BESTE,

hm, Els,

Ja, Els,
inderdaad, Je hebt me op een ( vermeende) "
slordigheids-foutje betrapt, MAAR toch ook weer niet, want: ïk ga me daar, nu even, uit "lullen",
Ken je de uitdrukking, de" Zusjes van Huppeldepup"? Dat wil niet zeggen dat dit de Zussen zijn van mijnheer H. maar de zusjes die de Achternaam hebben van Mijnheer H. Omdat het 3 Zusjes betreft, met de achternaam "Huppeldepup", dan zijn dat zijn drie dochters!
Niemand zou de "3 Zusjes Huppeldepup" van 10 jaar voor de Zussen van Mijnheer H. (=40 jaar.)aanzien en wel begrijpen dat de referentie, over zijn DOCHTERS gaat.
Als Phobos en Deimos als "Zussen" gekwalificeerd worden( wat ik overigens betwijfel, tenzij het echte "Haaibaaien" of Xantippes waren! dan is "Harmonia" ook zo'n "Zus"( van Ares.) Ik neem daarbij dan aan dat "Phobos; Deimos; en Harmonia,"( en eventueel
Eris, of God weet wat voor nog meer,-onbekende-gespecificeerde afschrikwekkende-begrippen en vrees-als-vrouw-gepersonificeerde- horror-zussen hij nog erbij had!) alle drie de Achternaam ( van-)"Ares" gedragen zouden hebben. In latijns taalgebruik zou dat dan "Harmonia-Ares-dochter" heten, of in gewoon normaal spraakgebruik:"Kijk, daar Loopt één van die "Zusjes-van-Ares".'
Voor de "goede orde" had ik dus moeten zeggen "Harmonia was één van de "Zusje-van-Ares" en niet het slorddigheidje:" een Zus van Ares". bedankt dat je zoveel op kleinigheiden let Els, het was me zo, niet opgevallen, dat als je een standaard-Zin of spraakgebruik teveel afkort omdat je met teveel "uitleg" niet te langdradig wil schijnen, de betekenis van de Syntax verkeerd begrepen wordt!
Een andere kwestie waarbij het "Begrip"
Zus of
Dochter verwarring stichtte is het volgende: "Prinses-Europa" wordt vaak "Dochter--van--Phoenix" genoemd, maar dat is niet waar, want ze was de
ZUS van Phoenix en werd --overdrachtelijk-- de "Dochter-van-het-LAND-van Phoenicië" genoemd, toch staat ze in diverse Mythologische Stambomen vermeld als de
Dochter van Phoenix, terwijl ze in feite de Dochter van Phoenix's Vader: Agenor was! Dus je ziet Els, "slordig-lezen" komt in de beste families voor.
Daarbij, Vraag ik me toch af of er niet 2 "Harmonia's" in het Spel zijn, want ook "Mijn" Harmonia, was een Dochter van Agenor en dus een ZUS, van prinses Europa, Als Jouw "Harmonia", Els, dus een zus van Phobos & Deimos is en dezen: Ares, als vader hebben, is deze Harmonia dan selchts een naamgenoot. . . . of:
Maar als er in de directe 'mainstroom', van de griekse Mythologie met "Harmonia" exclusief, de Dochter van Agenor wordt bedoelt, dan kan ik niets anders dan :"ARES," met Agenor vereenzelvigen! Van wie bekend is dat hij niet al te best met zijn dochters omsprong.
Harmonia kreeg een 'buitenechtelijk' kind ( van een of andere onbekende rare snoeshaan: genaamd"Zeus"in de vreemde! 'vermomming ' van een bepaalde Valkensoort( dat ze aan prinses-Europa uitbesteedde en moest daarom het paleis uit. Prinses Europa zelf kreeg overigens ook maar liefst 3 "buiten-echtelijke"kinderen: Minos; Radhamanthes en Sarpedon( plus natuurlijk het 4e kindje ,van haar Zus, genaamd: Dionyssos!)
Het Verhaaltje gaat dat de "Liefhebbende' "Vader", die zijn dochters het liefst ongetrouwd hield, Agenor, de 3 broers van prinses Europa opdroeg, haar terug-te-vinden om haar voor haar liederlijke ( 3)"zonden" op de Brandstapel te zetten, of anders zouden zij ook uit het ouderlijk Paleis verbannen en uitgegooid worden!
Gelukkig, droegen de 3 Broers: Thasos, Phoenix en Cillix, hun jongste Zusje geen kwaad hart toe en gingen express in de tegenovergestelde richting zoeken, als waarheen ze wisten , dat ze gevlucht was(op: Kreta.)en zij strooiden daarom onzin rond( zou Els gezegd kunnen hebben.)Dat zij "ontvoerd was door Zeus, in gedaante van een Witte stier" Dat verklaard waarom iedereen die 'onzin' geloofde,omdat de zeer knappe Koning van "india-Media" toen ( ca.1055 vC.)inderdaad "Zeus"(=Dayaus.)heette.
Van deze Mythe hebben wij een iconographisch beeldje overgehouden: Je kent die symbolische "Drie-Aapjes" wel? Deze 3 Aapjes staan zoals algemeen bekend, symbool voor de"kalveren-Liefde, of het ("verboden")liefdesleven van jonge mensen. . . . ROY, zou zeggen dat ze uit Indonesië/Java komen omdat ze daar voor de nederlandse markt gesneden werden.
Maar niets is minder waar, deze 3 Aapjes beelden de (Egyptisch-Punisch/Griekse)SAGE uit, van de "Mythe-van-prinses-Europa". Ze stellen namelijk, de drie Punische Generaals : Thasos Phoenix en Cillix voor, in omgekeerde "boulestrophon"volgorde! Lees maar mee: Generaal Cillix:"Alles Zien"; Generaal Phoenix:"Alles Horen"; en Generaal Thasos:"Niets Zeggen". Dit is daarmee het oudste ( egyptiese!)spreekwoord over de ( échte )Liefde, van Prinses Europa. Dat heb ik uit de context begrepen,maar volgens Els, zal ik dat natuurlijk weer "slordig gelezen" hebben.
Het betekende wel, dat deze 3 Hof-generaals, niet meer naar hun goede Hofleventje terug mochten komen en zelf maar een inkomen moesten versieren. Dat deden ze dan ook met de bemanning van hun schepen , met deze zeelieden(=Puniërs)stichtten ze de eerste griekse(= Pelgasken-)Kolonies in het nog "grieken-loze" Thessalië etc. De Punische colonisatie van de MiddenlandseZee kust was dus niet wegens de handel( want wie woonde daar nou!) maar vanwege een vrouw, niet Helena( 860 vC.), maar prinses Europa.( 1055 vC.)
Thasos koloniseerde handig, een Eilandje bij de ingang tot de Zwarte Zee, de Dardanellen; Cillix koloniseerde een stukje Turkije daar naast, genaamd de"ijzeren Poort" en Phoenix nam het Huidige Israël voor zijn rekening. Dat hij daarbij geen Jood of israëliet noch Palestijn ontmoette Pleit voor mijn Theorie, dat het oude israél/ Sion daar ook helemaal-niet lag, maar, daar pas later ontstond uit ándere( Punische ) Colonisten vanuit de Stad: ADEN, die hun nieuw-Aden,(=Jerusalem.) de "Dochter-van-Sion" noemden.
Maar, houdt -mij- ten -goeden:"ik heb een lastige handicap in deze Mythologie hobby:waar men zoals Els heeft een zeer goed geheugen nodig heeft, dat onontbeerlijk is. Een ( goed)verborgen handicap, waarvan nog niemand gehoord schijnt te hebben ,maar het bestaat: mijn ex-vrouw kan het getuigen, ( aangeboren-)Alzheimer, hoewel, , volgens Els, lees ik gewoon slordig en strooi dus ( on-traditionele-)"Onzin" rond! ( En die woorden leg ik dus niet in je mond. dat zeg je zelf.)
Hoogachtend, "
BlueHue"
PS,

Els, nog bedankt voor die "Theoi-com" Link, die kende ik nog niet, dat is een AARDIGE tip, en moet ik eens goed "doorstruinen"!