Forum godinnen en beeldvorming | weblog | godinnen | forum home ||
|
"Macht en kapitaal"
Stel nu eens dat een vrouw in Nederland duizenden mensen in beroering zou weten te brengen met haar boodschap over leven en dood en haar kritiek op de wereld van commercie en hypocrisie. Stel dat de Nederlandse Spoorwegen voor treinreizigers een dagtrip zou organiseren naar de bijeenkomsten van deze vrouw die ons schijnt te kunnen genezen van ons zieke economische systeem. Stel dat zij in een immense hal in Tiel duizenden mensen als volgt zou toespreken:
"Het is triest te moeten vaststellen dat het op onze aarde verkeerd is gegaan. Dat er een onoverbrugbare kloof is ontstaan tussen arm en rijk. Een kloof die inmiddels ook in de zogenaamde rijke landen aanwezig is en groter wordt. Wie geld heeft, hoeft zich geen zorgen te maken want het kapitaal blijft groeien. Wie geen geld heeft, wordt tot op het bot uitgekleed en aan zijn lot overgelaten. De ene mens leeft ten koste van de ander. Er is oorlog, armoede en geweld. Miljarden mensen ontberen de meest elementaire voorzieningen. Een huis, water, eten, kleding. Miljoenen kinderen worden misbruikt als arbeidertjes in fabrieken en werkplaatsen. En als ze niet meer kunnen, worden ze afgedankt. Ze zijn op en weten niet wat leven is. Wat ik hier schets is allesbehalve positief. Het is een korte samenvatting van hetgeen de negativiteit in de loop der eeuwen teweeg heeft gebracht. Het is het gevolg van de oneerlijke verdeling van macht en kapitaal." (10)
Je zou zeggen dat zo'n toespraak een goede zaak is. Duizenden mensen nemen kennis van keiharde kritiek op het kapitalisme, iets waar allerlei wegkwijnende radicaal-linkse groepen nog niet van zouden durven dromen, gewend als ze zijn aan een opkomst van slechts enkele tientallen mensen. De vrouw neemt geen blad voor de mond. Weliswaar zullen sommigen wat bevreemd aankijken tegen de opvatting dat "de oneerlijke verdeling van macht en kapitaal" is teweeggebracht door de "negativiteit". Maar over het geheel genomen zouden ook progressieve mensen zich kunnen vinden in haar woorden.
Beestmensen
Anders wordt het als ik verklap dat die vrouw Jomanda is, de voormalige danseres met de genezende handen, "het medium" met de boodschap van "gene zijde", "de schakel tussen hemel en aarde". Jomanda heeft dit soort teksten uitgesproken aan het eind van haar "Service Healing Bijeenkomsten". Wordt het anders? Kunnen we volstaan met het opgelucht uitlachen van een op geld en aanzien beluste oplichtster?
"De vrije markteconomie wordt vaak verdedigd met een beroep op de, overigens principieel onjuiste, (sociaal-)darwinistische evolutietheorie, die stelt dat de best aangepasten, de meest geschikten zullen overleven. Conform deze opvatting zijn zwakkeren van alle tijden, die er nu eenmaal bij horen, een soort natuurlijk gegeven, en dús geen probleem." Want "economische groei en vrije concurrentie zijn belangrijke dogma's van de vrije markteconomie, de economie-van-het-nooit-genoeg". (16). Een ferme anti-kapitalistische stellingname die misschien wel in linkse kringen thuishoort.
Marc-Gregory schreef:Het politiek hellende vlak van de New Age
Auteur: Harry Westerink (lezing, september 1997)
Het politiek hellende vlak van de New Age
....
Volgens New Age-aanhangers zijn de grote lijnen van de toekomst al vastgesteld. Volgens mij leidt die opvatting tot politieke passiviteit en soms zelfs tot fatalisme.
Marc-Gregory citeert zeer enthousiast uit het werk van Harry Westerink, de Goebbels van het linkse nazisme.
Verder hoop ik, dat de beheerders een duidelijk verbod stellen op haat- en lastercampagnes van nazistische elementen, ongeacht of ze extreem links of extreem rechts of fundamentalistisch religieus zijn.
Als jullie op dit forum uitgebreid willen citeren uit het werk van iemand die nooit iets anders doet dan haatzaaien, lasteren, beledigen en stigmatiseren, uitsluitend omdat hij tegen religie is, moeten jullie dat zelf weten.
Met een Cirkel van Licht en Liefde kun je alles bereiken wat je wilt, binnen redelijke grenzen. Wat je nodig hebt? Een aantal gelijkgestemde mensen. Een aantal mensen die ongeveer hetzelfde denken, voelen, spreken en doen. Positief ingestelde mensen die hard willen werken om een beter leven te creëren.
Met deze mensen sluit je een verbond. Je spreekt af elkaar te helpen, elkaar te ondersteunen, elkaar aan te moedigen, elkaar te motiveren.
In het westen worden we opgeleid met het idee dat er maar één wereld is: de fysieke wereld. De media en allerlei groepen van cynische kwaadaardige mensen eisen van ons, dat wij het geloof in hogere werelden afzweren. Als we dat niet doen, maakt men ons belachelijk. Helpt dat niet, dan volgen lastercampagnes. Deze cynische kwaadaardige mensen doen er alles aan om kennis van de hogere werelden in diskrediet te brengen.
In de Cirkel van Licht en Liefde gaan we uit van negen werelden of negen sferen. De eerste sfeer is de fysieke sfeer. Deze kennen we allemaal. Daarna volgen de sensuele, de emotionele, de mentale en de spirituele sfeer. Deze zijn nog goed uit te leggen en voor vrijwel iedereen goed te ervaren, hoewel dat met de spirituele sfeer al moeilijker wordt. Voorbij de spirituele sfeer zijn nog de causale sfeer, de evolutionaire sfeer, de monadische sfeer en de kosmische sfeer. Alleen mensen met een zeer hoge geestelijke ontwikkeling kunnen bewust in deze sferen invloed uitoefenen.
In de jaren '30 in Duitsland zeiden de duitsers over de joden: 'Ze zullen het wel aan zichzelf te wijten hebben'.
Dat proef ik ook uit bovenstaande reactie. Westerink vinden men vooral redelijk. Er moet kritiek geuit kunnen worden. Etcetera. Maar feitelijk kijkt men gewoon de andere kant uit terwijl linkse nazi's ons vervolgen en haatzaaien.
Auschwitz is nooit ver weg.
Casapapusilor schreef:Ook het gebruiken van alleen de beginletters van zjn naam schijnt ook al een misdaad te zijn en wanneer je uitdrukkelijk schrijft wat je DACHT is dat ook al WEER een veroordeling( ????)
Casapapusilor schreef:Vuurwolf schreef:Je hebt blijkbaar nog steeds niet de moeite genomen om je op de hoogte te stellen van de feiten.
Nee, ik heb niet al die reacties op artikelen enz. doorgelezen, maar wel de site van deze meneer bekeken en daar herken ik ( en dat is geen veroordeling, maar gewoon een mening, meneer V. ) toch wel iets in van de algemene tendens van de twee items over New Age.
( Ik word hier echt een beetje baldadig van. Ik schrijf weleens humoristische stukjes over van alles en nog wat. Dit onderwerp stijgt op de lijst!)
Jammer dat de reacties van meneer V. het eigenlijke onderwerp van dit item ondergesneeuwd hebben.
Het zou best leuk zijn van verschillende gebruikers van deze site te horen in hoeverre het hele New Age- gebeuren invloed heeft of heeft gehad op hun leven.
Zullen we maar een nieuw item openen, zoiets als Wat betekent New Age voor jou, en de rest hier zijn eigen strijd uit laten vechten?
Vuurwolf schreef:Ik heb gevraagd mijn naam te verwijderen. Dat is gebeurd. Vervolgens worden mijn naam en foto's van mij op dit forum geplaatst. Dit met medeweten en goedkeuren van de beheerder. Dat vind ik weerzinwekkend kwaadaardig.
En wat een verschrikkelijk amateuristische webmaster loopt hier rond.
Het linkse nazisme onder aanhitsing van Westerink, de Goebbels van het links nazisme, redeneert zo: [...citaat...]
Op soortgelijke wijze worden vrijwel alle moderne spirituele stromingen gestigmatiseerd, wordt er systematisch haat gezaaid. Dat doen ze inmiddels al meer dan 25 jaar. Ze begonnen begin jaren '80 tegen Mellie Uyldert en hun haat- en lastercampagne gaat gewoon onverminderd door. De overheid weigert iets te doen.
Wat ben jij voor een weerzinwekkende idioot, Els ???
Ik heb niet gevraagd om aandacht. Ik heb gevraagd mijn naam te verwijderen.
Ik heb dit eerst geprobeerd via het mailsysteem van julle amateuristische site. Die blijkt niet te werken of jullie geven geen antwoord.
Jij je in anderen inleven ???
Jullie vertrappen heel erg goede mensen, die jullie nog nooit ontmoet hebben en waarvan jullie vrijwel niets weten. Waarvan jullie ook niets willen weten.
En wanneer ik jullie aanspreek op jullie weerzinwekkende gedrag, komen jullie met onzin, bijvoorbeeld dat we tegen een beetje kritiek moeten kunnen.
Marc-Gregory schreef:Het gaat schijnbaar niet om aangehangen ideologieën , maar alleen om geld en met name de inkomstenderving. Mag door zijn veronderstelde inkomstenderving eerdere "levensbewandeling" of misschien wel "levensmisstappen", niet op een humoristische wijze aan het licht gebracht worden?
Zoals hij nu mensen uitdaagt om de stukken die over hem gaan niet te quoten of aan te halen anders gaat hij hem of haar een gerechtelijke procedure aanspannen, om geld te kunnen verdienen? Dat had hij al jaren geleden moeten doen om belastende passages van internet af te houden, aangezien dat niet heeft plaatsgevonden kun je misschien wel concluderen dat het misschien wel om veel meer waarheid gaat dan hij zelf openlijk wil of kan toegeven omdat hij dan misschien wel een grotere inkomstenderving te wachten staat mocht dat wel het geval zijn.
Dus tja Els kinderachtig, als er mensenlevens mee gemoeid gaan die de Vuurvogel in zijn queeste mogelijk heeft gekwetst, beschadigd, in de WW of bijstand heeft geschopt, waarbij misschien wel hele gezinnen mee gemoeid zijn geweest, zonder dat hij dat zelf wil inzien? Of misschien hebben alle anderen het allemaal verkeerd, bij het verkeerde eind en hij bij het goede?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast