![]() |
![]() Forum godinnen en beeldvorming | weblog | godinnen | forum home ||
|
willy schreef:Verder moeten we goed beseffen dat het verplicht uitdoen van de schoenen bij het bezoek van een moskee niet het tonen van respect voor andersdenkenden is, maar een knieval voor een andere religie.
willy schreef:Burgerschapsvorming
Burgerschapsvorming is geen nieuw vak, maar bestaat uit de onderdelen democratie, identiteit en sociale participatie, die bij bestaande vakken als geschiedenis, maatschappijleer en godsdienst onderwezen moeten worden.
devrouwechtzien schreef:Motto:
ik onderschrijf niet jouw keuzes, maar wel jouw keuzevrijheid: alles mag, behalve elkaar schaden.
En om dit te onderschrijven, nog even een link:
els schreef: omdat de kerk de lasterlijke roddelpraat rondstrooit dat vrouwen als ik hoerig zijn.
devrouwechtzien schreef:Nou moe,
ik had nog een heel epistel geschreven, en dat is nu weg.
Wat doe ik nou steeds fout? Ik gooi steeds mijn eigen bijdrages weg of zo? Vast Freudiaans.
Els, kun je als admin misschien zien of mijn reactie die nog kwam voor de reactie met 'mijn motto' ergens anders terecht is gekomen of zo?
devrouwechtzien schreef:els schreef: omdat de kerk de lasterlijke roddelpraat rondstrooit dat vrouwen als ik hoerig zijn.
fotooooooo
devrouwechtzien schreef:Nou moe,
ik had nog een heel epistel geschreven, en dat is nu weg.
Wat doe ik nou steeds fout? Ik gooi steeds mijn eigen bijdrages weg of zo? Vast Freudiaans.
Els, kun je als admin misschien zien of mijn reactie die nog kwam voor de reactie met 'mijn motto' ergens anders terecht is gekomen of zo?
willy schreef:Wat die schoenen uitdoen betreft is mijn antwoord : ik doe mijn schoenen niet uit voor niemand en nergens, niet in een kerk, niet in een moskee, niet in een tempel. Heilige grond dat bestaat niet voor mij.
Ik ga daar trouwens ook niet naartoe.
devrouwechtzien schreef:- De processen op scholen, om maatschappelijke onrust tegen te gaan, gaat over het ontmoeten van ANDERE godsdiensten, en ALLERLEI godsdiensten. Het BEWUST niet hebben van een godsdienst, en het bijvoorbeeld beroepen op het maatschappelijk breed investeren in de ontwikkeling van een krachtig ik-autoriteits besef, komt geheid niet aan de orde.
Hoi Elsels schreef:Als mijn kind (dat ik niet heb, maar goed) verplicht naar de moskee zou moeten om 'respect voor de godsdienst' aan te leren, zou ik als tegenprestatie graag willen dat gelovige kinderen een dag les zouden krijgen in het hoe en het waarom van het atheisme. Niet in de trant van 'atheisten zijn mensen zonder moraal, voor wie het leven geen zin heeft, en die denken dat ze niet worden gestraft als ze moorden en stelen'. Maar gewoon, wat het belang is van gelijke rechten en mensenrechten, wat het probleem is als je onaantastbaar gezag verleent aan een onaantoonbaar wezen dat geen kritiek veelt, waarom het belangrijker is ons streven te richten naar de aardse, werkelijke wereld in plaats van naar een illussionair 'leven na de dood', waarom we vrije ontplooiing van het individu gezonder is voor een maatschappij dan massale onderwerping aan de gefixeerde, heilige regels van het collectief, wat het belang is van vrije seksuele keuzes, waarom de maatschappij de belangen van alle burgers, waaronder ook zieken, zwakken en bejaarden, in het oog moet houden, in plaats van alleen de schaapjes die tot de eigen sekte behoren, wat er mis is met het geloven in sprookjes, en blablabla.
Wel frappant dat uitgerekend een kerkelijk blad klaagt over de eis dat je je schoenen uit moet doen. Hoe vaak ik al niet buiten de kerk moest blijven staan omdat ik niet was gekleed volgens de kerkelijke kuisheidsregels... Ik weiger zeer beslist mezelf in de doeken en kuisheidskleding te hullen omdat de kerk de lasterlijke roddelpraat rondstrooit dat vrouwen als ik hoerig zijn. Dus is mij nogal eens de toegang tot een kerk geweigerd.
Bovendien is de New Age dan wel gemeengoed geworden in Nederland, maar de kerk waarschuwt voortdurend voor dit Grote Gevaar... dus opscheppen over de New Age is in de genoemde blogspot volgens mij een beetje misplaatst.
Wat de autoriteiten proberen hiermee, is een door hen 'gewenst' burgerschap te kweken bij zijn onderdanen. Waar het woord 'tolerantie', (stiekem) 'gedweëe gelatenheid' moet gaan inhouden om het conglomeraat zonder turbulentie te kunnen regeren.willy schreef:Burgerschapsvorming
New Age is allang gemeengoed geworden in Nederland en ook de maangod Allah heeft haar plaats gevonden in het multiculturele Nederland. De laatste tijd zien we als nieuw fenomeen dat op scholen les moet worden gegeven in "burgerschapsvorming".
Burgerschapsvorming is geen nieuw vak, maar bestaat uit de onderdelen democratie, identiteit en sociale participatie, die bij bestaande vakken als geschiedenis, maatschappijleer en godsdienst onderwezen moeten worden. Nu is daar op zich niets mis mee, ware het niet dat als onderdeel van dit vak steeds meer leerlingen "verplicht" op bezoek moeten naar een moskee.
Terecht wordt opgemerkt in het Reformatorisch Dagblad dat "Op grond van de Bijbel kan niet anders dan gesteld worden dat Allah een afgod, een bespotting van de enige ware God is. Hij bestaat niet. En het eren van hem is het eren van niets. Ondanks alle pleidooien voor de dialoog tussen christendom en islam is de scheidslijn tussen beide vlijmscherp en de kloof geweldig groot."
Alleen al om deze reden doen scholen er goed aan om niet met leerlingen de drempel van de moskee over te gaan. Verder moeten we goed beseffen dat het verplicht uitdoen van de schoenen bij het bezoek van een moskee niet het tonen van respect voor andersdenkenden is, maar een knieval voor een andere religie.
Bekijken we deze tendens vanuit de geschiedenis, dan blijkt dat dit soort knievallen levensgevaarlijk is. Niet alleen hoeven we te denken aan de reden van kruistochten, maar ook op de hedendaagse ranglijst van christenvervolgingen blijkt dat deze religie uiterst gevaarlijk is. Het is dan ook grote onzin dat enerzijds dit soort terroristsche dreiging wordt bevorderd onder de noemer "burgerschapsvorming" terwijl anderzijds door dezelfde overheid wordt geadviseerd "Wat te doen bij een aanslag".
Keer terug naar jodendom christendom islam
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten