende bewijs door jezelf is geleverd dat je geen aanspraak kunt maken op bovenstaande hoogmoedige aanspraken.
Het zal je wel niet stoppen om je evangelie te verkondigen, want een waan is een niet reële, niet te corrigeren overtuiging, aldus de DSMIV.
Zoals een echte filosoof op je forum al aangaf, maak je een klassieke fout door je fantasie in de materie te projekteren en daarmee te menen daar iets wezenlijks over te kunnen zeggen.
Iets dergelijks doen primitieven door hun gedachten als beelden waar te nemen en te menen dat het geesten zijn.
Verder kwam je deze klassieke waan ook tegen in de alchemie.
De fantasie projekteren is een onderdeel van een creatief proces waar we dan wel met gezond verstand onderscheid moeten leren maken tussen illusies en werkelijkheid.
Wie dus de atoomtheologie aanhangt waarvan jij de enige adept bent is volgens mij totaal gefragmenteerd.
els schreef:Ik vraag me af, komt dit nou via een omweg weer op de islam terug? Of was de islam het startpunt van een vrije val? :?
En wist Boeddha daardoor ook dat atomen uit ruimteschepen moesten bestaan?Stardust schreef:Verder ben je niet bepaald uniek. Boedhha grapte er over hoeveel goden passen op de punt van een naald?
harriechristus schreef:Weer een hoop gekanker zonder enig inhoudelijk argument en als het je niet interesseert waarom reageer je dan? Is onze Boeddha soms jaloers en veranderd in een baarlijke duivel?
filosofie van harrie weggelaar
de nieuwe wedergeboren Jezus Christus, koning van het heelal
In mijn levensverhaal leg ik nogmaals mijn atoomtheorie uit, maar nu zoals het in mijn leven is ontstaan en hoe het zich daarin verder heeft ontwikkeld.
Zou het alleen om mijn atoomtheorie als zodanig gaan, dan was ik in 1974 al klaar geweest, maar kort daarop droomde ik dat ik eens God zou zien.
Nu had ik altijd al het gevoel gehad Jezus te zijn en ik besefte ook wel dat ik met mijn atoomtheorie het bestaan van God kon bewijzen al duurde het nog even tot 1980 voor ik dat goed kon begrijpen.
Dus wie ben?
Ik ben Jezus.
Ik ben van mening de wedergeboren Jezus te zijn, en wel omdat:
1 - ik altijd al het gevoel heb gehad Jezus te zijn.
2 - omdat ik heb gedroomd dat ik eens God zal zien.
3 - omdat ik met mijn atoomtheorie het bestaan van God kan bewijzen.
(En welke religie kan dat?)
4 - omdat ik een nieuwe bijbel heb geschreven.
5 - en omdat ik ook in een historische analyse vanuit de bijbel kan beredeneren dat ik Jezus moet zijn.
De westerse Jezus ben ik geworden en de oosterse Jezus is de Maitreya, die zich nog niet heeft laten zien en volgens mij ook niet bestaat.
En hier krijg je weer het probleem tussen het werkelijk bestaan, de realiteit en de fantasie.
harrieweg@hotmail.com
harriechristus schreef:De hemel is immers de wereld van de fantasie waarin alles mogelijk is. Dus daar leeft nog steeds een maangodin en een zonnegod. Ja: ook kaboutertjes en sprookjes figuren en alles en iedereen, wat en wie de mens ooit heeft bedacht en nog zal bedenken.
De hemel is van een oneindige rijkdom... met de hel daar natuurlijk ook nog bij en het midden van beiden als het innerlijke leven.
harriechristus schreef:kun je ook even zeggen waar naar toe.....els schreef:Dit topic is verplaatst.
Nou, dank je wel. Ik vraag me alleen af waarom ik hier terecht ben gekomen. Ik vermoed dat je je door het gescheld van Stardust hebt laten intimideren, hoewel het toch in de reglementen staat dat schelden niet mag.els schreef:harriechristus schreef:kun je ook even zeggen waar naar toe.....els schreef:Dit topic is verplaatst.
Naar het purgatorium Harrie, waar je je eigen religie kan samenstellen. Je zat er al in dus, je krijgt automatisch de link als je op de hoogte wordt gesteld van een nieuw bericht.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast