Pallas Athena schreef:Met al die misvormingen snap ik niet dat mensen nog kinderen durven krijgen er kan zoveel mis gaan. Ik heb liever nooit een kind gehad dan dat ik een kind krijg dat dood gaat of heel zijn leven ongelukkig door een vreselijke misvorming. Mensen vinden een gezond kind veel te normaal. Het is een wonder dat er nog gezonde kinderen zijn!
Mijn moeder is op 30 "Sept. 1917 geboren:"nog onder het Keizerrijk"in Moskau"Mockba" en kwam in 1943 als vluchtelinge vanuit Riga in lettland, naar Amsterdam. Mijn vader had toen al 2 dochters( mijn half-zussen!)van een vorig huwelijk,dat om
onduidelijke reden misging.
Toen mijn broer in 1953 geboren was wilde mijn vader er nog 4
kinderen bij hebben. Ik weet niet hoe het gelukt is maar ik kwam pas op 25 april 1960 ter wereld, op 30 Sept 1960 stierf mijn moeder aan een
dubbele hersentrombose. Ik ben door een tante opgevoed, mijn vader was boekhouder en zakenman, altijd achter het bureau en pas laat thuis.( je vraagdt je dan wel af wat blérende kinderen dan aan zijn huwelijk of beroepspspractijk hadden kunnen toevoegen, mijn broer en ik zijn geen flitsende zakenlui, en kunnen niet rekenen!)
Nu bleek achteraf dat mijn moeder in haar wanhoop, de huisarts had geraadpleegd die haar als proefkonijn voor de zware soort
Organon anticonseptiepillen-plan had opgegeven. Dat lukte dus 8 jaar aardig, maar toen ik kwam, had zij zeker sterkere pillen nodig en dat resulteerde in de
gebruikelijke tromboses, maar helaas niet in het been of long maar direct in de
hersenventrikels!. . .
Ik heb nog een nichtje in Riga Ina, die ik als klei tienjarig meisje in riga ontmoette in 1969 op vakantie met de Skandinavia-veerpont!die nu dus 37 is maar ik vermoed dat ze nu een dikke tante is en getrouwd ! (=Married/ -with Children-!!!)