Persoonlijk ben ik niet overuigd van conclusie. Een vrouw verleidt de man met "sexy" loopje, en tergerlijkerijd wil ze niet bevrucht worden. Waarom moet ze hem dan verleiden? Laat hem toch gewoon met rust.
Zoiets kunnen ze ook niet op zo'n modern tijd toepassen. Het moet in een oerleven gesitueerd worden, een leven waar mensen minder procedureel zijn. Dat wil volgens mij zeggen dat de mannen de vrouw met gewild zouden willen bevruchten. Met andere woorden, zou de vrouw dus van eign initiatief de mannen aantrekken om haar in visie te houden.
Een ander zogenaamde onderzoek (ik geloof ze allemaal) heeft naar eigen zeggen vastgesteld dat de vrouw in de vruchtbare periode zich heel veel zorgen maakt over uiterlijk.
Dit laaste is logischer, want ik zie dat de dieren zich ook aantrekkelijk profileren voor seksuele doeleinden. Vogels zouden volgens mij het meest prachtig om te zien profileren voor een vrouw, en sommigen maken zelfs de indruk om mensen.
De zoogdieren (waaronder de mensen) hebben volgens mij een andere manier om zich seksueel aantrekkelijk te maken voor een vrouw.
De sterkste is het meest geschikt gekozen volgens de zoogdieren. De sterkste zou gezond zijn, en kan meer bescherming geven voor de kinderen. Je ziet dus de dieren vechten om de vrouw te krijgen.
Een van de aparte gevallen die ik gezien heb was de strijd van slangen (ik zag het op tv). Deze slangen zijn doodgevaarlijk. Als iemand de andere bijt, dan is hij dood. En het is onvermijdelijk dat ze elkaar bijten.
De strijd was dus artistiek. Ze begonnen te doen alsof ze aan het dansen zijn, en de winnaar was degene die het hoofd van de andere naar beneden duwt.
Bij mensen is het misschien voorbij dat ze spieren moeten tewerkstellen om de indruk bij de vrouwen te maken. Toch blijven de spieren mannelijk, en aantrekkelijk bij vele vrouwen indien niet allemaal (al beweren de meestn van niet).
Het is nu volgens mij een strijd van succes. Degen die zijn macht/aanwezigheid vaststelt zou het meest geschikt zijn. Of is dit zo is geworden omdat de vrouwen eerder sex geven om buik en bankrekeningen te vullen?
Ter zijde, zijn de spieren genetisch typisch voor de mannen. Mannen hebben de juist hormonen (testosteron) om spieren op te bouwen (tien keer meer dan vrouwen misschien). Dat hormoon maakt de mannen ook agressiever en zelfzuchtig. Maar het is ter herhaling de mannlijke hormoon die de vrouwen wat waarde geeft

Want zonder die hormoon is de vrouw een zus of pop. Mannen zullen niet verleid worden door geen enkele sexy bewegingen. Het is ook verantwoordelijk voor de mannelijke fysiologische kenmerken: Brede schouder, borsthaar? baart...
Borsthaar was misschien vroeger ook seksueel aantrekkelijk voor vrouwen.
Terug naar het onderwerp en vergeleken met de conclusie van de vrouwelijke uiterlijk tijdens de vruchtbare periode zou ik zeggen dat het onderzoek een vreemde conclusie stelt. En zoals eerder gezegd, moet de vrouwen de "agressieve oermannen" (omdat we toen geen protocollen hadden) moeten aantrekken om ze te vermijden.
Overigens, merkte ik vroeger op dat er een parallel is tussen de cirkel van de maand en de vruchtbaarheid van de vrouw. De beiden duren ongeweer 30 dagen, en de beiden bereiken hun volle vorm tijdens de vijtiende dag (ongeweer).
Een paar dagen geleden hoorde ik van zoiets met betrekking tot de invloed van de maan op het menselijke leven.
Dit volgende is een oud onderzoek, maar steunt toch mijn beredenering:
Vruchtbare vrouw leidt tot jaloerse mannen
Wanneer vrouwen op hun vruchtbaarste moment zijn, neemt de rivaliteit onder mannen toe. Dat meldt het Britse dagblad The Guardian. Volgens een onderzoek van de universiteit van Liverpool zijn mannen jaloerser op dominante concurrenten wanneer hun vriendin ovuleert.
Men kan de resultaten vergelijken met dat van dieren. ''Chimpansees kunnen vreedzaam samenleven, tot de vrouwelijke apen vruchtbaar zijn. Dan worden de mannetjes echte rivalen'', aldus Rob Buriss, leider van het onderzoek. Volgens zijn bevindingen zouden vrouwen ook sneller vreemdgaan tijdens hun vruchtbare periode. ''Dominante mannen hebben een hoger testosteronniveau en dat betekent goede genen'', verklaart Buriss
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 042006_031