![]() |
![]() Forum godinnen en beeldvorming | weblog | godinnen | forum home ||
|
Reader schreef:Zullen we ook tegen de Romeinen en Vandalen gaat strijden?!!
Bezet_door_Arabieren schreef:Reader schreef:Zullen we ook tegen de Romeinen en Vandalen gaat strijden?!!
Tegen deze volkeren is wel gestreden en bestaan niet meer.
De moderne Romeinen heten Arabieren.
els schreef: Wat is eigenlijk jouw achtergrond, is dat Amazigh? Spreek je ook Arabisch?
Ik bedoel, er kan wel staan: 'roei alle Arabieren uit', of 'nuke Mekka', of zo. Dat lijkt mij niet zo zinvol.
Ik ben ook tegen wat jij 'Arabisch imperialisme' noemt, hoewel ik het 'islamitisch imperialisme' noem. Verwarrend is het wel, want een bepaalde groep Arabieren heeft zich met deze godsdienst vereenzelvigd, en promoot nu het Arabisme.
volgens mij is 'het vrije woord' de grootste bedreiging voor propaganda en leugens. Wat je dus moet doen, is dit vrije woord gebruiken daar waar het mogelijk is. …
Het vrije woord is in de “Arabische wereld” verboden.
Een rechter in Marokko heeft gezegd dat Imazighen geen Amazigh namen mogen hebben, want dat is een gevaar voor de staat.
Het is natuurlijk ook achterlijk dat vrouwen geen rechten hebben, en dat ontelbare vrouwen worden opgesloten in hun huizen en geen bewegingsvrijheid hebben, zelfs niet om een dokter te bezoeken als ze ziek is. Om maar een voorbeeld te geven. Waarom zou je dit eigenlijk niet ronduit achterlijk noemen?
Teruggrijpen naar het verleden
Bezet_door_Arabieren schreef:Els,
Het is natuurlijk ook achterlijk dat vrouwen geen rechten hebben, en dat ontelbare vrouwen worden opgesloten in hun huizen en geen bewegingsvrijheid hebben, zelfs niet om een dokter te bezoeken als ze ziek is. Om maar een voorbeeld te geven. Waarom zou je dit eigenlijk niet ronduit achterlijk noemen?
Dit is wel achterlijk! Dit gedrag was ooit Arabische cultuur, maar dat is nu uitgestorven. Deze mannen bestaan niet meer. Als ze bestaan, dan zijn ze ziek in hun hoofd.
els schreef:Nou, daar heb ik eigenlijk al zoveel voorbeelden van gelezen dat ik ervan uitga dat het een algemeen voorkomende praktijk is. Er was bijv. een tijd terug een reportage over een fotografe die reisde door de islamitische wereld, en die bijna geen foto's van vrouwen kon maken, omdat die binnen moesten blijven. Ze moest dan eerst toestemming vragen aan hun mannen, en die gaven meestal geen toestemming.
Vanwege de hoeveelheid aan verhalen die ik hierover ben tegengekomen zie ik dit niet als incidenten, maar als structurele misstanden.
Ik zag trouwens inmiddels dat er ook een Engelse sectie is op rezcar.com
http://www.rezgar.com/eng/main.asp?code=eng
Ziet er wel leuk uit, ik ga het eens lezen.
Vrouwen thuis verstoppen is Arabische cultuur. Voor de komst van de islam zeiden Arabieren het volgende: "een vrouw mag twee keer naar buiten gaan. "Het eerste keer uit de buik van haar moeder. Het tweede keer naar het huis van haar man".
Wanneer een man een vriend thuis uitnodigt, klopt hij op zijn eigen deur en vraagt de vrouwen met luide stem 'een weg te maken'(amlu triq). De vrouwen verstoppen zich dan snel in donkere hoeken, waar ze uit het gezicht moeten blijven, zodat de onbekende ongehinderd de binnenplaats kan oversteken. De gast blijft met zijn gastheer in het mannenvertrek zitten, totdat hij weggaat. Als hij naar het toilet wil gaan, wordt de amul triq-rite herhaald, om ieder treffen tussen twee onbekenden van verschillend geslacht te vermijden, aangezien dat een taboe is.
Wanneer een vrouw het voor de mannen gereserveerde terrein betreedt, gaat dat vergezeld van soortgelijke rituelen. Het verlaten van de woning was tot voor zeer kort een verschijnsel dat zich slechts bij uitzonderlijke gelegenheden voordee: bezoek aan het Heilige Graf, bezoek aan de hammam en familiebezoek bij geboorten, sterfgevallen en huwelijken. De sluier is het teken van de onzichtbaarheid van vrouwen op straat, bij uitstek het terrein van mannen.
Ik als Marokkaan ken ik geen enkele geval van mannen die hun vrouwen verbieden om naar een arts te gaan. Maar dit betekent niet dat ze niet bestaan.
PROPOSALS OF CHANGE VS. REALITY
When the changes to the Moudawana were first introduced, 40,000 supporters rallied in Morocco's political capital city of Rabat. The demonstration was held in conjunction with International Women's Day 2000. Just four days later, 400,000 fundamentalists flooded Casablanca in a counter demonstration denouncing the changes. "Moroccan women reject these plans imposed by the West, while Sharia recognizes women's rights and protects them," spokeswoman Nadia Yassine was reported to have said at the time. It was argued that the reforms were against Islam's Sharia law and bowed to Western standards. Yassine claimed that the Prophet Mohammed was himself effectively a feminist and that any changes to the social law should be made within a Muslim context.
Bezet door Arabieren schreef:Hun moto is: de mens eerst.
Arabieren begroeven hun dochters levend.
els schreef:In Tunesie... dat verbaast me eigenlijk. Ik dacht juist dat Tunesie een relatief open land was.
els schreef:Hier is nog een site die in Tunesië wordt geblokkeerd, er staat een petitie op de voorpagina:
http://www.islamla.com/
Reader schreef:De site is anti-islamitisch: islamla betekent gewoon Islamnee (Geen islam).
Er is inderdaad een teken van de Berberse symbool. Maar meer dan dat is er niet. Ik heb de site doorgebladerd vond geen verwijzing naar de Imazighen noch in het geheel noch gedeeltelijk.
Keer terug naar jodendom christendom islam
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten