Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

wicca  en witte magie - ik wil graag contact met een wicca .

Wicca, heidendom, new age / paganisme, satanisme etc.

Berichtdoor sleutel » do 07 apr , 2005 12:47

het zal mijn helpen om een echte wicca te ontmoeten dan kan zij mij inwijden zodat ik ook een wicca wordt !
afz.Sleutelej.haakmat@tiscali.nl
sleutel
 
Berichten: 2
Geregistreerd: vr 18 feb , 2005 8:23

Berichtdoor els » do 07 apr , 2005 13:07

Hai Sleutel, zelf heb ik daar niet zoveel verstand van, maar misschien kan Heidi jou wel helpen?

Anders is er nog een forum waar veel wicca's komen:



Je emailadres staat trouwens ook in je profiel, dus onder je bijdrage kan iedereen op 'email' klikken. Dat is misschien wat veiliger, want dat gaat via een formulier van het forum. Schijnt spam en virussen tegen te gaan. :knipoog:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor heidi » vr 08 apr , 2005 10:08

sleutel schreef:het zal mijn helpen om een echte wicca te ontmoeten dan kan zij mij inwijden zodat ik ook een wicca wordt !
afz.Sleutelej.haakmat@tiscali.nl

:D
Zo makkelijk gaat dat niet, hoor... Als je wilt worden ingewijd, dan zul je eerst een groep moeten vinden die bereid is om jou een opleiding te verschaffen, die vaak (minstens!) een jaar en een dag duurt...
Als iemand meteen aanbiedt om je in te wijden, dan zou ik dat niet echt serieus nemen :huh2:

Liefs,

heidi
heidi
 
Berichten: 50
Geregistreerd: za 12 maart , 2005 11:52

Berichtdoor Morgaine » do 06 jul , 2006 10:31

heidi schreef:Als iemand meteen aanbiedt om je in te wijden, dan zou ik dat niet echt serieus nemen :huh2:

Sterker nog, dan zouden er bij mij allerlei alarmbellen gaan rinkelen. Een inwijding in de reguliere wicca betekend dat je tot priester(es) wordt gewijd. Daar gaat een (jaren)lange opleiding aan vooraf.

Er lopen, helaas, charletans rond die zéggen dat ze wicca zijn, maar dat niet zijn. En een aantal van deze figuren heeft hele nare bedoelingen. Met name naïeve meisjes uitkleden, al dan niet letterlijk (of financïeel).

Gebruik je gezonde verstand en doe geen dingen die tegen je gevoel ingaan. En onthoud dat binnen de reguliere wicca een opleiding géén duizenden euro's kost.

Morgaine.
Morgaine
 
Berichten: 5
Geregistreerd: vr 03 feb , 2006 16:38
Woonplaats: Salland

Berichtdoor calimero_a » do 06 jul , 2006 13:55

ik zal ook nog maar eens een duit in het zakje doen:

je wordt geen wicca omdat iemand anders je dat 'maakt'. Gezien het feit dat je je vraag op deze manier stelt, denk ik dat je geen volledig of geen goed beeld hebt van wicca. Ga zelf eerst eens studeren, lees boeken, lees op internet, ga zelf eens aan de slag.

Als je daarna nog de behoefte voelt om ingewijd te worden in een coven kun je altijd nog op zoek gaan naar een groep die bij je past.

Overigens: er zijn ook heel veel mensen die zichzelf wicca/heks noemen en die geen lid zijn van een coven. Zij hebben dus geen inwijding gehad van een andere wicca, maar hebben hun inwijding alleen van de Godin gekregen.

Maar ga eerst zelf op zoek.. Lees, mediteer, vier de manen en de jaarfeesten en zoek zoveel mogelijk informatie. Als je dat een jaar en een dag (minstens) hebt gedaan, ga dan nog weer eens verder kijken.

Blessed be,
Cali
calimero_a
 
Berichten: 111
Geregistreerd: wo 06 jul , 2005 18:41

Berichtdoor Morgaine » vr 07 jul , 2006 9:12

calimero_a schreef:Gezien het feit dat je je vraag op deze manier stelt, denk ik dat je geen volledig of geen goed beeld hebt van wicca. Ga zelf eerst eens studeren, lees boeken, lees op internet, ga zelf eens aan de slag.

Volkomen mee eens.

Overigens: er zijn ook heel veel mensen die zichzelf wicca/heks noemen en die geen lid zijn van een coven. Zij hebben dus geen inwijding gehad van een andere wicca, maar hebben hun inwijding alleen van de Godin gekregen.

Ik weet het. Mijn visie hierop is vrij traditioneel.
Wicca is een inwijdingstraditie en ik ben niet ingewijd, ben dus geen wicca. Wel heks, en priesteres van één specifieke Godin maar dat is wat anders. Overigens heeft die Godin me ook ingewijd, maar dat noem ik om spraakverwarring te voorkomen toegewijd.

Nou ja, we dwalen af :knipoog: Sorry daarvoor.

B*B
Morgaine
Morgaine
 
Berichten: 5
Geregistreerd: vr 03 feb , 2006 16:38
Woonplaats: Salland

Berichtdoor Xapphire » ma 17 jul , 2006 12:01

Ik ben het eens met het bovenstaande,
Het is al sinds zomer 2001 dat ik lees, schrijf, en dingen save van hekserij, godinnen en paranormale zaken. Vrienden en sommige andere vermijden het onderwerp. Terwijl nog andere er juist over beginnen. Daarom leg ik mezelf (voorlopig) geen stempel op. Als je het zo wil stellen.

Ik ben gewoon een jongen die interesse toont in die zaken, ik leg ook tarotkaarten voor mezelf, op mijn "heksenplank" staan boeken ,stenen en kettingen. Aan dergelijke zou ik geld geven, met mate! Zeker niet aan opleidingen die 1000Euros kosten.

Groetjes Xapphire
Xapphire
 
Berichten: 32
Geregistreerd: wo 27 jul , 2005 21:16

Berichtdoor Raven Magdalene » vr 04 aug , 2006 20:34

Ik ben wel Wicca en loop tegen mijn 1e graads inwijding aan. Inderdaad gaat er een vrij lange leertraject vooraf aan. Veel mensen vinden het 'cool' om zich Wicca te kunnen noemen zonder dat ze weten wat het allemaal inhoudt. Zoals Morgaine zei, zou je, als je Wicca wilt worden (en dat is nota bena deel van een georganiseerde religie) zou je een groep moeten vinden en daarna kijken of het wat voor je is. Het is een leerproces die niet in een weekje afgerond is hoor... :knipoog:

Blessings,
Raven.
Raven Magdalene
 
Berichten: 3
Geregistreerd: vr 04 aug , 2006 19:46
Woonplaats: Zuid Holland

Berichtdoor Tiresias » zo 10 sep , 2006 13:42

Raven Magdalene schreef:Zoals Morgaine zei, zou je, als je Wicca wilt worden (en dat is nota bena deel van een georganiseerde religie) zou je een groep moeten vinden en daarna kijken of het wat voor je is.


Waarom is dat? Wie bewaakt de poorten en bewaart de regels, en tot welk doel? Wat zijn de basisvoorwaarden tot mogelijke toelating? Welke dingen kunnen absoluut niet? Hoeveel cirkels en inwijdingsrituelen zijn er? En wat hebben die met Moeder Natuur te maken?

Open vragen. ik weet hier te weinig over.
Tiresias
 
Berichten: 106
Geregistreerd: za 19 aug , 2006 10:13

Berichtdoor Shayenne » za 02 dec , 2006 19:03

Hoi Sleutel.
Via Internet zul je geen enkele reguliere traditionele wicca "tegen het lijf lopen" die je aanbiedt om deel te nemen in haar/zijn coven laat staan je wil inwijden.
Als je wel zulke personen treft zou ik als ik jou was toch heel achterdochtig worden.
Ga eens naar een heksencafé om informatie te verkrijgen, maar houd in je achterhoofd dat er paganistische heksencafé's, eclectische heksencafé's, besloten -Alexandrian-heksencafé's (bellen, of schrijven naar een postbus en vermelden in hoeverre je bekend bent, en ervaring hebt met wicca) én enkele heksencafé's waar wicca's van een traditie gewoon vrij :knipoog: rondlopen. Traditie = Gardnerian of Alexandrian. b.v. die van Merlin, een Gardnerian hogepriester, in Zeist.
't Is wat he, want hoe bepaal je nu wat voor jou van toepassing is, een vrolijke groep eclectische heksen die alles van internet en uit boekjes halen en er een hele boel plezier aan beleven of dat je voor de inwijdings- of mysterietraditie kiest en terecht komt in een hierarchische, besloten wicca-gemeenschap met aan het hoofd een hogepriesteres en hogepriester. En dan is het ook nog de vraag of men je daar wilt aannemen.

Groet, Shayenne. :)
En hoe kom je aan de adressen van H.C.'s? Da's een queeste (zoektocht) op zich. In de hekserij komt het op zelfwerkzaamheid aan. Veel succes.
Shayenne
 
Berichten: 44
Geregistreerd: zo 19 nov , 2006 17:08


Keer terug naar Moderne godsdiensten



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten