![]() |
![]() Forum godinnen en beeldvorming | weblog | godinnen | forum home ||
|
Omen schreef:Wie zijn Armieners? Armeniers, mensen uit Armenie?
Omen schreef:En ja volgens mij zijn ze voor de komst van de Islam uitgestorven.
Iemand anders correct me if I am wrong:
Assyriers zijn verslagen door de Babyloniers
Babyloniers zijn verslagen door de Perzen
Perzen zijn verslagen door Alexander de Grote.
Laat ik het zo formuleren:
Assyriers komen uit Assur. Ze gingen op pad om te strijden, ze veroverden land en vermoorden vele mensen. Dat stukje land dat ze veroverden daar deden ze verder niks mee het hoorde gewoon bij hun "Empire" De bewoners kregen geen ander naam alleen die uit het stadje Assur waren echte Assyriers. Die zijn dus verslagen en dus uitgestorven.
Dat de Arabieren of Islamieten volkeren hebben laten uitsterven dat kan, kleine bevolkingen/minderheden waar de rest van de wereld niks van weet worden stilletjes uitgeroeid.
Islam heeft nooit onschuldige mensen vermoord, volgens hem.
"Assyriers, Babylonen, Farao's, Armieners, Soemariers etc . zijn voor de komst van islam uitgestorven", dit is wat een Arabier zei in een Arabische site uit het midden oosten.
Maar welke volkeren woonden in de landen hieronder voor de komst van Mohammed en wat was hun moedertaal? Ze waren geen Arabieren. Wanneer werden deze landen Arabische landen? dat was pas na de komst van de islam, toch?
Volgens Kaddafie waren Imazighen uitgestorven voor de komst van de islam. Zo kunnen Arabieren ook beweren dat Babylonen, Assyriers, Arameers, etc voor de islam uitgestorven zijn.
els schreef:Dus kun je stellen dat het niet zo erg is dat oude culturen (zoals de Amazigh cultuur) verdwijnen,
Dus je vindt het niet erg als over een paar eeuwen Nederland een Arabisch land wordt met Arabisch als officiële taal en Islam als officiële godsdienst.
Het vervelende van nostalgische gevoelens is dat ze weinig objectief zijn. We willen meestal alleen de leuke kanten van de zaak.Dat bakhuis en het zelfgebakken brood is best lekker. Maar het betekend ook veel zwaar werk (kneden van het deeg, hout hakken voor de oven, vuur stoken en as ruimen).
Wie wil er weer een huis zonder badkamer of wc, de hele was met de hand doen, op je knieen de franje van het vloerkleed recht kammen (deed mijn oma), 's winters bij een kacheltje kleumen en een menu dat dan hoofdzakelijk bestaat uit spekvet, uien, wortelen, aardappelen en kool.
We moeten namelijk allemaal airco aan gaan leggen, thuis en in alle openbare gebouwen, bedrijven, enz. Dat zou dan levens sparen bij hittegolven. Dat vind ik nu echt het toppunt van korte-termijn denken, na ons de zondvloed.
Bezet_door_Arabieren schreef:Omen schreef:Wie zijn Armieners? Armeniers, mensen uit Armenie?
Aramees.![]()
Maar zijn Arameeërs een ander volk dan Armeniers?
els schreef:Hai Aramean, welkom op het forum. Er waren een paar mensen op het forum die behoorden tot de oosterse kerk. Ze hebben enorm veel moeite gedaan om mij alle verschillen uit te leggen (Nestoriaans, Jakobitisch, Assyrisch, Aramees etc), en ik dacht dat ik het uiteindelijk wel had begrepen, maar ik moet het nog altijd af en toe opzoeken. Ik zal even kijken of ik hun uitleg nog kan terugvinden. Een van hen was Omen, die hierboven een bericht postte.
PS, hier is een thread hierover: http://www.nissaba.nl/nisphp/viewtopic.php?p=7031
els schreef:En nog een vraag, zijn er Assyrische kerken in Amsterdam dan?
Assyriology. Journal of Assyrian Academic Studies. pp. 6. http://www.aina.org/articles/assyrianidentity.pdf. "All Neo-Assyrian kings from TiglathPileser III to Esarhaddon had Aramaic-speaking wives or mothers, and there are indications that at least some of them spoke Aramaic as their first language."
Sindsdien was ook de “Assyrische volk” weer tot leven gewekt, ten koste van de Aramese identiteit. Kun je nagaan hoe pijnlijk dit voor de Aramese volk is?
p.s. zou de kopje van deze topic waar "Armieners" staat, gewijzigd kunnen worden in "Arameeërs"?
els schreef:Ik zie nu op Youtube dat Assyriërs dus overal voorkomen.
Er zijn Georgische Assyriërs, Koerdische Assyriërs, Syrische Assyriërs. Dus als het gaat over de Assyrische genocide neem ik aan dat dat hetzelfde is als de Aramese genocide.
Maar in een ander filmpje wordt weer gesproken van de Syrisch-Aramese genocide.
De christenen in Irak worden Assyriërs genoemd, wat ergens vanzelfsprekend is, want Irak was Assyrië. Maar je zou zeggen dat dan ook de Iraakse moslims Assyriërs zijn, maar dat moet ik nog nagaan. Ik begrijp alleen niet goed sinds wanneer die Assyriërs dan christelijk zijn, want ik dacht juist dat ze daar heel lang hun eigen godsdienst hebben bewaard.
Ik heb een kaartje in een oude atlas met Aram, dat is afgebeeld als een land in het noorden van de Perzische Golf, ten oosten van de twee rivieren. Maar op het internet kan ik geen kaart hiervan vinden.
Irak (Mesopotamië) was Assyrië, het gebied was genoemd naar de hoofdgod Assur (die verwant is met de oudere god Mardoek en met de Perzische of Zoroastrische Ahura Mazda). Assur was de zon.
De Perzische Achaemeniden veroverden Iran na de Assyrische heerschappij, en het Aramees werd hun voertaal. Dit proces van het verspreiden van de Aramese taal vond al plaats tijdens het Assyrische rijk.
els schreef:De naam Assyriërs heeft dan misschien meer betrekking op de lokatie, en Arameeërs meer op de taal die ze spreken.
Omen schreef:(Geplaatst: Thu 12 Apr , 2007 13:18)
Ik ben zelf een afstammeling van de Arameeërs of volgens anderen van de Assyriërs. Hierover zijn we nog niet uit. Ik zelf noem me ten eerste Suryoyo en dan pas Aramees en niet Assyrisch.
informatie:
Zoals post hierboven staat noemen we onszelf Suryoyo, ik noem me ook Suryoyo. Dit is een Christelijke benaming die we ons hebben gegevens sinds we de Christelijke geloof hebben aangenomen. Nu heb ik het over de mensen die in Mesopotamië leefden(in de volksmond wordt dit Tur-Abdin, Beth Nahrin, Aram Nahrin of Paddan-Aram genoemd) Mesopotamië betekend het land tussen de 2 rivieren in dit geval dus de Eufraat en de Tigris.
De benamingen Arameeërs en Assyriërs wordt veel gebruikt binnen ons volk omdat we van die 2(of iig 1 daarvan) volken afstammen. De Suryoye(dus Arameeërs of Assyriers) uit het deel van Turkije(Tur Abdin) of een deel uit Libanon noemen zich Aramees het deel dat uit Irak en Syrie komt noemen zich Assyrisch. We zijn iig gesplitst als het gaat om de benaming, dit is pas ten sprake gekomen toen we naar Europa vluchten. Mensen vroegen ons waar kom je vandaan, uit Mesopotamie zeiden we toen of Tur-Abdin. 2 benamingen die niet bekend waren onder de Europese bevolking. Waren wel bekend maar dan zeiden ze dus je bent een Christelijke Turk, Syrier of Irakees. Als je zei ik ben Suryoyo(waar het woord Syrie van afkomt) dan kent niemand het. Dus wat gingen velen onder ons doen, ze gingen graven in onze geschiedenis. Sommige denken dat we van de Arameeërs afstammen(zoals de bijbelse vaders Abraham,Jakob)
Sommigen zeiden we zijn Assyriers.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast