Forum godinnen en beeldvorming
 weblog | godinnen | forum home ||

Depressie

Gastenhoekje voor persoonlijke praatjes of off topic onderwerpen.

Depressie

Berichtdoor els » vr 06 apr , 2007 8:53

Sjonge zeg, ik ben in een depressie geschoten. Dat wil zeggen, het gaat nu eindelijk weer een beetje over. Ik snap niet dat het kan, opeens schoot het erin na een klein akkefietje, en het ging niet meer weg. Heb ik echt nog nooit meegemaakt.
Vandaar dus dat ik amper op het forum verscheen en nergens meer op reageerde.

Ik wist ook niet meer of ik nou juist van alles moest gaan doen om er maar overheen te komen of om gewoon net zo lang te zitten huilen tot het vanzelf over was. Dat laatste is wel een interessante optie, want de rest kostte zoveel energie en was zo ingewikkeld dat het veel te uitputtend was.
Maar volgens mij is het niet zo gezond. In elk geval, na een week of wat was mijn weerstand totaal afgenomen en kreeg ik allemaal enge dingen. Dus maar weer een streng dieet ingevoerd met vitaminepillen etc. Ik weet wel dat er 'lachtherapieën' bestaan waardoor depressieve mensen werkelijk weer wat worden opgevrolijkt. Bij mij werkt het altijd om naar 'Modern Times' van Charlie Chaplin te kijken.
Huilen heeft volgens mij letterlijk een verwoestend effect op je lichaam, het zou wel interessant zijn om eens te achterhalen waardoor dat komt. Ik kreeg bijvoorbeeld opeens zoutgebrek. Natuurlijk at ik ook niet veel, waardoor het nog erger werd. Ik heb toen maar zout in mijn water gedaan, toen ging het snel weer beter.

Natuurlijk ben ik wel van alles gaan doen, want ik kon zowiezo niet stilzitten. Dus mijn hele huis is opgeruimd en vertimmerd. Er moeten nog wel een paar klusjes, maar die lukken niet zomaar. En een paar muren moeten nog geschilderd, ook interessante klusjes voor bij een depressie, dus dat zou ik vlug nog even moeten doen voor ik geestelijk weer interessantere dingen aankan.

Ik kreeg ook een soort neurotische obsessie waardoor ik opeens een soort begrip kreeg voor de reden waarom veel mensen zo bijgelovig zijn dat je ze alles wijs kan maken. Opeens ging ik allemaal dingen opzoeken over bioritmes, tarot, rune casting, horoscopen etc. Je stelt vragen aan die dingen, en dan krijg je allemaal antwoorden, die ik dus helemaal geobsedeerd ging zitten lezen om te zien of ik eruit kon afleiden hoe ik de toekomst onder controle ging krijgen. Ik denk dat ik wel een hele week heb zitten rune casten, op zich wel geestig trouwens, om te zien wat voor antwoordkaartjes ze bedenken, en in wat voor kronkels je dan gaat draaien om te zien of je ermee kan worden geïdentificeerd.

Het had toch wel nut, want in elk geval lukt het zo je hersengolven weer een klein beetje in fase te krijgen, al gaat het dan maar over een zelfgeschapen fantasiewereld.

En ik doe een Flash-cursus. Dat komt echt heel goed uit, want het is redelijk simplistisch, dus je hoeft niet na te denken, je kan gewoon dom doen wat er staat en dingetjes uit je hoofd leren. Natuurlijk gaat het wel vooral om creativiteit, die is bij mij op het moment helemaal uitgeschakeld, evenals mijn intellectuele vermogens, maar goed, ik heb wel al zowat het boek uit en alle oefeningetjes gedaan. Ieder nadeel heb ze voordeel. :lach2:

Nou ja, dat is dus de oorzaak dat ik opeens niks meer laat horen. Ik hoop dat ik gauw weer een beetje genoeg puf heb voor het forum, want er worden wel hele interessante dingen gezegd, maar jammer genoeg lukte het mij niet om me erop te concentreren, alles draaide een beetje door elkaar. Een beetje babbelen zal wel lukken, maar iets zinnigs zeggen vind ik wel moeilijk. Nou ja, het ergste is volgens mij nu wel weer over.
Die stomme godinnen doen ook niks voor je als je ze nodig hebt. :heks:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor willy » vr 06 apr , 2007 9:34

Die stomme godinnen doen ook niks voor je als je ze nodig hebt.

Daarvoor zijn ze ook stom, Els. Als het zo simpel was dat men met zijn problemen naar een god of godin kon gaan om ze op te lossen, zou het leven een stuk eenvoudiger en plezieriger zijn, dan het nu is.
Ik was al aan het denken dat u uw site opgedoekt had, maar het is gelukkig maar een voorbijgaande zwakte. De zon is er stilaan terug en dat is wat wij missen, we zijn nu eenmaal zonnekinderen. Van mij mogen ze allemaal lullen over goden en godinnen, het enige dat wij nodig hebben is zon en water.
Els, snel beterschap, groetjes, willy. :vakantie:
willy
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: di 06 aug , 2002 10:01
Woonplaats: Brasschaat

Berichtdoor els » vr 06 apr , 2007 9:45

maar het is gelukkig maar een voorbijgaande zwakte.


Nou, daar reken ik helemaal op. :lach2:
Bedankt Willy, gelukkig is het alweer lente en de zon lijkt toch terug te komen. Wie weet was het gewoon een domme winterdepressie. Je zoekt er van alles achter, maar het betekent gewoon niks. :kater:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Depressie

Berichtdoor Bezet_door_Arabieren » vr 13 apr , 2007 19:36

els schreef:Die stomme godinnen doen ook niks voor je als je ze nodig hebt. :heks:


hahhahhaha

Die momenten hebben we allemaal gehad en komen ook vaak terug.
Ze horen erbij.
Wanneer die momenten komen doe ik heel veel van dit :eten: en nog eens :eten:
Bezet_door_Arabieren
 
Berichten: 162
Geregistreerd: za 03 feb , 2007 18:31

Berichtdoor els » vr 13 apr , 2007 22:17

Ja, dat herken ik ook. :lach2: Nu kon ik niet eens meer dit :drink:. Het was de hele dag dit :moppen: en dit :waslijn2:. Dat heeft toch ook voordelen. Maar nu kan ik gelukkig weer een beetje :tikken:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor els » ma 30 apr , 2007 13:36

Cured! :lach2: Nou ja, heel gek toch, het verdween bijna net zo acuut als het gekomen was. :lach2:
Ik moet nou nog wel van allerlei neuroses en dwangtoestanden af zien te komen, ik ben erg rommelig bezig en kan me nergens op concentreren. Het gekke is, het verdween opeens toen ik een en ander begon te lezen over narcisme, naar aanleiding van die schietpartij in Virginia. De dader werd allerlei persoonlijkheidsstoornissen in de schoenen gewreven, waarbij narcisme werd genoemd, dus ik ging er wat over opzoeken, en het gekke is dat ik allerlei dingen herkende, zodat er opeens van alles op zijn plaats viel.
Na een week lezen over narcisme kreeg ik het gevoel dat dit een nieuwe obsessie begon te worden, dus dat het alleen maar een vorm van verschuiving is geworden, van depressie naar dwangneurose of zo. Maar toch, het is toch wel apart als je steeds vastloopt via een bepaald patroon waar je geen grip op krijgt, en opeens is het net of je een soort inzicht krijgt. Dat komt natuurlijk ook omdat alles zich in zo'n korte tijd afspeelde, want een episode is makkelijker te overzien dan een hele levenswijze.

Dus nu heb ik het gevoel dat ik een beetje herken waarom ik regelmatig tegen dezelfde ongewenste situatie oploop, als een soort fuik waar ik niet aan kan ontsnappen. Het heeft er iets mee te maken dat je een bepaald doel voor ogen hebt dat je niet weet te bereiken, en opeens raak je in een complete zinsbegoocheling terecht dat het wel zal lukken en verlies je de hele werkelijkheid uit het oog. Zoiets leek zich af te spelen, maar natuurlijk voelde ik wel dat er een soort conflict was met wat ik hoopte en hoe de situatie werkelijk was. De keuze is dan eigenlijk dat je voor de 'hoop' gaat en onontkoombaar dieper naar de afgrond gaat, of dat je er een einde aan maakt zodat je weer terug bij af bent, de brokstukjes bij elkaar moet rapen en moet proberen jezelf terug te vinden en gewoon maar weer opnieuw moet beginnen, nog maar weer een keer.

Ik voel me eigenlijk nog het meeste of ik een hersenspoeling heb ondergaan en nu weer mijn eigen 'zelfbeeld' terug moet vinden. Gelukkig heb ik wel een zelfbeeld, maar ik kan me opeens goed voorstellen hoe moeilijk mensen het moeten hebben die jarenlang in een sekte of in een zuigend huwelijk hebben gezeten, waarin ze hun 'zelf' al lang geleden aan de wilgen hebben gehangen.

Sorry dat ik een beetje cryptisch ben, het lukt mij makkelijker om het abstract te zeggen dan letterlijk. Ik denk trouwens niet dat veel mensen geïnteresseerd zijn in mijn egoverhalen, maar ik moet het toch even kwijt. Met een beetje geluk lukt het mij dan weer me met andere dingen bezig te houden in plaats van met mezelf. :(
Gelukkig is het vandaag koninginnedag. :lach2:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor RoyJava » ma 07 mei , 2007 12:26

Goh Els,... zit het i/d lucht?
Voor mij (Pisces) is het bijna "normaal" om in de wintermaanden een dip te krijgen en wijt het ook nog eens aan een midlife crisis, doch heb deze maanden geen last in t gezinsleven beleefd, maar des te erger om Internet op te gaan.

Vooral al die agressie her en der kon 'k ff, nee... wilde ik ff niet aan, en ben heel erg zelfs van de zijlijn gegaan ... :knipoog:
Jij in ieder geval een heerlijke Koninginnedag dus, geniet van deze zomer en tot forumse, groet Roy
RoyJava
 
Berichten: 366
Geregistreerd: ma 12 sep , 2005 20:07
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor els » ma 07 mei , 2007 14:06

Gossie lieve schat, heb jij ook crisis? Ik dacht ook al 'midlife crisis', maar dat is eigenlijk zo flauw, want zo is er altijd wel iets aan te wijzen, terwijl de oorzaak misschien toch anders is. Misschien voel je het allemaal inderdaad wel wat erger door hormonale schommelingen of door een verstoorde stofwisseling. Maar ik heb toch hetzelfde als jij, als ik me terugtrek uit bepaalde situaties, dan gaat het toch echt beter. Of dat goed is, is weer wat anders, maar het geeft toch wel aan waar je zwakke plekken zitten . Toch moet er ook wel gewoon een fysieke oorzaak zijn, anders was het niet zo bespottelijk hardnekkig.
Het komt denk ik wel slecht uit dat ik nu juist niet werk. Werk is juist een geschikte neutrale plek om te voorkomen dat je helemaal in jezelf wegzakt, zodat je je problemen gaat zitten uitvergroten. Dat is dus extra moeilijk als je voor jezelf werkt, want dan moet je jezelf nog eens aan de gang zetten ook, zonder dat je feedback hebt. Dat moet jij ook doen, heb ik begrepen, of heb jij ook nog een baan ergens waardoor je op de been wordt gehouden?

Nou ja, ik ben al bijna een expert, maar voor hetzelfde geld ben ik over een paar maanden alles weer vergeten. :) Ik zit er wel aan te denken maar weer even tijdelijk werk te gaan zoeken, zodat ik even los kan komen van m'n ego... :evil:

In elk geval Roy, zoek maar lekker de leuke dingen op en ik hoop dat het alweer over is nu de lente is aangebroken en alles in bloei staat. :kus:
els
Beheerder
 
Berichten: 3134
Geregistreerd: zo 14 jul , 2002 22:08
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar nissaba café



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron