Jaaaaaaaa! Frau Holle ken ik! Toffe oude meid ;) (heu... Frau Holle dus, en niet jij Els, hoewel jij natuurlijk ook tof bent
Mja Sint Maarten, da's in November hee. Driekoningen is wel tof, heb ik nog in't zesde leerjaar gedaan ;) maarre Sint Thomas ken ik niet. is dat die die zijn hand in jezus' wonde legde, omdat die het niet geloofde? Tja kijk ik kom uit een evangelische streek en behoor buitendien tot de tweede generatie in onze familie die niet gedoopt is, zodus... Bij de Duitse kindertjes komt op Heilig Avond ook nog het Christkind, tenminste in katholieke huishoudens. Dit is niet het Kinneke Jezus, maar een engel met het lichaam van Heidi Klum en goudblonde lokken. Mja bij de evangelisten de kerstman, bij de katholieken het Christkind. Jullie kennen ze misschien van de Glühweinflessen.
Sinterklaas was bij ons thuis ook maar een klein feestje in vergelijking met mijn vrienden. We kregen maar een kleinigheidje, behalve mijn broer, die die dag verjaart

Hij heeft het dan ook niet zo op Sinterklaas, omdat iedereen cadeau's krijgt

Soit alleszins was ik van plan dat zo ook bij mijn kleintjes te doen: 6 december quasi als voorgerecht, 24 december 's avonds hoofdmaal en 31 december het desert

enfin, geen idee of dat jullie eigelijk een moer kan schelen, maar soit, loop al zolang met dat idee, moet het kwijt kunnen
Zes december zou overigens niet de verjaardag maar de sterfdag van de Heilige Nikolaus zijn. Ben je er wel zeker van dat de Sint een Arabier is? Turken zijn naar mijn weten geen Arabieren. Ook Iraniërs reageren daar nogal gevoelig op, als ze Arabier genoemd worden.
... och ja, La Befana zweeft ook nog ergens in Italië rond en geeft geschenken weg. Dat was een weduwe waar de Drie Koningen voorbij gingen, maar omdat ze te moe was ging ze niet meer naar Jezus' geboorte. Maar de drie mannen waren amper de deur uit, of de weduwe - een vrouw nu eenmaal - bedacht zich, graaide snel wat zoetigheden in een GB-zakje en liep hen achterna. Ze kon de Drie Koningen niet meer vinden, net zomin als het Kindje Jezus. Dus bezoekt ze sindsdien alle kindertjes en geeft ze geschenken.