Forum godinnen en beeldvorming | weblog | godinnen | forum home ||
|
Tot mijn verwondering vind ik hier geen enkele discussie die ook maar enigszins politiek incorrect zou kunnen zijn tegenover de islam.
Maar zelfs de meest moderne vormen van islambeleving zitten nog steeds overvol van discriminaties, manipulaties en minstens psychologisch misbruik. Wantoestanden die zowat 50 jaar geleden al tastbaar en efficiënt zijn aangepakt in het christendom.
pete schreef:Een voorbeeldje ? Ik vind het heel schrijnend dat een meisje van zes wordt aangeleerd hoe ze bij haar vader zijn sokken moet aantrekken. Wat één van de taken is als ze een goede echtgenote wil worden.
...
pete schreef:Tja, ik ben zeker geen expert over de Islam als godsdienst.
Een voorbeeldje ? Ik vind het heel schrijnend dat een meisje van zes wordt aangeleerd hoe ze bij haar vader zijn sokken moet aantrekken. Wat één van de taken is als ze een goede echtgenote wil worden.
Geen wonder dat zo'n meisje zich later graag in haar slavenrol schikt. Het is het enige voorbeeld dat ze ziet in de belangrijkste, gevoeligste ontwikkelingsjaren van haar verstand.
Het verplichte uithuwelijken bijvoorbeeld.
waaronder de onmogelijkheid tot scheiding uitgaande van de vrouw
els schreef:Nou, het is in elk geval zeker dat vrouwen in de islam niet het recht hebben om te scheiden.
Het oneerlijke huwelijksrecht was een groot probleem voor vrouwen van Noordafrikaanse herkomst die in Europa leefden.
Shayenne schreef:Ik kan alleen vanuit mijn eigen perspectie kijken daar ik zowel banden met Tunesië, Marokko en Indonesië heb en daar mogen de vrouwen wél scheiden, zaken aanhangig maken, b.v. onterechte behandeling e.d. en ze worden gehoord ook nog en in 't algemeen wordt de zaak ook toegewezen, dat wil zeggen dat deze vrouwen in het gelijk worden gesteld.
Wat ik mij nu momenteel afvraag, is het de bedoeling dat dit forum een politiek ge-engageerd forum wordt om eventuele misstanden aan de kaak te stellen, venom te spuwen of is het een neutraal forum voor inzichten in historische godsdiensten en religies.
Mijn bedoeling was aanvankelijk om uit te zoeken waarom alles wat door het christendom en de bijbel als 'demonen', 'heksen' of 'slecht' werd bestempeld zo verdacht veel leek op wat nou juist de essentie was van andere godsdiensten. Ik ging - net als velen voor mij - op zoek naar de oorsprong van motieven die in de bijbel te vinden zijn. Het zou leuk zijn als zo de patriarchale mythe eens kan worden doorgeprikt. Misschien wordt op een dag duidelijk hoe de patriarchale godsdiensten het beeld over vrouwen zolang konden domineren dat hun aandeel in het tot stand komen van de menselijke beschaving helemaal uit de geschiedenis is verdwenen.
"Moslimjongens zijn de Nederlandse jongens aan het beïnvloeden" - dat lijkt me erg stug.
arabist schreef:Maar wie zegt nou eigenlijk dat jij er niets van "mag" zeggen? of dat je de islam "moet" respecteren? Als zij dan niet vrij zijn, jij toch wel?
Je hoeft ze niet meteen voor rotte vis uit te schelden, maar uitlachen wil ook nog wel eens helpen is mijn ervaring. En als vrouw heb je nog meer middelen om ouwe lullen voor gek te zetten lijkt me zo.
Stardust schreef:Onderzoek op archelogisch gebied is verboden. Stel je voor er bestaan verschillende versies van de koran dus kom niet af met inspiratie. De Koran is ook gedurende de eeuwen na de profeet samengesteld en laten ze het niet ontkennen, want het bewijs is geleverd.
Stardust schreef:Het is allemaal politiek, macht, geld sensatie.
De achterliggende belangen omtrent Armenië kunnen best strijdig zijn met andere EU opties. De inlijving van Turkije. Politiek, macht en geld stinken nu eenmaal.
Het drama van Armenië komt niet aan bod omdat het in de wereld geen economisch belang heeft.
Ik ken heel aardige, buitengewoon vriendelijke allochtonen. Maar ik weet dat er inderdaad een vorm van straatterreur kan bestaan.
(Auto van een invalide buurman in de brand steken omdat hij zich tegen het luidruchtige tuig in de straat keert, of zijn heg afbranden.) Een jonge allochtone knaap die dreigende taal uitslaat met de woorden; "Nog een paar jaar en wij zijn hier de baas"
Stardust schreef:In Rotterdam is de Imam eens voor het gerecht gehaald omdat hij homo's en heidenen honden en zwijnen noemde.
Dat hoeft een nederlander niet te doen, want dan wordt hij veroordeeld wegens discriminatie. Maar; meent justitie, het hoort nu eenmaal bij hun cultuur dus ging hij vrijuit. Daarmee geef je groen licht aan foutieve ontwikkelingen. Het is al erg genoeg dat de BVD sommige moskeën in de gaten moet houden.
Waar mijn ouders woonden bestonden de wijken uit 80% allochtonen. Tussen de flats waren vier meter hoge hekken aangebracht, patrouilleerde in de nacht een burgerwacht met waakhonden en waren de balkons met gaas beveiligd tegen inklimming. Ik herinner mij die zelfde wijken als 100% nederlands en er waren geen noemenswaardige problemen. Ik geef niet de schuld aan een groep, maar er is echt wel iets veranderd in ons landje.
Reader schreef:Stardust,
Waarom zou de Germaan zijn huidige landgebied als eigen beschouwen, terwijl hij het zelf bezet had door oorlogszucht? Europa is niet Europees in de zin van taal (indo-europese taal); Maar mochten ze toen dit gebied bewonen, en nu is het een hemelse vloek om met de "duivelse andere" samen te leven? Natuurlijk omdat de andere instinctief barbaars is! Met de christelijke goddelijkheid is de christelijke zuiver europeaan verheven van de andere die zijn idealisme niet meedeelt. Maar men zou telkens proberen te vergeten dat deze christelijkeheid niets anders dan een semitische godsdienst. Deze Semitische godsdienst een hebreeuwse versie of een subversie van de Semitische volkeren (arabieren, joden....).
Wat maakt de europeaan zo bijzonder van de vreemdelingen? Waarom mag een europees/germaan in dit land leven en de anderen niet, en als het moet dan wel in beperkte mate? Dat de groene gebieden zouden uitsterven?
Keer terug naar jodendom christendom islam
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten