Het werd allemaal te veel; in: 2001, hield de TV serie "Keek-op-de-Week" met acteur-schrijvers"Koot en Bie"het voor gezien, of de VPRO stopte de subsidie voor deze zeer (of :te )populaire weekelijkse Journaal serie!
Ook de TV-Serie"Kunt U mij de Weg naar "Hamelen"vertellen Mijnheer"....Hamelen? eh....

In 1979 stichtte ik een "SprookjesMuseum" te Delft, met de toenmalige-buren meteen begonnen met de klacht dat er dan te veel kinderen zouden langskomen, door Hun schoorsteen brand in 1991 en later door een Kantoor-project-ontwikkelaar,in: 1993 is dit Museum, defintief in de as gelegd.
Voordien werd er ook 31 keer dd Doelgroep, na sluitingstijd ingebroken en vandalisme gepleegd, want een"Sprookjesmuseum was "uit-de-tijd"en kon alleen maar door een "man die gek is" gerund worden! Dat was de houding van de "Kinderen" van boven de 12 jaar. 10.000 ( Niet-zeldzame) Sprookjesboeken en 50.000 tijdschriften
Een Cartoon over Leefstijlverschillen, stond in het magazine"Het BESTE"in 1975: een man in 3 delig pak met attachee koffertje, kijkt op zijn horloge en rent de voordeur uit, terwijl zijn buurman in Pijama met ongeschoren baard hem vanuit het slaapkamer raam of de tuin sullig aankijkt.
Die man in 3 delig pak is mijn Buurman, Jan... L...Wolf. Hij drinkt dagelijks Champagne"Dom Perrier"en rijdt in een goudkleurige Volvo rond.
Hij is "Advies-en-organisatie-Deskundige, maar voor mij is het een agressieve -advies-opdringende bemoei-al; een":"Bedrijfs-Consulent". ( Aan dat soort lieden had mijn vader ook een hekel aan.)Die maar niet kan begrijpen dat ik als Thuiswerker geen behoefte heb aan zijn "Welgemeend" Advies om mijn "werkterrein" ('amateur-egyptologie")uit-te-breiden, omdat ik nooit buiten kom en hij mij soms maanden niet ziet( vanwege andere werktijden!) vindt hij mij A-Sociaal"geen winst voor de Buurt-omgeving"
In de vakantie van 2001 ging mijn hele straat van; "Twee-verdieners" lekker 4 weken op vacantie, behalve, mijn energieke Buurman, want die had"Kantoor-aan-Huis". "Advies en Organisatie-Bureau"Lupulus". we hadden wel eventjes "ruzie" over de ( mijn of zijn ) 10 CM-overhangende tuinschutting.
Heerlijk 2 weken in pijama achter de Mac Computer( Clamshell.iBook SE) het bekende "achterstallig Onderzoek inhalen, en vaak s'nachts niet slapen, dat is het ( onvermijdelijke) leven van een "internet-Kluizenaar". Maar op de 13e dag was het eten op en toen ik de avond van 7 Aug. terugkwam van Bibliotheek-bezoek en de Supermarkt bleek mijn huis geheel dichtgetimmerd. Op de Voorpagina van de Delftse Courant stond, dat ik "Vermist"was.
op een expeditie naar Egypte, en mijn pleegouders op vakantie in Zuid-Frankrijk waren helemaal in paniek, want Buurman"Bemoei-al"
had mij als dood opgegeven( de wens is vaak de vader van de gedachte.)
Twee Toevallige voorbijgangers ( Sietse en Bob,) hadden een sloopbedrijf boeken uit mijn huis zien halen en in een grote vuilcontainer gooien, toen zij de 5 mannen hierover aanspraken, werd hun dd buurman te verstaan gegeven dat zij er niets mee te maken hadden en dat de Boeken "veilig-gesteld"zouden worden.
Een Wijkagent moest er bij komen, om beide passanten die luid protesteerden over de "Huis-opruim-Actie" te verwijderen.
De volgende dag ging ik eerst"verhaal halen" bij de Container-verhuurder"SITA" waar bleek, dat mijn 40.000"Antieke"ansichten, en 200 antiquarische boeken in andere handen waren overgegaan en ik er geen eigenaar meer van was. Schade: 40.000 Euro, bovendien moest ik nog, per direct(Giro) de rekening van de container betalen: 650 gulden.
Bij de Politie bleek dat de dienstdoende vakantie-inval-brigadier uit DenHaag, van enkele "Bezorgde Buren" een Melding van overlijden, hadden binnengekregen, maar , de massief-Eikenhouten voordeur was zo stevig, dat de brandweer een groot gat in de achterkeukendak moest maken. ironisch genoeg was het voordeur-slot stuk, en kon men zo weer de Woning uitlopen.)
Wegens het ontbreken van een Lijk, had men de( mondelinge) melding "gemuteerd" tot: tijdelijke Vermissing ( BW-III,Art 422.)en de daarbij behorende "veiligstelling" van de bij de "Vermistte" aangetroffen goederen toegepast: zijnde( in de Practijk) het-weghalen- van de halve inboedel, bestaande uit: Prive-archief( met familiefoto's) Cdrom-muziek en Computerprogramma-Collecties, 40.000 antieke Ansichten en 200 antiquarische boeken over de Minder bekend zijnde Barok-Architectuur, waarvan ik mijn Levenswerk: een Baroc-Vademecum op DVD wilde maken.
De Bemoeizuchtige buurman-Bedrijfsconsulent met zijn "gouden bek" maakte de Politie wijs dat het allemaal een Misverstand was en dat hij puur "per-ongeluk'bij mij had laten inbreken, reden waarom hij niet bereid was om enige schadevergoeding te betalen
Mijn( Toemalige) rechtsbijstands-Advocaat( mr. Scheurbier.) zei tegen de Politie dat een inbraak tijdens de vakantie in een lege straat, bij hem altijd overkomt, als een huisvredebreuk met voorbedachte rade, waarop de Politie-woordvoerdster van "Haaglanden" zei, dat het deze buurman niet verboden was een valse melding te doen en dat men er volgens de regels van de "Politie-Wet" correct op had gereageerd. en dat daarom de overtredings van de "Bewaarwet"van BW-III Art 422, van een jaar en een dag, ti9jdelijk buiten werking was gesteld....Waarop de Advocaat weigerde, tegen de Gemeente DELFT, te procederen, wegens ongemotiveerde Diefstal van prive-goederen.
Nadat ik het keukendak eigenhandig had gerepareerd met dikke eikenhouten Balken, en rubberoid ipv losse Dakpannen(!) Kwam diezelfde Gemeente Delft vertellen dat dit "illegaal" gedaan was en dus verwijderd diende te worden, wat mij: 6000 Euro kostte want,
een slopersbedrijf, had er een Weekend voor nodig, voor nodig om de zogenaamd "Bouwvallige"balken weg te halen.
Mijn buurman heeft inmiddels zijn eigen huis ook verbouwd( zonder Bouwvergunnings aanvragen, want dat stond niet in de krant.)Terwijl hij, als PC gebruiker, mij als Mac-Computer bezitter,verwijt een verkeerde "huiszittende" Levensstijl te hebben.
Hij gaat straks ooit in de toekomst zijn huis verkopen en samenwonen met mij buurvrouw die nacht-verpleegster is.
( en ik hoop dat ze dan vaak en veel op vakantie gaan!)
Op mijn keuken-en-schuurdak liggen nu twee Glasvezelzeiltjes, van 25 Euro, want DAT mag wel zonder Bouwvergunning die anders 500 Euro aan leges moet opbrengen. En dat alles omdat ik uit zuinigheidsoverwegingen, aan mijn buurman geweigerd had om een stenen Tuinschutting en Schuurtje van 2000 Euro te laten bouwen, ( waaraan hij niet hoefde meebetalen.)
Hij en zijn Vriendin hebben gezegd dat mijn 2 katten niet in hun tuinen mogen komen, nadat ze het mij ook verboden hadden mijn tuinschutting, aan hun kant te schilderen, wat dat was "van Hen".
ik was al een beeetje:"Depri", maar nu toch:"Misantroop".
Onlangs zei mijn nieuwe Huisarts, dat ik Artrose had"schrijvers-Kramp" en nu ze mijn levensloop had bekeken, constateerde ze, na, 2 hersenvocht-puncties dat ik ongemerkt al jaren pre-natale,
ALZHEIMER had! Aan beide ziektes kon zij totaal niets doen, want hiermee was mijn leven niet in gevaar. (maar mijn No-Claim Zorg-Korting wel!)
Welke Museum-Directeur, zei ookal weer, dat alles van"Waarde"kwetsbaar is? HOOGACHTEND, BlueHue.