Waarom krijg je het trouwens op je heupen van agnosten?
En is atheïsme geen geloof? Waarin geloof je wel, Els?
![]() |
![]() Forum godinnen en beeldvorming | weblog | godinnen | forum home ||
|
Waarom krijg je het trouwens op je heupen van agnosten?
En is atheïsme geen geloof? Waarin geloof je wel, Els?
Ben niet aan het stoken.
Tiresias schreef:Ik bedoel: het lijkt me alsof je gelooft in de mogelijkheid om een maatschappijstructuur uit te bouwen die egalitair is.
Ik stel de vraag omdat ik vaak het gevoel heb dat mensen atheïsten zien als mensen die in niks geloven, zoals anarchisten bv mensen zouden zijn die gewoon hun eigen goesting willen doen of alles kapot slaan...
Het 'dubbelzinnige'waar jij het over hebt, is vermoedelijk uit de USA-rechtspraak afkomstig? Daar wordt met een stalen gezicht aan de verdachte de vraag voorgelegd, "Hebt U voor het moment dat U de moord pleegde, een alibi?"els schreef:Ik heb maar eens een godsdiensttestje gedaan... alsof ik niks fatsoenlijks te doen heb.![]()
atheism 100%
Satanism 58%
Buddhism 58%
Paganism 50%
Hinduism 25%
Christianity 17%
Judaism 17%
Islam 17%
agnosticism 17%
You scored as atheism
You are... an atheist, though you probably already knew this. Also, you probably have several people praying daily for your soul. Instead of simply being "nonreligious," atheists strongly believe in the lack of existence of a higher being, or God.![]()
De vragen kwamen nogal dubbelzinnig op me over:
There should be no images, statues, etc. of God or his messengers.
Natuurlijk moeten die er wel zijn, althans, als mensen er in geloven, ik maak er overvloedig gebruik van. Heb ik nou hindoeïstische trekjes?
There are many or countless incarnations and manifestations of God.
Flauwekul! Ben ik nou monotheïst of atheïst?![]()
I cannot be convinced to believe or disbelieve in God until I see some real physical proof.
'Onzin!' Betekent dit dat ik rotsvast in god geloof? Want ik bedoel natuurlijk dat ik geen bewijs nodig heb om er niet in te geloven.
Ik zal er wel nooit achter komen wat er satanistisch aan mij is. Dat boeddhistisch en zo heb ik denk ik te danken aan mijn antwoorden over dieren.
Ik zou ook wel willen weten waar die 17 procent chr. etc. vandaan komt. Maar volgens mij lijkt het er niet op dat mijn normen en waarden geworteld zijn in het christendom. Weer een mythe doorgeprikt.
Laat ik er dan nog een derde theorie aan toevoegen door e.e.a. te specificeren, door te veronderstellen dat er twee goden zijn, nml. de Schepper/creator van wat was en is. Zoals het heelal, de omzetting van wat wij 'dode stof'noemen in de eerste (veronderstelde) cellen>>de ontwikkeling ervan naar de diversiteit van levensvormen in een evolutie naar het hedendaagse of de bliksem, de stormen, kortom de natuurverschijnselen die zich manifesteren, en zich ook gemanifesteerd hebben toen het eerste dier met menselijke trekjes de barriere doorbrak naar het 'bewuste' ZIJN om er kennis van te nemen, en zich af te vragen 'Waarom...............??'.calimero_a schreef:als je het puur wetenschappelijk zou bekijken dan zou iedereen eigenlijk agnost moeten zijn.
Immers in de wetenschap geldt: een theorie is waar zolang niemand het tegendeel kan bewijzen.
Er zijn twee theoriën:
- er is een god
- er is geen god
beide kunnen niet bewezen worden dus wetenschappelijk gezien zijn ze beiden waar.
What kind of atheist are you?
You scored as a Scientific Atheist
These guys rule. I'm not one of them myself, although I play one online. They know the rules of debate, the Laws of Thermodynamics, and can explain evolution in fifty words or less. More concerned with how things ARE than how they should be, these are the people who will bring us into the future.
Scientific Atheist 75%
Angry Atheist 33%
Agnostic 25%
Apathetic Atheist 25%
Spiritual Atheist 25%
Militant Atheist 17%
Theist 17%
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten