Zunrita schreef:Je moet er toch niet aan denken dat types als BlueHue of fb86 (of hoe de man zich ook noemen mag) de boel gaan overnemen?
Ik ken heel wat goedopgezette interactieve sites waar serieuze mensen niet meer willen komen vanwege de al te makkelijk uitgebraakte ik-heb-recht-op-mijn-eigen-mening-teksten.
Stijl lijkt me niet doorslaggevend, evenmin als een enkele taalfout, maar als het te bar wordt...? Nouja, je hebt meelezers genoeg die ook een vinger aan de pols houden. Als er teveel klachten komen (zo'n klachtenbalkje kun je onderin opnemen bij iedere posting) kun je altijd maatregelen nemen.
Beste Zunrita,
1) Hoe de man (fbs33) zich noemt is eenvoudig na te lezen haha.
(goede ogen, cq een bril zijn daarvoor de enige eis!)
2) Natuurlijk heeft iedereen 'recht' op een eigen mening, die geheel voor die 'ieder' zijn rekening komt.
Ter beoordeling van een ander uiteraard, hetgeen niets zegt over het gehalte/waarde van e.e.a. (eveneens 'uiteraard', natuurlijk).
Ik ben een atheist die onderbouwing van zijn zekerheid over het niet-bestaan van een god haalt uit de psyche van de mens, in samenhang met zichzelf en andere mensen, en heeft dat geponeerd op oa dit forum.
NB! Met 'god' bedoel ik al die 'regeltjes en wetjes'-goden/godinnen alléén!!
Niet een 'gad' als personificatie van alle andere (onoplosbare) vragen!
'Vragen' die (bijna) ogenblikkelijk gesteld worden als je het bestaan van die zgn. god ontkend, haha.
Té zeker van zichzelf misschien? In een wereld waar (valse) bescheidenheid de trend zet, en dus kennelijk mensen voor de schenen schopt waar die trend 'bon ton' is?
Hoewel ik absoluut niet twijfel aan dat 'niet' bestaan van zo'n god/in, kan ik mij voorstellen dat het stellige poneren van die mening, ergerniswekkend kan zijn voor mensen die daar niet zo zeker van zijn!
Dat spijt mij zéér om uiteenlopende redenen, waaronder het tergen van een medemens
Jouw zorg schijnt eerder te zijn of ene 'god' mannelijk, dan wel vrouwelijk is. (globaal bekeken!)en dat is jouw goed recht!
En vormt daarmee een interessegebied dat het mijne niet of nauwelijks raakt. (wat niet wil zeggen dat ik e.e.a. op dát gebied niet met interesse gelezen zou hebben!)
Overigens ben ik met mijn manier van 'poneren' kennelijk te vergelijken met paus/predikant of imam etc., als die 'lui' hun 'zekerheden' de wereld inslingeren met al hun desastreuse gevolgen voor het menselijke klimaat!
En dát kun je mijn stukjes gelukkig niet nageven haha!
groet fbs33