Forum godinnen en beeldvorming | weblog | godinnen | forum home ||
|
Ik heb nog iets leuks gevonden in deze site hieronder. Het teken van Poeseidon is het teken van het Amazigh volk. Het teken staat ook in de vlag van de Amazigh volk.
Het teken van Poeseidon ( zie link):
Het teken van het Amazigh volk van Canarische eilanden tot Libië, staat op de Amazigh vlag.
Reader schreef:Ethiopier verwees niet naar het huidige Ethiopia bij de Oude Grieken. Het verwees naar het zwarte volk (gebranden gezichten => Ethiopier in Grieks).
"But Herodotus distinguished the authochone inhabitants of Libya into two people: The libyans in North Africa and the Etheopians in the south. "
http://en.wikipedia.org/wiki/Ancient_Libya
@Bezet door Arabieren,
Als je een arabische "opmerking" uit een boek (van Ali Fahmi Khachim van een andere discussie (jazeraa.net) naar Nederlands wil vertalen, zal ik het hier schrijven. Maar het is een best moeilijk te vertalen naar Nederlands. Ik kan het amper begrijpen in Arabisch.
Even the largest categories like "race" can be confusing, as in the case of two of Ptolemy's most enigmatic peoples, the Leukaethiopes and the Melanogaetulians. The Leukaethiopes, literally "white Ethiopians," or, since the term "Ethiopian" referred to skin color, the "white black men," were located by Ptolemy in the interior of southern Morocco. Ptolemy did not invent them since earlier Pliny had also mentioned them. Pliny put them south of the desert between the Gaetulians, who by almost all accounts were white, and the Nigritae, who were thought to be black. The closest neighbors to the Leukaethiopes, according to Ptolemy, were the Libyaegyptians, literally the "Egyptian Libyans," another oxymoron. Ptolemy characterizes the Melanogaetulians, the "black Gaetulians," as one of the "great races" of Libya, but Pliny does not mention them, nor does any other author who is not borrowing from Ptolemy. Historians often assume both people were of mixed race although some suggestion has been made combining race and culture: the Leukaethiopes were whites who lived in an Ethiopian-style culture while the Melano-gaetulians were blacks who lived in a Gaetulian-style culture.38 Such an idea assumes a far stronger tie between race and culture than may be comfortable, especially since the interior of North Africa had too much mixing and matching of cultures and peoples to draw such distinctions. About all we can conclude from the Leukaethiopes and Melanogaetulians is that the ethnic map was very complex and thus very confusing even to an observer with the resources of Ptolemy.
Reader schreef:
Over Ali Fahmi Khachim. Hij een boosaardige geleerde. tawalt.com heeft een van zijn boeken op hun site (pdf bestand) (een vertaling van Herodotus over Libya en de Libiers)
Reader schreef:Beste, vermij de "arabieren" of anders vermijd ik je "reacties". Het heeft geen zin.
Lybiërs of Numidiërs?
Rond het jaar 1000 voor Christus is er een beschaving ontstaan die Libyco-Berber (Libisch-Berbers) wordt genoemd. De bewoners van dat moment zijn de rechtstreekse voorouders van de huidige Berbers. Veel is er over de geschiedenis van die tijd niet bekend. De eerste vermeldingen zijn gevonden bij oude Griekse schrijvers, maar erg nauwkeurig is de informatie niet, en hij heeft alleen betrekking op de kuststreken.De bewoners worden dan 'Lybiërs' of Numidiërs genoemd, dat betekent: nomaden. Zelf noemen ze zich echter 'Maxyes', waarin sommigen Imazighen herkennen.
Herman Obdeijn, Paolo de Mas en Philip Hermans,
Geschiedenis van Marokko. uitgeverij Bulaaq/Van Halewijk, Amsterdam/Leuven, 1999.
Aan dezen nu offeren alle Libyers, doch die bij het Tritonische meer wonen, vooral aan Athenaia en daarna aan Triton en aan Poseidon.
http://www.koxkollum.nl/herodotus/boek04b.htm
In this city (Tangier) the Libyans say that Antaeus is buried; and Sertorius had his tomb dug open, the great size of which made him disbelieve the Barbarians...(Plutarch, The Parallel Lives)[37]
Once more at the distance of ten days' there is a salt-hill, a spring, and an inhabited tract. Near the salt is a mountain called Atlas, very taper and round; so lofty, moreover, that the top (it is said) cannot be seen, the clouds never quitting it either summer or winter. The natives call this mountain "the Pillar of Heaven"; and they themselves take their name from it, being called Atlantes. They are reported not to eat any living thing, and never to have any dreams.
http://www.fordham.edu/Halsall/ancient/ ... ibya1.html
Lybiërs of Numidiërs?
Rond het jaar 1000 voor Christus is er een beschaving ontstaan die Libyco-Berber (Libisch-Berbers) wordt genoemd. De bewoners van dat moment zijn de rechtstreekse voorouders van de huidige Berbers. Veel is er over de geschiedenis van die tijd niet bekend. De eerste vermeldingen zijn gevonden bij oude Griekse schrijvers, maar erg nauwkeurig is de informatie niet, en hij heeft alleen betrekking op de kuststreken.De bewoners worden dan 'Lybiërs' of Numidiërs genoemd, dat betekent: nomaden. Zelf noemen ze zich echter 'Maxyes', waarin sommigen Imazighen herkennen.
Herman Obdeijn, Paolo de Mas en Philip Hermans,
Geschiedenis van Marokko. uitgeverij Bulaaq/Van Halewijk, Amsterdam/Leuven, 1999.
Endymion schreef:... maar Poseidon is toch nog steeds een Griekse god.
Wat een manier om steeds om alleenrecht te krijsen. Vrede en wederzijds respect, naastenliefde, dat is de enige manier om in deze wereld te leven. Goh, als je bedenkt dat wij mensen ons zo gelukkig kunnen prijzen: geen natuurlijke vijanden, enkel onszelf. Het is om gek te worden :'(
De woedende vrouwen tilden hun rokken op en toonden hun genitalieën waardoor de vloedgolf zich terugtrok (Grave in Greek Myths, 1955).
Likewise the Greeks learnt from the Libyans to yoke four horses to a chariot.
Anubis schreef:Kinderen, jullie vergeten blijkbaar dat de heidenen wat oorsprong betreft niet zo fanatiek zijn als de abrahamieten van vandaag: ofschoon Joden, Christenen en Moslims eenduidig dezelfde God hebben, voeren ze onophoudelijk strijd over het alleenrecht op Gods (oneindige) liefde. Maar da's een verhaal op zich...
Maar op mij kwam het ook nogal een beetje agressief over,
els schreef:Wat je er verder voor conclusie aan kan verbinden weet ik niet hoor. Dat komt later misschien.
Naziha schreef:bestaat deze topic nog
ik vindt het namelijk erg interessante topic
ik ben zelf ook een Tamazigt en vecht al jaren met me gevoelens
Wie zijn wij Wat zijn we hoe zijn we ooit moslim geworden hoe zijn die arabieren uberhaupt ooit markko binnen gekomen..ik kan nergens de geschiedenis van arabieren naar marokko.
Ik kan me niet voorstellen dat wij imazigen ons eigen leven stijl verruilen voor een ander..wij zijn zo koppig en en tegelijk ook erg tijd trots op wie we zijn
het maakt niet uit waar ons leven zich bevind kleine hutje grote villa
wij blijven lopen naaste onze schoenen. Wij irifian zijn moeilijk te overtuigen..omdat we een trots volk zijn
dus nogmaals hoe hebben die arabieren het voor elkaar gekregen dat geloof van hun bij Imazighen binnen gekregen???
aitwayagher schreef:ik snap deze topic niet..
Zijn jullie nou wel of geen moslims
Wil niet lullig doen, maar hoe durf je jezelf een tamazight te noemen?
Keer terug naar Europa: Grieken, Romeinen, Germanen etc.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast