Eens met de dingen die je zegt, Stardust. Ik heb de ontwikkelingen niet meer zo gevolgd. Ik irriteer me een beetje aan de media die meegaan met de waan van hun eigen creaties, terwijl er op de achtergrond in Egypte allerlei andere dingen gebeurden, die nauwelijks aandacht krijgen. Ik geloof dat ik nog wel ergens meekreeg dat in Egypte ook veel mensen niet blij zijn met de opdringerigheid van die broederschap, en natuurlijk Iran, dat zich er ook nog eens mee bemoeid.
Bovendien werd de hele tij gedaan alsof er een vrolijk sfeertje hing van mensen die eindelijk samen uitzagen naar positieve veranderingen, maar dat intussen massaal christelijke winkels werden geplunderd werd gewoon genegeerd, net als andere ellende zoals de vele doden. Hoe kan er nou een positieve sfeer hangen als er zoveel machtstrijd mee samenhangt?
Ik begrijp niet wat voor belang de Nederlandse pers erbij heeft om net te doen alsof het allemaal zo positief is, maar volgens mij hebben ze niet eens een belang. Ze zijn gewoon zo oppervlakkig als de pip en wauwelen een beetje de persbureaus en andere media na.
Lekker tolerant is dat en hier zit dan de salonpolitiek met een vermanend vingertje en dat het allemaal wel democratisch moet worden opgelost. De democratie is in feite ook een vorm van gematigder dictatuur volgens het verdeel en heers principe.
Ja, het is een beetje bizar, maar er worden daar democratisch dictaturen gekozen. In plaats van hierover mee te juichen omdat het woord 'democratie' kennelijk primaire emoties van blijdschap oproept, kunnen de journalisten beter meer aandacht geven aan de mensen die wérkelijk de boel graag een beetje zouden willen moderniseren, en die nog problemen genoeg zullen krijgen.
De soepjurken in het middenoosten zullen deze crisis dankbaar aangrijpen om een andere marionet te installeren want een president heeft natuurlijk ook niet veel te vertellen.
Inderdaad, Iran stond al klaar om steun te bieden. Inmiddels zijn ze in Iran ook weer aan het demonstreren geslagen, maar daar weten ze wel beter hoe ze met demonstranten om moeten gaan.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Bui ... agen.dhtml
Aan het plaatje te zien betreft het een hezbollahdemonstrant. Als de westerse journalistiek niet in staat is goede van foute demonstranten te onderscheiden, kun je natuurlijk ook niet verwachten dat ze veel inzicht hebben in de mogelijke ontwikkelingen. Ze denken waarschijnlijk dat iedereen die demonstreert en 'democratie' roept automatisch een vrijere maatschappij wil.
Nou lees ik net dat Zahi Hawass inmiddels minister van Oudheden is geworden... dat had ik helemaal gemist.
http://www.parool.nl/parool/nl/22/KUNST ... seum.dhtml
Er zijn dus wel objecten gestolen uit het museum. Ik denk dat Duitsland nou nog wel wat langer zal nadenken voor ze die buste van Nefertiti terugsturen... en ik denk ook dat Zahi er voorlopig niet om zal durven vragen.