![]() |
![]() Forum godinnen en beeldvorming | weblog | godinnen | forum home ||
|
Op deze manier wordt het zoiets vanzelfsprekends dat het mannetje 'voor' gaat dat het wel een natuurwet lijkt.
royJava schreef:China kent bv. het "één-kind-is-genoeg" recht, met gevolg dat meisjes aan bomen worden gekneveld, ergens worden gedropt in de bergen, of gewoonweg worden vermoord.
'Dat is het probleem', zeg je, maar van staatswege werd verordoneerd!, 'Integratie met behoud van eigen cultuur' waardoor apathisch zwijgen de stelregel voor Jan met de Pet werd omdat hij anders kans liep voor de rechter te staan stamelen.Balance schreef:"Een overvolle tram in een grote stad. Er komt een moslimmoeder met een zoontje van ongeveer 4 jaar de tram binnen. De moeder is flink zwanger. Iemand staat voor haar op. De vrouw pakt het zoontje en zet hem op de vrijgekomen plaats. "
Tja.... zolang jongetjes nog als kind-goden behandeld worden door hun moeders, wat willen we dan nog? De 'meerwaardigheid' wordt ze met de paplepel ingegoten. Op deze manier wordt het zoiets vanzelfsprekends dat het mannetje 'voor' gaat dat het wel een natuurwet lijkt.
En dit is geen incident maar een symbool. In de hele opvoeding van sommige culturen wordt op onmiskenbare wijze de jongen op een verschrikkelijke manier voorgetrokken, met instemming van pa, moe, de geestelijkheid, en de hele famile. Walgelijk.
Je hoort ook steeds weer meer dat die arme Marokkaanse jongetjes gediscrimineerd worden en discotheken niet in mogen. De arme sloebers. De reden van die discriminatie hoor je er nooit bij, want het moeten natuurlijk arme slachtoffertjes blijven: die reden is dat de 'heren'zich in discotheken in 2 van de 3 gevallen niet gedragen kunnen en elke vrouw lastig vallen met hun walgelijke opmerkingen en toenaderingen. Dat speelde een tijd terug in treinen naar Zandvoort al hevig en daar is niets in veranderd. Hoe komt dat? Omdat de 'heer-goden' op een voetsuk zijn gezet in hun opvoeding en de vrouw (zus, moeder) als bezit en speelgoed menen te mogen behandelen.
Er moet kennelijk hele volksstammen nog geleerd worden wat goed opvoeden is.
DAT is het probleem.
els schreef:royJava schreef:met gevolg dat meisjes aan bomen worden gekneveld, ergens worden gedropt in de bergen, of gewoonweg worden vermoord.
Later werd het zo dat ouders 'door' mochten gaan tot ze een zoon hadden. Dat heeft natuurlijk een vreemde bevolkingssamenstelling tot gevolg.
Sjaantje schreef:In diezelfde tijd las ik ook dat er in china een gigantisch mannenoverschot is ontstaan (verrassing!). Zou de chinese bevolking deze meisjesmoord-klap nog te boven komen, vraag ik me dan onwillekeurig af...
China
Sex ratio:
at birth: 1.12 male(s)/female
under 15 years: 1.13 male(s)/female
15-64 years: 1.06 male(s)/female
65 years and over: 0.91 male(s)/female
total population: 1.06 male(s)/female (2006 est.)
Age structure:
0-14 years: 20.8% (male 145,461,833/female 128,445,739)
15-64 years: 71.4% (male 482,439,115/female 455,960,489)
65 years and over: 7.7% (male 48,562,635/female 53,103,902) (2006 est.)
Infant mortality rate:
total: 23.12 deaths/1,000 live births
male: 20.6 deaths/1,000 live births
female: 25.94 deaths/1,000 live births (2006 est.)
--------------------------------
Nederland
Sex ratio:
at birth: 1.05 male(s)/female
under 15 years: 1.05 male(s)/female
15-64 years: 1.02 male(s)/female
65 years and over: 0.73 male(s)/female
total population: 0.98 male(s)/female (2006 est.)
Age structure:
0-14 years: 18% (male 1,515,123/female 1,445,390)
15-64 years: 67.8% (male 5,656,448/female 5,525,481)
65 years and over: 14.2% (male 994,723/female 1,354,296) (2006 est.)
Infant mortality rate:
total: 4.96 deaths/1,000 live births
male: 5.52 deaths/1,000 live births
female: 4.38 deaths/1,000 live births (2006 est.)
SjaanTje schreef:els schreef:royJava schreef:met gevolg dat meisjes aan bomen worden gekneveld, ergens worden gedropt in de bergen, of gewoonweg worden vermoord.
Later werd het zo dat ouders 'door' mochten gaan tot ze een zoon hadden. Dat heeft natuurlijk een vreemde bevolkingssamenstelling tot gevolg.
Ik las een tijdje terug in de krant over een onderzoek in (ik meen) bepaalde hagedissenpopulaties. In een aantal gezonde populaties haalden de onderzoekers de helft van het aantal mannetjes weg, in de andere de helft van het aantal vrouwtjes.
Resultaat: de populaties waar de helft van het aantal vrouwtjes was weggehaald, herstelden zich nooit meer en waren ten dode opgeschreven, terwijl de andere populaties zich na een tijdje herstelden. In diezelfde tijd las ik ook dat er in china een gigantisch mannenoverschot is ontstaan (verrassing!). Zou de chinese bevolking deze meisjesmoord-klap nog te boven komen, vraag ik me dan onwillekeurig af...
fbs33 schreef:Het lijkt mij interessant te weten wat er ná zo'n ingreep, bij de vrouwtjes, gebeurt, waardoor de gehele populatie uitsterft. Twee mannetjes per vrouwtje levert mogelijk competitie op tussen de mannetjes? Met dodelijke knokpartijen, waarbij het vrouwtje misschien per ongeluk ook sneeft in het tomeloze geweld? Of.............??
In een mensen maatschappij zal de competitie tussen de mannen óók voor oplopende spanningen zorgen, maar hoe dat uit zal pakken, wordt door meerdere factoren, zoals cultuur bv., bepaald.
Doffe gelatenheid en suicidale neigingen? of juist meer agressie? met dodelijke afloop? En wat gebeurt er in zo'n geval wanneer de vrouw nou uitgerekend verliefd was op het slachtoffer?
Vragen, vragen, en nog eens vragen waarbij de geschiedenis van soortgelijke zaken uit het verleden misschien antwoorden geven?
Er zó tegenaankijkend lijkt het mij dat de waardering van vrouwelijke babies zal toenemen en op die wijze misschien sterker is dan de traditionele cultuur.
Zeker kunnen we m.i. alleen zijn dat e.e.a. een hoop persoonlijk leed met zich zal meebrengen.
groet fbs33
Balance schreef:"Een overvolle tram in een grote stad. Er komt een moslimmoeder met een zoontje van ongeveer 4 jaar de tram binnen. De moeder is flink zwanger. Iemand staat voor haar op. De vrouw pakt het zoontje en zet hem op de vrijgekomen plaats. "
Tja.... zolang jongetjes nog als kind-goden behandeld worden door hun moeders, wat willen we dan nog? De 'meerwaardigheid' wordt ze met de paplepel ingegoten. Op deze manier wordt het zoiets vanzelfsprekends dat het mannetje 'voor' gaat dat het wel een natuurwet lijkt.
En dit is geen incident maar een symbool. In de hele opvoeding van sommige culturen wordt op onmiskenbare wijze de jongen op een verschrikkelijke manier voorgetrokken, met instemming van pa, moe, de geestelijkheid, en de hele famile. Walgelijk.
Zunrita schreef:Balance schreef:"Een overvolle tram in een grote stad. Er komt een moslimmoeder met een zoontje van ongeveer 4 jaar de tram binnen. De moeder is flink zwanger. Iemand staat voor haar op. De vrouw pakt het zoontje en zet hem op de vrijgekomen plaats. "
Misschien bleef ze zelf liever staan op dat moment? (Dat kan soms prettig zijn als zwangere.) Misschien heeft ze zo minder last van dat joch? Je conclusies gaan ver, als je de argumenten niet kent.
Maar wat denk je, Balance, als het was zoals jij zegt, wat er met een moeder in een rabiaat-patriarchale samenleving als de islamitische gebeurt als zij zijn wettige zonen niet 'als godje' behandelt? Zou ze een keus hebben denk je? Denk je niet dat de moederen slechts uitvoeren wat de vaderen haar voorschrijven op straffe van 'gerechte' verstoting, mishandeling of ombrenging?
Heb je enig idee hoe het voor vrouwen is om te (over)leven in zulke omstandigheden? Neem je wel eens kennis van wat dergelijke vrouwen er zelf over vertellen/schrijven of trek je je veilig terug in het hooghartige moraliteitsbastion van de Westerse Verlichting? (Hopenlijk ten overvloede:dit is geen persoonlijke aanval. Ik reageer alleen op je redenering.)
Z
fbs33 schreef:'Zou zij een keus hebben", vraag je je af, en dan vraag ik jou, hebben mensen in het algemeen eigenlijk een (vrije) keus als ze al vanuit de wieg geindoctrineerd worden in joodse, roomse, hindoe, enz, enz richting? Vrouwen wordt geleerd dat ze minder zijn dan een man, maar bovendien! dat hun eigen cultuur veruit superieur is aan die decadente westerse cultuur? Dat ze vol trots hun sjaaltjes etc. dragen en minachtend neerkijken op de autochtoonse man, die zo slap en week is, terwijl hún opvoeding hen het macho-ideaal heeft ingeprent? Dat het bijna altijd hoog opgeleide vrouwen zijn die in woord en geschrift een boekje open KUNNEN doen omdat hen vergelijkingsmateriaal onder ogen is gekomen, inherent aan zowel opleiding als hun intelligentie om dat te kunnen volgen?
De doorsnee is op haar 14e van school gehaald, of is zorgvuldig verder gekoesterd op het speciale onderwijs waar de autochtoon geen vat op mag hebben van CDA en consorten!
Opdat hun chr. kindertjes geen atheistjes, of anderszins te vrijzinnig, worden?
Eventueel moralistisch autochtoons ingrijpen, agressie oproept, waarbij de allochtoonse agressor door de overheid in bescherming wordt genomen??
De boel bij elkaar wordt gehouden ten koste v.d. autochtoon? ipv de allochtoon luid en duidelijk de hier heersende mores te onderwijzen? E.e.a. op straffe dat allochtoonse ogen en (geindoctrineerde)hersens dat gedrag als laf-angstig en decadent
bevinden en vol trots hun eigen gang gaan!
groet fbs33
Het gaat steeds beter, maar nog niet goed genoeg.els schreef:Hallo fbs33, ik snap soms niks van je bijdragen omdat het quoten niet helemaal goed gaat, zodat je niet meer kan zien wie wat zegt.
Je kan er een paar dingen aan doen.
Je kan voor het plaatsen klikken op 'voorbeeld' in plaats van op 'ok'. Dan zie je hoe het eruit ziet, en het verbeteren.
Je kan ook op 'edit' klikken, en de fouten uit je bijdrage halen.
Je kan op 'BBCode' klikken, dat je links naast het invoerveld ziet staan als je een bijdrage schrijft. Daar staat in hoe de code werkt.
Je kan bij een bijdrage met quotes en reacties klikken klikken op de knop 'quote'; dan kun je kijken hoe de 'quote'-code hier is gebruikt, en dat dus overnemen als voorbeeld.
Ik zou zeggen, probeer het eens, en als je er niet uitkomt, moet je het maar zeggen, dan probeer ik het nog eens uit te leggen.
Zunrita schreef:Maar wat denk je, Balance, als het was zoals jij zegt, wat er met een moeder in een rabiaat-patriarchale samenleving als de islamitische gebeurt als zij zijn wettige zonen niet 'als godje' behandelt? Zou ze een keus hebben denk je?
Zunrita schreef:Met andere woorden, devrouwechtzien: wie zwijgt stemt toe. Ofwel: wie niet protesteert, is medeplichtig.
Zunrita schreef:De vrijheid van meninguiting over vrouwen is totaler dan over welke andere bevolkingsgroep ook. Geen hond die er over valt. Hoogstens een enkele (van feminisme te beschuldigen) vrouw.
......
.....
Vrouwen zijn de ware vogelvrijen in deze mannen'cultuur'. Vrouwen hebben ook de uiteindelijke schuld van alles wat fout zit.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten