Ja, zucht. Ik probeer een artikel te schrijven over Ahhotep, een Egyptische koningin. Maar de informatie is zo weinig en zo tegenstrijdig dat het veel meer tijd kost dan ik had gehoopt. Maar daarom probeer ik me er even op te concentreren, en niets anders te doen. Dat is dus wel lastig als het stuk niet opschiet, want het komt erop neer dat ik zo goed als niets doe.
Maar het kost wel tijd en energie.
Ik wil het echt even doorzetten, want het heeft te maken met iets waar ik een keer een einde aan wil breien, namelijk de connectie van de 18e faraodynastie met een aantal bijbelboeken. Het zit compleet in mijn hoofd, maar ik krijg het er niet uit.
Ik heb er al een topic over geopend lang geleden.
Maar okee, om het persoonlijk te maken.

Ik deed zo'n suffige internetpersoonlijkheidstest, omdat ik op een pagina kwam met allerlei soorten persoonlijkheidstesten. Dit was een test om te zien welke hersenhelft dominant was. Er kwam uit dat mijn rechterhersenhelft wel actief was, maar de linkerhelft was dominant. In de praktijk houdt dit in dat ik heel systematisch ben, en alle informatie die ik verwerk netjes in systemen onderbreng. Maar....

... daar komt bij dat ik voortdurend zoek naar nieuwe informatie, die ik dan ook probeer te systematiseren in het schema dat ik heb aangelegd. Uiteindelijk ben ik zoveel tijd kwijt met het zoeken naar info en het systematiseren dat er niets praktisch meer uit mijn handen komt.
Er stond nog bij dat ik niet te veel waarde moest hechten aan deze test, maar dit is zo precies zoals ik me voel. Het is echt verscrhikkelijk.
Het advies was om meer dingen te doen waarbij mijn rechterhersenhelft wordt aangesproken, om die te trainen. Maar ja, wat zijn dat voor dingen?