(Weer eens wat anders, wou ik altijd al eens een keer proberen)
![]() |
![]() Forum godinnen en beeldvorming | weblog | godinnen | forum home ||
|
els schreef:Het lijkt me hartstikke leuk om voor thuis te blijven, maar helaas, ik heb geen Discovery. De Amsterdammers worden in bescherming genomen door de #### programmaraad, die ervoor waakt dat er zo weinig mogelijk kwaliteit en diepte op de hoofdstedelijke kijkbuis verschijnt. Anders zouden we nog de hele dag op onze gat voor de tv hangen.
els schreef:Ik weet het zeker, ik ga af en toe alle frequenties na, als de toewijzingen weer eens veranderen. Ik kreeg ook onlangs een nieuwe tabel, en daar staat discovery ook niet bij. Wel stond Arte erbij, dus die programmeerde ik in, maar het was niet Arte dat verscheen, maar weer zo'n Spaanse zender waar steeds handtekeningenacties tegen worden gehouden. Al moet ik zeggen dat ik deze keer nog geen stierengevechten heb gezien.
Wel merkwaardig dat jij het wel ontvangt, dan zit er zeker toch iets niet snor. Ik snap eigenlijk niet wat je bedoel met chello, dat is toch internet?
Arte had trouwens wel altijd goede films, ik kijk steeds grimmig in de gids welke film ik nu weer mis. Maar ja, ik was kennelijk de enige.
Ik hoop dat de uitzending leuk was.
Voor zover ik na kan gaan zit hij bij mij op kanaal 62+ frequentie 800 MHz. Misschien ben je er met het zoeken overheen gefietst?
Apropos stierengevechten. Natuurlijk heb ik ook niks met dierenpesterij, maar ik heb laatst een lang artikel gelezen over de achtergrond ervan en dat vond ik toch heel indrukwekkend en veelzeggend. Het barst van de mythologie, man-vrouw relatie, goden (stier = symbool van de vruchtbaarheid), enz. Als ik meer tijd heb zal het het eens opzoeken en er iets van vertellen.
els schreef:Ik wilde al eens speciaal Frans gaan leren omdat het soms lijkt dat in het Frans veel meer interessants is geschreven dan in het Nederlands of zelfs Engels.
In België zullen toch wel meer mensen het Frans beheersen dan hier. Nederlanders beheersen geloof ik niet veel meer, dus ik doe het tegenwoordig maar met internet. Ik geloof eerlijk dat het iq van de Nederlander de laatste jaren scherp aan het dalen is, en de tv voert daarbij het voortouw.
Wat die documentaire betreft, ik zie wel vaak uitzendingen van de BBC die dan binnen een paar weken ook op België komen. Ik zal er nog eens naar kijken. Ik hoop dat het niet die Michael Wood is waar je tegenwoordig mee wordt doodgegooid. Het is vast een hele aardige man, maar hij werkt op m'n zenuwen. Maar was hij het, dan komt hij in elk geval op België 2.
Ik durf het haast niet hardop te schrijven (haha), maar uit onderzoek is gebleken dat het Nederlandse volk het IQ heeft van een 14 jarige.
En als je naar de opleuking van het Journaal kijkt (wat zijn Freriks en Krol soms toch heerlijk 'gezelli' bezig) en het ouwe jongens popi jopie krentebroodtoontje van het RTL4 journaal (wat hebben we het toch leuk)met de populariteit van borreltafel van Barend en van Dorps, ga je het allemaal een beetje snappen.
Verborgen oorlogskinderen
Duitsland, 1940: De Duitsers openen de jacht op de Joden. Aan het begin van de tweede Wereldoorlog leefden er meer dan 1 500 000 Joodse kinderen in Europa. Maar het geweld eiste zijn tol en slechts n kind op tien overleefde. Het grootste deel van de overlevenden werden gered door nietJoodse gezinnen. Deze families brachten hun eigen leven in gevaar door onderdak te bieden aan de Joodse kinderen. Zij zaten vaak maanden of jaren opgesloten, ze moesten constant op hun hoede zijn. De meeste Joodse kinderen hebben hun ouders verloren of werden gescheiden van hun familie. De reportage herenigt de kinderen en hun redders uit Frankrijk, Belgi, Nederland, Polen en Litouwen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten