Ik had gewed dat het kabinet-Balkenende niet zou vallen.

![]() |
![]() Forum godinnen en beeldvorming | weblog | godinnen | forum home ||
|
Ik denk dat de majesteit ook niet veel ziet in een doorgezet rompkabinet van CDA-VVD, maar snel nieuwe verkiezingen wil. Mijn indruk is dat ze niet veel ophad met dit stelletje.
calimero_a schreef: Is hij echt zo dom als hij eruit ziet?
Cali schreef:ach, het is tenslotte de tweede keer dat Balkenende op z'n bek gaat (excusez-le-mot). Het is toch een enorme prutser.
De hele kwestie met Ayaan was toch ook te gek voor woorden?
Over het asielbeleid wordt al tijden geroepen: er worden GEEN uitzonderingen gemaakt, behalve als je een 'vriendinnetje' van ons bent, dan wel uiteraard.
(die heel hard hoopt op snelle verkiezingen, hopelijk doet Nederland nu minder stom)
devrouwechtzien schreef:Nee hoor: hij heeft heel goed door dat onze maatschappij zo dom is als we er niet uitzien: wij laten het toch allemaal gewoon gebeuren.
Tsja, ik ben gewoon een Ayaan-fan. Hoe meer op haar wordt afgegeven, hoe meer bewondering ik ervoor heb dat ze gewoon overeind blijft.
Ik ben geen enorme fan van Ayaan (politiek gezien, qua vrouwenkwesties: you go girl!! ) maar dat had weinig te maken met wat ik erover zei. Het hele wel nederlander/ geen nederlander/ wel nederlander/ etcetera daar stoorde ik me aan. Het politieke spelletje dat ervan werd gemaakt.
't Is vreemd hoor de laatste paar dagen ook op andere fora dat ik niet zo moet zeuren over de regering omdat WIJ er ook zo voor gekozen hadden. WE krijgen waar we om vragen... Dat soort uitspraken, in plaats van dat mensen eens flink op de barricades gaan, maar nee hoor, rustig doorsudderen met z'n allen, BAH!
Cali schreef:Het past heel erg in de Nederlandse cultuur om in hokjes te denken, en al die groepen zitten net in een ander hokje. Als die proberen samen te werken wordt er eindeloos gepraat over pietluttige dingen die verschillen en wordt het grote geheel uit het oog verloren.
Ik denk dat het heel moeilijk is om al die verschillende groeperingen te verenigen.
Wat ik wel vaak heb gemerkt is dat, ook al heb je een grote groep mensen van goede wil en met goede ideeen, dingen vaak toch nog spaak lopen op.. Hoe zal ik het noemen.... Op bureaucratie, op politieke spelletjes, dat soort dingen. Kan het slecht uitleggen, maar denk dat je begrijpt wat ik ermee bedoel.
Mijn beste idee op dit moment is om stug door te ploeteren. Elke 'bekeerling' is er een.
Wat een idee is (ik roep hier zo maar even iets hoor), is dat iemand een dialoog tussen verschillende groepen op gang moet brengen. Je gaat met z'n allen ergens zitten (met dit weer: op een terras ) en praat over wat je eigenlijk wilt met z'n allen. En dan weer doorgeven naar de 'achterban'.
Ik weet dat we op die manier met de 3 technische universiteiten in Nederland aardig wat hebben kunnen bereiken (meer geld/subsidie uit Den Haag, aanpassingen vakken op middelbare scholen, etcetera). Dat begon met een idee van 2 mensen en die zijn gewoon begonnen daarmee..
Maar goed, ik zwam weer een eind in de ruimte.
Sjaantje schreef:De eerste vakantieavond zaten we in de hotelbar, toen ik naast me een verrukt gilletje hoorde: mijn man had op zijn telefoon het nieuws uit nederland zitten lezen. We hebben meteen een rondedansje in de hotelbar gemaakt en het personeel uitgelegd dat we zo blij waren.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten