Vandaar dus dat ik amper op het forum verscheen en nergens meer op reageerde.
Ik wist ook niet meer of ik nou juist van alles moest gaan doen om er maar overheen te komen of om gewoon net zo lang te zitten huilen tot het vanzelf over was. Dat laatste is wel een interessante optie, want de rest kostte zoveel energie en was zo ingewikkeld dat het veel te uitputtend was.
Maar volgens mij is het niet zo gezond. In elk geval, na een week of wat was mijn weerstand totaal afgenomen en kreeg ik allemaal enge dingen. Dus maar weer een streng dieet ingevoerd met vitaminepillen etc. Ik weet wel dat er 'lachtherapieën' bestaan waardoor depressieve mensen werkelijk weer wat worden opgevrolijkt. Bij mij werkt het altijd om naar 'Modern Times' van Charlie Chaplin te kijken.
Huilen heeft volgens mij letterlijk een verwoestend effect op je lichaam, het zou wel interessant zijn om eens te achterhalen waardoor dat komt. Ik kreeg bijvoorbeeld opeens zoutgebrek. Natuurlijk at ik ook niet veel, waardoor het nog erger werd. Ik heb toen maar zout in mijn water gedaan, toen ging het snel weer beter.
Natuurlijk ben ik wel van alles gaan doen, want ik kon zowiezo niet stilzitten. Dus mijn hele huis is opgeruimd en vertimmerd. Er moeten nog wel een paar klusjes, maar die lukken niet zomaar. En een paar muren moeten nog geschilderd, ook interessante klusjes voor bij een depressie, dus dat zou ik vlug nog even moeten doen voor ik geestelijk weer interessantere dingen aankan.
Ik kreeg ook een soort neurotische obsessie waardoor ik opeens een soort begrip kreeg voor de reden waarom veel mensen zo bijgelovig zijn dat je ze alles wijs kan maken. Opeens ging ik allemaal dingen opzoeken over bioritmes, tarot, rune casting, horoscopen etc. Je stelt vragen aan die dingen, en dan krijg je allemaal antwoorden, die ik dus helemaal geobsedeerd ging zitten lezen om te zien of ik eruit kon afleiden hoe ik de toekomst onder controle ging krijgen. Ik denk dat ik wel een hele week heb zitten rune casten, op zich wel geestig trouwens, om te zien wat voor antwoordkaartjes ze bedenken, en in wat voor kronkels je dan gaat draaien om te zien of je ermee kan worden geïdentificeerd.
Het had toch wel nut, want in elk geval lukt het zo je hersengolven weer een klein beetje in fase te krijgen, al gaat het dan maar over een zelfgeschapen fantasiewereld.
En ik doe een Flash-cursus. Dat komt echt heel goed uit, want het is redelijk simplistisch, dus je hoeft niet na te denken, je kan gewoon dom doen wat er staat en dingetjes uit je hoofd leren. Natuurlijk gaat het wel vooral om creativiteit, die is bij mij op het moment helemaal uitgeschakeld, evenals mijn intellectuele vermogens, maar goed, ik heb wel al zowat het boek uit en alle oefeningetjes gedaan. Ieder nadeel heb ze voordeel.

Nou ja, dat is dus de oorzaak dat ik opeens niks meer laat horen. Ik hoop dat ik gauw weer een beetje genoeg puf heb voor het forum, want er worden wel hele interessante dingen gezegd, maar jammer genoeg lukte het mij niet om me erop te concentreren, alles draaide een beetje door elkaar. Een beetje babbelen zal wel lukken, maar iets zinnigs zeggen vind ik wel moeilijk. Nou ja, het ergste is volgens mij nu wel weer over.
Die stomme godinnen doen ook niks voor je als je ze nodig hebt.