Bluehue schreef:Zelf begrijp ik niet, waarom men mijn Artikeltjes toch zo "onleesbaar"vindt, misschien is mijn taalgebruik onlogisch?
Nee, meer doordat er geen spaties tussen de woorden zaten, er geen punten aan het einde van een zin stonden, heel veel woorden hoofdletters hebben zodat je niet weet waar de zin begint, en doordat er allemaal tekentjes (punten, dubbele punten) die er niet tussen moeten.
Het komt denk misschien omdat je slechte ogen hebt.
Ik heb niets aan het taalgebruik veranderd, alleen de woorden losgehaald en een paar blanco tussenregels gemaakt.
Het taalgebruik vind ik juist wel grappig.
Een probleem is wel dat je enerzijds veel feitenkennis hebt en de bronnen weglaat, omdat je dat bekend veronderstelt, maar anderzijds er wat bij verzint, waardoor het haast niet te volgen is.
Dan zou ik niet weten WIE of welke onbekende Onderzoeker, hetzelfde idee als ik gehad zou kunnen hebben.
Ik weet het ook niet, maar vaag komt het me wel bekend voor... Plato schreef met zijn verhaal een eigentijdse parabel, een politiek commentaar op zijn eigen tijd.... kwenie... Het klinkt in elk geval erg logisch. Of zit er meer achter?
Ach ja, als Jij het Redigeerd komt het wel goed
Nou ja, niet geredigeerd dus, alleen de vlekjes eruit gehaald.
In het begin van 1999, snapte ik ook niets van Plato's "Atlantis-Dialoog" Totdat in 2005 mij een licht opging, dat de Sprekers: Critias Timaeus, Socrates , Hermocrates, en Nicias allemaal mislukte bevelhebbers waren in de mislukte Zee-aanval op Syracuse in 405 v.C
Moet ik hem toch eindelijk maar eens gaan lezen.
Dat kon geen toeval zijn, Plato bereidde een Staatsgreep voor in Syracuse, tijdens een "Dialogen-Wedstrijd".
Ik ben m'n best aan het doen me in te lezen over Plato, en ik begrijp inmiddels dat hij een politieke en militaire achtergrond had, maar dat hij voor een filosofische carrière koos min of meer uit onvrede met de politiek. Hij had geen zin in het gekonkel, maar bleef wel altijd politiek bewust, of een idealist. Verder had hij met zijn Academie ook een politiek doel: hij wilde het politieke denken verbeteren, en zo een 'restauratie' van de politiek van voor de oorlogen waar hij in zijn leven mee was geconfronteerd. Dit moest dus lukken door het vergroten van de kennis en een ontwikkelder filosofisch denken.
Hij had dus wel praktische politieke aspiraties, maar het zal wel bij idealistische dromen zijn gebleven. Intussen werd zijn filosofie abstract geinterpreteerd, en werd hij ook opgepakt door de religieuze symbolisten die door allerlei interpretaties van de werkelijkheid op zoek waren naar een hoger plan waar zij 'god' zouden vinden.
Afijn, ik heb nooit wat van Plato gelezen, maar ik zal er eens aan gaan beginnen, en dan lezen door de 'politieke bril van Plato en zijn tijd'.
Ik begrijp wel dat Plato vooral Socrates aan het woord laat in plaats van zichzelf. Dat was politiek misschien wel handig, want Socrates was toch al ter dood gebracht, dus die was nu in zekere zin onkwetsbaar, in tegenstelling tot Plato zelf.
De zogenaamde:"Lybische Farao-Dynastie" (=18-de)waren infeite blanke Europeanen uit Erytraea,
Even voor de goede orde, de 18e dynastie was de dynastie die bekend is voor het verdrijven van de 'Hyksos' uit Egypte richting Syrie, en bekend was vanwege o.a. de Amenhoteps, Toetmozes, Toetanchamon, Hatsjepsoet etc., en die de landen in het oosten veroverden en bezette dankzij een reeks oorlogfarao's gedurende een aantal dynastieën, tot en met de Ramessiden. De 'Lybische' dynastie komt uit de derde tussenperiode, en is de 22e, dus enige eeuwen later.
Zomaar ergens van het web geplukt:
Derde tussenperiode.
In het zuiden ( Thebe ) werden de Amon priesters steedsmachtiger
Dynastie XXI
Smendes 1069 - 1043
Amenemnisu 1043 - 1039
Psusennes I 1039 - 993 v. Chr.
Amenenope 993 v. Chr. - 984 v. Chr.
Osorkon 984 v. Chr. - 978v. Chr. de Oudere
Siamon 978 v. Chr. - 959 v. Chr.
Psusennes II 959 v. Chr. - 945 v. Chr.
Dynastie XXII : de Lybische (de Amazigh )
Sheshonq I 945 v. Chr. - 924 v. Chr.
Osorkon I 924 v. Chr. - 889 v. Chr.
Sheshonq II 890 v. Chr. - 889 v. Chr.
Takelot I 889 v. Chr. - 874 v. Chr.
Osorkon II 874 v. Chr. - 850 v. Chr. en*Harsiesis 870 v. Chr. - 860 v. Chr.
De Lybische anarchie
Takelot II 850 v. Chr. - 825 v. Chr. . Vanafdeze tijd ongeveer begint Dynastie XXIII
Sheshonq III 825 v. Chr. - 773 v. Chr.
Pimay 773 v. Chr. - 767 v. Chr.
Sheshonq V 767 v. Chr. - 730 v. Chr. In zijntijd vallen de Kushieten (Dynastie XXV) binnen.
Osorkon IV 730 v. Chr. - 715 v. Chr.
De zogenaamde:"Lybische Farao-Dynastie" (=18-de)waren infeite blanke Europeanen uit Erytraea, en niet Berber/Arabieren uit Tunis of Lybié.
Ik kan het nu helemaal niet meer volgen. Plato's Lybie is Eritreia? De 'Lybische farao's' komen uit Erytreia? Atlantis lag op de bodem van de Rode Zee, tussen Eritreia en Arabia Felix in plaats van tussen Lybie en Klein-Azie?
Of is het nou een parabel uitgelegd aan de hand van een verzinsel?

Sorry als ik iets verkeerd begrijp, maar het gaat voor mij van de hak op de tak, en ik kan de sprongen echt niet meer volgen.

Het"Heilige-Land"het Paradiso, het Kadesch-Athe was:"Ras-Aden"!
Dat is de hoofdstad van de Provincie"Athe" en Ate of Athena haar "Wraak-Godin". Later na de Ramp en ondergang van"Atlantis" verhuisdde de bevolking( die zich niet Atheners, maar Mineërs, noewmden)naar Europa en stichtte daar "Nieuw-Athe"dat ze daarom"ADANA"=" Dochter-van-AD"noemden, net zoals Jerusalem om bekende redenen"Dochter-van-Sion"heet.
Ik kan deze gedachtensprong ook niet volgen. Wat is Kadesch Athe? Welk heilige land?
Met 'Athene' verwante woorden zijn wijd verspreid. Denk in dit geval maar aan Itone, Atlantis, Atalanta, de Atalanten, Atlas, Atalate, Attis, Attica, etc. En verder de Minoische voorgangster van Athene (de spelling ontschiet me even), haar Fenicische voorgangster Anat, haar Perzische alter ego Anahita en ga maar door. Dit geeft wel aan dat er wijd verspreide contacten in de oude wereld bestonden, en dat mythen, namen, gebruiken etc. werden verspreid en in verbasterde vorm werden doorgeven.
Maar ik kan de gedachtensprongen die je hier maakt niet volgen, en ook begrijp ik niet goed wat je ermee wil aantonen.
Heracles; Herkules; of Erculo, was de Egyptische farao Horemheb en leefde rond 855 vC.( dus NIET de traditionele 1100 vC.)
Hmm, ook hier even een 'traditionele' faraolijst tegenaan gooien. De enige Horemheb die ik ken, is de laatste farao van de 18e dynastie, die de stichter was van de 19e dynastie.
Hier even een plukje, te beginnen met het einde van de 18e dynastie.
Tutanchamen 1336 - 1327 eerst als Tutanchaten
Ay 1327 - 1323
Horemheb 1323 - 1295
Dynastie XIX : de Ramessiden
1295 - 1188
Ramses I 1295 - 1294
Sethi I 1294 - 1279
Ramses II 1279 - 1212
Merenptah 1212 - 1202
Mogelijk zijn de jaartallen allemaal niet zo exact, maar 'de grote' Horemheb leefde dus ongeveer rond 1300, en niet rond 1100.
Die van ca 855 ken ik eigenlijk niet, en kan ik ook niet vinden. Noch weet ik waar de Indische Bosphorus te vinden is.