|  | 
|  Forum godinnen en beeldvorming | weblog | godinnen | 	 forum home || | 
 Beste,    Batai, ,
 Beste,    Batai, , JE WEET WAARSCHIJNLIJK AL, DAT DE ZOGENAAMDE" iNVASIE DER SLAVEN" ROND DE ZWARTE ZEE,  EEN LEGALE  VOLKSVERHUIZING WAS,  VAN DE EX-SOLDATEN/ VETERANEN-HUURLINGEN VAN DE BYZANTIJNSE KEIZER MAURITIUS? ROND 580 n.C. ?!Die tegen de Sarmaten Khan Abia vochten.?   Dus welke Goden bedoel je?
 JE WEET WAARSCHIJNLIJK AL, DAT DE ZOGENAAMDE" iNVASIE DER SLAVEN" ROND DE ZWARTE ZEE,  EEN LEGALE  VOLKSVERHUIZING WAS,  VAN DE EX-SOLDATEN/ VETERANEN-HUURLINGEN VAN DE BYZANTIJNSE KEIZER MAURITIUS? ROND 580 n.C. ?!Die tegen de Sarmaten Khan Abia vochten.?   Dus welke Goden bedoel je? Deze"Slavische Volken"hebben Santovar of Peroun als Hoofdgod, en vereerden daarbij een Gouden standbeeld van Keizer Trajanus
 Deze"Slavische Volken"hebben Santovar of Peroun als Hoofdgod, en vereerden daarbij een Gouden standbeeld van Keizer Trajanus Daarvoor woonden er de:"iLLyRiËRS"en God weet wat voor Goden DIE hadden !  ( Heb ik dus niet opgezocht op internet.)Ik weet dus geen"ZAwarte-Zee-Goden van voor de Islamiesering der daar wonende Turken-Volken.
 Daarvoor woonden er de:"iLLyRiËRS"en God weet wat voor Goden DIE hadden !  ( Heb ik dus niet opgezocht op internet.)Ik weet dus geen"ZAwarte-Zee-Goden van voor de Islamiesering der daar wonende Turken-Volken. Wél, kan ik je berichten, dat de NAAM:"Zwarte-Zee ("Mare-Male".)of Pontus-"Euxines" misleidend zijn.    Dat moet ik even uitleggen, De naam "Zwarte Zee is gekozen, omdat de Argonauten door de Zwarte-Zee"naar het Indiasche achterland van Colchis zijn gevaren.   Om het Gulden Vlies en de dochter van  Koning AËtes, Medea mede te nemen.    Dit deden zij rond:  865-860 vóór C.
 Wél, kan ik je berichten, dat de NAAM:"Zwarte-Zee ("Mare-Male".)of Pontus-"Euxines" misleidend zijn.    Dat moet ik even uitleggen, De naam "Zwarte Zee is gekozen, omdat de Argonauten door de Zwarte-Zee"naar het Indiasche achterland van Colchis zijn gevaren.   Om het Gulden Vlies en de dochter van  Koning AËtes, Medea mede te nemen.    Dit deden zij rond:  865-860 vóór C. Echter het huidige:"Colchis-Stan" bevindt zich in Gujarat/ Ran-of-Kutsch"en is alleen per schip over de Rode Zee en Indische Oceaan te bereiken.   Deze:"Rode"Zee heette bij Odysseus, de "WINE-DARK Sea" En Odysseus scheen zwarte wijn te drinken, zodoende werd de( Romeinse!) "Mare-Erytraeum"uit de "Periplus-Zeekaart"
 Echter het huidige:"Colchis-Stan" bevindt zich in Gujarat/ Ran-of-Kutsch"en is alleen per schip over de Rode Zee en Indische Oceaan te bereiken.   Deze:"Rode"Zee heette bij Odysseus, de "WINE-DARK Sea" En Odysseus scheen zwarte wijn te drinken, zodoende werd de( Romeinse!) "Mare-Erytraeum"uit de "Periplus-Zeekaart" Nu is het in de Griekse Mythologie bekend, dat de MAAN-GOD :"Hephaestus" 2 keer in de Indische Oceaan gevallen is ( door Hera  naar Sintiers en later door Zeus, weggeduwd.naar de Indische Oceaan.)en daarbij in: 1075 de Hymalaja-Bergen veroorzaakte en in 855 de zogenaamde Vloed van Deukalion/Phoroneus deed ontstaan.( ook Grote"Ogygus"Vloed .)
 Nu is het in de Griekse Mythologie bekend, dat de MAAN-GOD :"Hephaestus" 2 keer in de Indische Oceaan gevallen is ( door Hera  naar Sintiers en later door Zeus, weggeduwd.naar de Indische Oceaan.)en daarbij in: 1075 de Hymalaja-Bergen veroorzaakte en in 855 de zogenaamde Vloed van Deukalion/Phoroneus deed ontstaan.( ook Grote"Ogygus"Vloed .) 
  Aangezien, de Geo-Kartografen in DiE tijd alle topografie -met de Sterrenbeelden verbonden, was men er te laat mee, om de co-ordinaten in oude verhalen te veranderen en zodoende werd de reis van de Argonauten, die dus oorspronkelijk via de Rode Zee en Arabische Zee naar de Indus-Riviermond, ging
 Aangezien, de Geo-Kartografen in DiE tijd alle topografie -met de Sterrenbeelden verbonden, was men er te laat mee, om de co-ordinaten in oude verhalen te veranderen en zodoende werd de reis van de Argonauten, die dus oorspronkelijk via de Rode Zee en Arabische Zee naar de Indus-Riviermond, ging In ieder-geval: NIET "Zwarte-Zee" of vertalingen ervan door passerende Volksverhuizers! zoals de: Sarmaten;  Petjenegen, Scythen; Galaten, Oost-Goten, Chimbren; Teutonen, Roxolaunen; Jaszigen, Hongaren,  Hunnen of    Tartaren ; of Turkmenen( apropos je vraagd dus OOK om de" Goden-der-Turmenen"uit de Tijd voor hun conversie tot de Islam!!!
 In ieder-geval: NIET "Zwarte-Zee" of vertalingen ervan door passerende Volksverhuizers! zoals de: Sarmaten;  Petjenegen, Scythen; Galaten, Oost-Goten, Chimbren; Teutonen, Roxolaunen; Jaszigen, Hongaren,  Hunnen of    Tartaren ; of Turkmenen( apropos je vraagd dus OOK om de" Goden-der-Turmenen"uit de Tijd voor hun conversie tot de Islam!!! Een Duitse "Schriftsteller"( even zijn naam kwijt door slecht geheugen.)  Ik weet het weer :"Erich Senz" maar hij was geen professionele  Historiker( maar die repten daar nooit over.) EnFin, Herr Senz, Heeft uitgedokterd, dat practisch ALLE"Deutsche "Sagen
 Een Duitse "Schriftsteller"( even zijn naam kwijt door slecht geheugen.)  Ik weet het weer :"Erich Senz" maar hij was geen professionele  Historiker( maar die repten daar nooit over.) EnFin, Herr Senz, Heeft uitgedokterd, dat practisch ALLE"Deutsche "Sagen De Oude Mythen en Reisverhaal-co-ordinaten, dus ook de Zwerftochten der Israëliërs!) waren op de VORIGE Sterrenstanden
 De Oude Mythen en Reisverhaal-co-ordinaten, dus ook de Zwerftochten der Israëliërs!) waren op de VORIGE Sterrenstanden Waarom weten wij niets van die"Aardverschuiving in 855 vC? Ten Eerste: mocht men geen oude verhalen veranderen die waren heilig, ten tweede Als de Aarde "Plat" was, kon ook de'Aardas niet verschuiven,  Ten derde, men gaf aan de totaal onbekende nieuwe Sterrenbeelden, die dus Plotseling van de ANDERE kant van de Aarde tevoorschijn kwamen de namen van Koningen die rond 855 vC. leefden.    Dat Jaartal 855 vC. is dus niet"zomaar"voor deze"Hemel-RAMP" gekozen, maar het bleek een :"breekpunt"in de Geografische Co-ordinatie en geschiedenis te zijn.   En de schuine stand van de Zodiac- te verklaren, als"de terugslag/strijd van de Gevallen Engel"LUCiFER"die in de( Arabische-)ZEE viel!en daar in de HADES, de"Hel"stichtte.       "Lucifer/ Hephestus / Artemis-Afrodite / Maan/ Vulcan. zijn de diverse Goden-benamingen voor hetzelfde Hemel-lichaam: Dione-Nyssos of"Dochter van Venus(=Dione-Themis.)
 Waarom weten wij niets van die"Aardverschuiving in 855 vC? Ten Eerste: mocht men geen oude verhalen veranderen die waren heilig, ten tweede Als de Aarde "Plat" was, kon ook de'Aardas niet verschuiven,  Ten derde, men gaf aan de totaal onbekende nieuwe Sterrenbeelden, die dus Plotseling van de ANDERE kant van de Aarde tevoorschijn kwamen de namen van Koningen die rond 855 vC. leefden.    Dat Jaartal 855 vC. is dus niet"zomaar"voor deze"Hemel-RAMP" gekozen, maar het bleek een :"breekpunt"in de Geografische Co-ordinatie en geschiedenis te zijn.   En de schuine stand van de Zodiac- te verklaren, als"de terugslag/strijd van de Gevallen Engel"LUCiFER"die in de( Arabische-)ZEE viel!en daar in de HADES, de"Hel"stichtte.       "Lucifer/ Hephestus / Artemis-Afrodite / Maan/ Vulcan. zijn de diverse Goden-benamingen voor hetzelfde Hemel-lichaam: Dione-Nyssos of"Dochter van Venus(=Dione-Themis.) De Verhalen der Argonauten behoren dus NIET tot de huidige Zwarte zee gebied en pogingen om via gesponserde Zeereizen hun "Zwarte-Zeerouten te volgen moeten dan ook mislukken.
 De Verhalen der Argonauten behoren dus NIET tot de huidige Zwarte zee gebied en pogingen om via gesponserde Zeereizen hun "Zwarte-Zeerouten te volgen moeten dan ook mislukken. Vooral als men geen rekening houdt met de Zeeboden erosie en stroomsnelheden gaat berekenen die er in 865 vC. niet waren.
 Vooral als men geen rekening houdt met de Zeeboden erosie en stroomsnelheden gaat berekenen die er in 865 vC. niet waren. Dit "Raadsel" is eenvoudig op te lossen: de gemiddelde Zee-engte/Zeestraat-bodemdiepte van de Zee-engte bij Gallipoli:(remember: 1915 Churchill's Blunder kostte 150.000 britse Soldaten het leven.) De "Canakale Bogazhi"(=Dardanellen.)is nu, 30 meter. diep,  maar in:  1950-1970, heeft de Russiche Marine de toen bestaande Bodemdiepte van 20 meter, tot 30 meter uitgediept voor hun Duikboten.    Wij/ de Hydrografen en Nauticalgrafen, weten dat tussen 855vC. en 755 vC.een Zee-Spiegel-Stijging plaats vond van 50 meter( in 100 jaar dus.)  Voor 755 vC. was het waterniveau van de Middelandsche Zee kennerlijk te laag om boven het( Hogere) Niveau van de "Zwarte-Zee" uit te stijgen en ALs er dan al een (Open-)verbinding bestond, kon dat alleen een 30 m hoge waterval geweest zijn! ( vanuit de:"Mare-Maeotisnaar: iskanderun.)
 Dit "Raadsel" is eenvoudig op te lossen: de gemiddelde Zee-engte/Zeestraat-bodemdiepte van de Zee-engte bij Gallipoli:(remember: 1915 Churchill's Blunder kostte 150.000 britse Soldaten het leven.) De "Canakale Bogazhi"(=Dardanellen.)is nu, 30 meter. diep,  maar in:  1950-1970, heeft de Russiche Marine de toen bestaande Bodemdiepte van 20 meter, tot 30 meter uitgediept voor hun Duikboten.    Wij/ de Hydrografen en Nauticalgrafen, weten dat tussen 855vC. en 755 vC.een Zee-Spiegel-Stijging plaats vond van 50 meter( in 100 jaar dus.)  Voor 755 vC. was het waterniveau van de Middelandsche Zee kennerlijk te laag om boven het( Hogere) Niveau van de "Zwarte-Zee" uit te stijgen en ALs er dan al een (Open-)verbinding bestond, kon dat alleen een 30 m hoge waterval geweest zijn! ( vanuit de:"Mare-Maeotisnaar: iskanderun.) "Theorieën van Plato's "Atlantis"in de Zwarte Zee; in
 "Theorieën van Plato's "Atlantis"in de Zwarte Zee; in   9.000 vC.
 9.000 vC.  kloppen van geen meter, want :-9.000-vC. was een schrijffout(je.)Natuurlijk KAN de zwarte Zee ooit overstroomd geweest zijn, want dat gebeurde jaarlijks tijden de Gletscher Sneeuw smelting,wat door Stuwdammen tegenwoordig juist voor periodieke verdroging( Aral-Meer!)zorgt!
  kloppen van geen meter, want :-9.000-vC. was een schrijffout(je.)Natuurlijk KAN de zwarte Zee ooit overstroomd geweest zijn, want dat gebeurde jaarlijks tijden de Gletscher Sneeuw smelting,wat door Stuwdammen tegenwoordig juist voor periodieke verdroging( Aral-Meer!)zorgt! BESTE," B",  Je hebt nu een volledig niet/onrelevant verhaal over de"Zwarte-Zee"gehoord maar niets over je Vraagstelling der"Zwarte-Zee-Goden"die kan een Expert in Bulgaarse of roemeense talenonderzoek, ( de Etrusken woonden er ook Tijdelijk!)van de: www." BBC History channel. ac.uk. " beter beantwoorden, niet-te-min- hoop ik dat je er toch ets "wijzer" van geworden bent!
 BESTE," B",  Je hebt nu een volledig niet/onrelevant verhaal over de"Zwarte-Zee"gehoord maar niets over je Vraagstelling der"Zwarte-Zee-Goden"die kan een Expert in Bulgaarse of roemeense talenonderzoek, ( de Etrusken woonden er ook Tijdelijk!)van de: www." BBC History channel. ac.uk. " beter beantwoorden, niet-te-min- hoop ik dat je er toch ets "wijzer" van geworden bent!   
  PS.  "Varna", waar ligt dat eigenlijk?!  is dat een Bergmeer? zoals het:"Van"-Meer? . . . En om je nog meer "te plagen": hoeveel Goden / Godinnen /( goede-)Feëen heb je, daar, al gevonden??   ( De Assyrische:"ANA-HiTA-Purna" "Annona.of Anna-Perenna, is onze "Sint-Nicolaas"/ Babuschka in "vrouwelijke"vorm.)
 PS.  "Varna", waar ligt dat eigenlijk?!  is dat een Bergmeer? zoals het:"Van"-Meer? . . . En om je nog meer "te plagen": hoeveel Goden / Godinnen /( goede-)Feëen heb je, daar, al gevonden??   ( De Assyrische:"ANA-HiTA-Purna" "Annona.of Anna-Perenna, is onze "Sint-Nicolaas"/ Babuschka in "vrouwelijke"vorm.) 
Been
Grootte: 7,6 cm
Foto: Michel Lambert
FROM THE COPPER AGE
4600-4200 BCE
In the days of the Mother Goddess
An excellent way of harnessing the protective powers of the Mother Goddess was to fashion her body out of clay, bone or stone, and wear it around one's neck or worship it in a sanctuary. This cult disappeared in the Bronze Age.
The vast majority of human-shaped idols found near Varna represent women. Artists did not give these figurines individual features, but merely emphasized their femininity, with a pubic triangle and rounded belly.
Many flat bone idols were found in graves.
Photographic material available on request
Information:
Marie-France Lapointe, Communications-Marketing Representative
Telephone: (514) 872-7858
E-mail: mflapointe@pacmusee.qc.ca
 BESTE Batai en ELS,
 BESTE Batai en ELS, Maar heb je mijn eerste antwoord wel gelezen en die van ELS?
 Maar heb je mijn eerste antwoord wel gelezen en die van ELS? 
 BESTE . . . .  ROY,
  BESTE . . . .  ROY,  ik moet je teleurstellen zoals ik al vele geintresseerden heb moeten teleurstellen: ik compenseer mijn "ziekte" pre-natale"Alzheimer" ik kan niets onthouden, daarom "geen Boek en geen Voetnoten/ Websites".
 ik moet je teleurstellen zoals ik al vele geintresseerden heb moeten teleurstellen: ik compenseer mijn "ziekte" pre-natale"Alzheimer" ik kan niets onthouden, daarom "geen Boek en geen Voetnoten/ Websites".  Een korttermijn geheugen heb ik ook niet, mijn geheugen is niet van mij, maar van de computer waarop ik werk, en het feit dat in mijn
 Een korttermijn geheugen heb ik ook niet, mijn geheugen is niet van mij, maar van de computer waarop ik werk, en het feit dat in mijn   Mythologie-encyclopaedie, alles hetzelfde blijft en niets veranderd, daarom kost het me minder moeite iets te herrinneren
 Mythologie-encyclopaedie, alles hetzelfde blijft en niets veranderd, daarom kost het me minder moeite iets te herrinneren ziekte,  daarom ga ik geen vriendschappen aan, waarvan ik( maar "hij"niet)weet, dat ze vantevoren mislukken.
 ziekte,  daarom ga ik geen vriendschappen aan, waarvan ik( maar "hij"niet)weet, dat ze vantevoren mislukken. 7 dwergen. die diamanten hakken in de Mijn, of boekenwijsheid opdoen in de Bibliotheek ( dat is hetzelfde)"Wijsheid is als diamanten.die je savonds bij kaarslicht op de leestafel"uithakt"(metafoor!)":|
 7 dwergen. die diamanten hakken in de Mijn, of boekenwijsheid opdoen in de Bibliotheek ( dat is hetzelfde)"Wijsheid is als diamanten.die je savonds bij kaarslicht op de leestafel"uithakt"(metafoor!)":|  groet Roy
  groet Roy 

Ik moest alleen wel huilen op de terug weg ik wilde niet terug...
 Ik moest alleen wel huilen op de terug weg ik wilde niet terug...  

Keer terug naar Prikbord mythologie, goden en godinnen
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten