Forum godinnen en beeldvorming | weblog | godinnen | forum home ||
|
willy schreef:Ook die afbeelding van Aphrodite in uw 300 godinnen geeft geen problemen en die op de site krijg ik niet open. Ook hiervoor heb ik geen uitleg. Zo ik nog boos zijn?
Toen u bewees dat ik verkeerd was heb ik toch Mea Culpa gezegd en mij driemaal op de borst geklopt. Toen met dat geval van die Larousse hebt u toch ook toegeven dat u verkeerd waard. Waren wij toen boos? Ik geloof het niet.
De beste koks zijn voor zover ik weet mannen, zijn zij daardoor minderwaardig omdat eten maken als een vrouwelijke bezigheid gezien wordt.
Het achterstevoren rijden is nooit een verwijzing naar deze "wereld op zijn kop", wel wordt het in de kunst gebruikt voor bespotting.
lea schreef:Eigenlijk ben ik vooral op zoek naar afbeeldingen van Holda's of Perchta's "donkere kant". Of van Perchta met een spinrokken in de hand (het liefste rijdend op een dier...). Ik denk dus zelf dat één van de figuren op een Melancholie schilderij van Lucas Cranach Perchta is. Dit omdat ze meerijdt in de "Wilde Jacht", een oude vrouw is, een spinrokken vastheeft en rijdt op een varken, in de literatuur vaak genoemd als haar rijdie
Keer terug naar Europa: Grieken, Romeinen, Germanen etc.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten