Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Roeselare

Gastenhoekje voor persoonlijke praatjes of off topic onderwerpen.

Roeselare

Berichtdoor els » di 02 aug , 2005 16:55

Zo heb je nog nooit van Roeselare gehoord, en opeens... twee mensen uit Roeselare hier op het forum geregistreerd!! :doing:

Ik heb even foto's zitten kijken op go.to/roeselare. Leuk stadje wel. Teveel nieuwbouw, geloof ik, maar ja. Ik zag alleen weinig cafés.

Maar kennen jullie elkaar, Xapphire en frges, of is het helemaal toeval? :lach2:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Xapphire » wo 03 aug , 2005 10:39

Hey els.
Ja tuurlijk kennen we elkaar, frges is mijn broer.
We zijn beiden geintresseerd in geschiedenis.
Frges, houdt meer van politieke, culturele, wetenschappelijke zaken.
Xapphire (ik dus) hou meer van het religieuze (mythologische) aspect. Ook ben ik geintresseerd in kruiden.
Wat Roeselare betreft, het ligt in België in de provencie W-Vlaanderen. Het is een belangrijke winkelstad. Rodenbach is het bekend bier en de trots van Roeselarenaars. :proost: (Albrecht Rodenbach is trouwens een strijder voor het Vlaamse gedicht)
Het is 30-45 min rijden naar de zee.
Roeselare vol, dat is het motto, allemaal nieuwbouw (alhoewel het nog niet zo erg is als in andere Vlaamse steden.)
Xapphire
 
Berichten: 32
Geregistreerd: wo 27 jul , 2005 21:16

Berichtdoor els » wo 03 aug , 2005 22:52

Ha, ik dacht al dat jullie elkaar kenden, maar dat is wel heel close!

Ik zat net even op de pagina van je broer te lezen, en tot mijn tevredenheid denkt hij over veel dingen net als ik. :cool:

Maar jouw pagina doet het niet Xapphire, als ik op het www-icoon klik, zegt hij dat hij de pagina niet kan weergeven. :sip:

Dat bier had ik trouwens ook al gevonden, maar ik durfde er niet meteen naar te vragen. Ik ben bang dat ik een slechte naam krijg.
Ik zal nou toch eens zien of ik het in Amsterdam ergens kan vinden. :proost:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor FW » wo 03 aug , 2005 23:26

Krijg nou wat! Ik heb vandaag nogal wat van de baas zijn tijd in mijn eigen zak gestoken door te zoeken op Rodenbach en Roeselare - ik ben namelijk nogal geïnteresseerd in de Belgische geschiedenis.

Ik zag gisteravond laat deze tekst in mijn e-mail (van Knack):
'De Rodenbachs van Roeselare leken voorbestemd om generaties lang een leidende rol te spelen in ons land' - en wilde daar meer over weten.

Soms moet je heeeel hard je best blijven doen om in toeval te blijven geloven.
FW
 
Berichten: 14
Geregistreerd: di 02 aug , 2005 6:52
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Xapphire » do 04 aug , 2005 10:05

Hey,
Blij te horen dat mensen geintresseerd zijn in België en Roeselaars bier! :lach2:
Tof dat ik je verder heb kunen helpen. Verder is Roeselare ook bekend voor zijn (vernieuwd) zwembad, en voor de spil, een theatergebouw.


Zo, het adres van mijn website is gecorrigeerd. Nu zal de link werken, mijn site gaat over kruiden/vruchten/planten.

Groetjes Xapphire
Xapphire
 
Berichten: 32
Geregistreerd: wo 27 jul , 2005 21:16

Berichtdoor Pallas Athena » vr 10 maart , 2006 17:31

Ik heb wel eens van Roeselare gehoord maar ben niet echt goed in plaatsnamen onthouden ik zou denk ik denken dat dat in bulgarije ofzo ligt ik ben vreselijk in plaatsnamen!
Pallas Athena
 
Berichten: 189
Geregistreerd: vr 03 maart , 2006 20:33

hah

Berichtdoor Xapphire » zo 21 mei , 2006 15:15

Die is een goeie, in Bulgarije....
Neen, neen een Vlaamse stad, trots op lokale gerechten, dranken en andere cultuur. Gelegen in de provincie W-Vl die bekend staat om de G en H verwarring in het dialect.

De naam Roeselare heeft verschillende verklaringen, zie:
*
*
Xapphire
 
Berichten: 32
Geregistreerd: wo 27 jul , 2005 21:16

Berichtdoor clue » ma 16 okt , 2006 17:54

Roe=rooi en Laer=bos, Roeselaere=gerooid bos, vandaar al die nieuwbouw!- :( :( :(
clue
 
Berichten: 66
Geregistreerd: di 12 sep , 2006 11:35


Keer terug naar nissaba café



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron