1) wie kan mij meer vertellen over leven,taal en cultuur van deze vrouwen?
2) wie weet iets meer over deze vrouw zelf: Yang Huanyi?
Wie kan me verwijzen naar andere bronnen?

![]() |
![]() Forum godinnen en beeldvorming | weblog | godinnen | forum home ||
|
Just like any spoken language Sumerian also had its particular dialects. The two most important ones were called eme-gir and eme-sal (Hayes 1990:5). Apparently eme- indicates tongue or language. But unfortunately it is impossible to know the exact meaning of –gir and –sal. The Sumerians themselves referred to their own language as eme-gir, and apprently this was also the main dialect. Literary texts from the Old Babylonian period used eme-sal when women spoke to other women, and this contributed to the supposition that eme-sal was a kind of a womens' language. But this cannot be argued consistently as male priests also used eme-sal in their speech (see Hayes 1990:6).
It should be added here in passing that the geographical or tribal significance of these two Sumerian dialects has never been established. There can be no doubt that Eme-sal means womans language, and it was perhaps thus designated because it was a softer idiom phonetically than the other dialect. In it were written most of the penitential hymns, which were possibly thought to require a more euphonious idiom than, for example, hymns of praise. It is doubtful whether the Eme-sal was ever really a womans language similar in character to that of the Carib women of the Antilles, or that of the Eskimo women of Greenland. It is much more likely that the two dialects were thus designated because of their respectively harsh and soft phonetics.i 2.
Je hoeft voor mij niet e.e.a. te vertalen (mocht je dat bedoeld hebben met je opmerking).
Misschien vinden we nog eens ergens wat meer over de inhoud van wat die vrouwen belangrijk vonden, daar in China en in die andere landen.
Het zou inderdaad wel leuk zijn om de teksten in een vrouwentaal eens te vergelijken met de teksten in de 'standaardtaal'.
Dergelijke mensen kunnen zich reeds als heel klein kind niet aansluiten bij de groep van de seksegenoten, maar vinden het vanzelfsprekend om te spelen met de kinderen van het andere geslacht en om zich (bijvoorbeeld bij gymnastiek) samen met hen uit te kleden en te wassen; typerend voor deze kinderen is ook dat ze de voorkeur geven aan de 'verkeerde' spelletjes en met 'verkeerd' speelgoed spelen.. bij hen is niet alleen geslachtsidentiteit omgeslagen in het tegendeel
heel verwijfde homoseksuelen,
els schreef:[...]
Als je er zo'n geformaliseerde indeling over mannen en vrouwen op nahoudt, dan is het toch logisch dat mensen van zichzelf gaan vervreemden?
Ik moet wel toegeven dat er voor vrouwen meer mogelijkheden zijn om hun stijl te veranderen, al hebben we daar natuurlijk wel werk van gemaakt. Misschien legden mannen minder makkelijk hun uiterlijke attributen af omdat dat toch de attributen waren van de winnaar. Waarom zouden zij zich ook identificeren met de verliezers door het recht op te eisen een korte rok aan te trekken in de zomer... terwijl je daar beslist heel wat luchtiger mee blijft dan met een driedelig pak of een spijkerbroek, bij 30 graden in de schaduw. Arme winnaars...
Keer terug naar representaties
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten