![]() |
![]() Forum godinnen en beeldvorming | weblog | godinnen | forum home ||
|
De “conspiracy theories” de verborgen agenda’s… hehe.. soms wel leuk denkmateriaal.. Anderzijds vindt men ook veel relevants.. Over het ontstaan van de religies, het dualisme etc..
Newbe schreef:Is het niet een mogelijkheid dat de ideeën, gebruiken en symboliek achter religies allemaal een en dezelfde basis bezitten. En dan bedoel ik niet het idee dat ze steeds verder borduren op eerdere of soortgelijke.. Maar het idee dat ze allemaal ontstaan zijn uit gebruiken die de verkondigers, de profeten zelf ondergaan.. Kortom het gebruik van soortgelijke geestverruimende middelen.
Pallas schreef:Ik weet dat er héél veel verbanden tussen alle oude goden en godinnen liggen dus dat alle godsdiensten uit hetzelfde voorkomen zou heel goed kunnen.
Geestverruimende middelen en extases verklaren veel, maar niet dat zoveel culturen een mythe hebben waarin iemand in volle wapenrusting wordt geboren uit het hoofd van een god, en vervolgens onmiddellijk deelneemt aan de strijd. Volgens mij dan. Als iemand dit ter discussie wil stellen, sta ik daarvoor open.
Newbe schreef:Maar het idee dat ze allemaal ontstaan zijn uit gebruiken die de verkondigers, de profeten zelf ondergaan.. Kortom het gebruik van soortgelijke geestverruimende middelen.
Ik zou na veertig jaar woestijn ook wel een paar stevige gesprekken met een hogere macht hebben, denk ik zo.
En wij maar lullen en ons druk maken over die kleine tijdspanne dat wij hier vertoeven, tegenover zijn Eeuwigheid.
Newbe schreef:Studies naar de werking van hersenen tonen aan dat stimuleren van bepaalde delen oa door het veranderen van de chemische interferenties alternatief realiteitgevoel als gevolg hebben. Met name het aanvoelen van tijd, ruimte; vorm,… Dit in combinatie met bepaalde drukvorming in de ogen zorgt dat alles groter of kleiner overkomt.
Prikkelden ze echter een stukje dat achter en iets boven het oor ligt (zie de gele stipjes in het figuur; de rechter 'gyrus angularis'), dan voelde de vrouw zich 'van een hoogte vallen', of 'in het bed wegzakken'.
Maar als de artsen een iets groter stroomstootje gaven (nog steeds heel klein; 3,5 milli-ampère), dan gebeurde het: ze trad uit haar lichaam. Ze voelde een 'lichtheid' en zweefde 'twee meter boven het bed, dicht bij het plafond. Ik zie mezelf van bovenaf in bed liggen.' Ze had daarbij haar ogen open. Overigens zag ze alleen haar benen en de onderste helft van haar romp.
Blanke: 'Ze was niet bang, wel verbluft door wat ze voelde. Ze wist natuurlijk van het experiment, maar niet precies wanneer we wel of niet stimuleerden. Ze vond het een extreem vreemde ervaring.'
Kreeg de hersenwinding nóg iets meer stroom te verwerken, dan zag de vrouw haar benen 'korter worden'. Nog gekker was het als de elektrische stimulatie begon als ze met opgetrokken benen lag. Ze vertelde dat haar benen snel op haar gezicht af kwamen. Dat leek kennelijk zó echt, dat ze wegdook om ze te ontwijken. Bij de armen gebeurde hetzelfde: gestrekt leken ze te kort, gebogen leek haar linkeronderarm snel op haar gezicht af te komen. Sloot ze haar ogen, dan leek het of haar bovenlichaam naar haar benen toe boog.
dit Eeuwig Principe houdt het allemaal draaiend) welke naam ge daar ook aan wilt geven. Het menselijk verstand is te klein om dit te kunnen bevatten, en daarmede bedoel ik werkelijk niemand. Het denkt niet, het heeft geen gevoelens, het is er doodgewoon. En wij maar lullen en ons druk maken over die kleine tijdspanne dat wij hier vertoeven, tegenover zijn [b/Eeuwigheid[/b].
RoyJava schreef:Mag ik eraan toevoegen dat de paddestoel wereldberucht is geworden van de atoomvorm ??? De absloute exploderende alles vernietigende griezel
Eventjes om duidelijk te zijn vinden we dat een penis een grote vernietigende kracht is? Nou ja en een vagina dan een alles opzuigend zwart gat?
De oorsprong van alle godsdiensttheoriën
RoyJava schreef:...hihi, beetje cru uitgedrukt, maar het komt er wel op neer in feite.
Pallas Athena schreef:Eventjes om duidelijk te zijn vinden we dat een penis een grote vernietigende kracht is? Nou ja en een vagina dan een alles opzuigend zwart gat?
Pallas Athena schreef:RoyJava schreef:...hihi, beetje cru uitgedrukt, maar het komt er wel op neer in feite.
Cru uitgedrukt? Welnee dit is toch eigenlijk gewoon wat jullie allemaal insinueerde en probeer het niet te ontkennen. Het is gewoon een hele moeilijke uitleg samengevat in een (blijkbaar cru) zinnetje.
Godsdienst is vandaag eerder een placebo-ceremonie.. Een gedestilleerde show van wat ooit een ritueel gebruik was waarbij hallucinogene stoffen een belangrijke rol speelden.. Het hogere doel was het doorgeven van "kennis"..
Verbazingwekkend hoe zo'n klein zinnetje (bedoelt als grapje) dat in mij opkomt zoveel connecties en vragen naar boven brengt
Newbe schreef:Els: Ja, in ieder wolk is met wat verbeelding iets herkenbaars te zien.. Maar indien men hierop (gnosticmedia) wat "inductie" toepast... De gelijkenis is te vergaand en dikwijls te gedetaileerd.. Het geeft ook een logische verklaring aan veel aspecten die met religie gepaard gaan. (psychologisch, fysisch gedrag)
Een gedestilleerde show van wat ooit een ritueel gebruik was waarbij hallucinogene stoffen een belangrijke rol speelden.. Het hogere doel was het doorgeven van "kennis"..
BTW: hoe staan jullie tegenover het idee dat het Christendom zou zijn opgericht door Romeinse Horus/Mithra/.. cult volgelingen??
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast