![]() |
![]() Forum godinnen en beeldvorming | weblog | godinnen | forum home ||
|
De Marokkaanse politie is wanhopig op zoek naar een eigentijdse Robin Hood.
Die agenten zijn eigenlijk geen politieagenten. Maar een andere soort. In wereldomroep.nl lees ik een vertaling van de naam: "Koninklijke Marechaussee".
De politieagenten zijn ook niet fatsoenlijker. Ik zie ze helemaal niet graag, maar ik begrijp ook dat ze dunne salari's hebben.
In het algemeen geldt dat men drie duizend euro als omkoop geld moet geven om die job te krijgen of anders moet men een machtige bemiddelaar kennen. Andere verhalen zijn uitzonderingen.
(Ik heb dez reply lang zitten typen, trouwens. Ik wil me bezig houden totdat het tijd is om te mogen eten (Ramadan!), nochtans moet ik nog twee uren wachten.
In het frans is het meer duidelijk: "Gens d'armes" (Gendarmes), dus "Mensen van het leger".
Toch, kon ik hem niet altijd vertrouwen, want hij zet zijn kaarten niet altijd op tafel, een voorbeeld is zijn toekomstige vrouw: Hij was verliefd op haar, maar heeft daar nooit iets over gezegd (die vrouw was ook eens een klasgenoot, en voor mij ook een buurtbewoner))...
Shayenne schreef:Hoezo de agenten aanpakken op corruptie. Doe dat de regering en hun leidinggevenden die dat in de hand hebben gewerkt.
Reader schreef:Toch, kon ik hem niet altijd vertrouwen, want hij zet zijn kaarten niet altijd op tafel, een voorbeeld is zijn toekomstige vrouw: Hij was verliefd op haar, maar heeft daar nooit iets over gezegd (die vrouw was ook eens een klasgenoot, en voor mij ook een buurtbewoner))...
Maar ik begrijp ook dat er maar weinig mensen die alle kaarten op tafel gooien; Het zijn vrienden die ik leerde kennen vanaf mijn zesde jaar (dus vanaf de eerste maanden in dat stadje), en zelfs niet allemaal...
Bedankt Els voor het uploaden van de afbeelding op imageshake.us , De foto staat op islamonline.net ter illustratie. Dus het gaat niet per se om corruptie. Ik heb hem ook vervangen;
Roelie schreef:Eén van de voornaamste oorzaken van corruptyie hier is in veel gevallen de extreem lage lonen.
En wat te denken van alle voordeeltjes en kado's die artsen en apothekers krijgen wanneer ze bepaalde medicamenten voorschrijven en verkopen.
لمرسوم الملكي بمثابة قانون المتعلق بالمعاقبة على السكر العلني يعتبر في الفصل الأول منه كل من وجد في حالة سكر بين في الأزقة أو الطرق أو المقاهي أو الكبر يهات أو في أي مكان عمومي يغشاه العموم قد اقترف جريمة السكر العلني التي يعاقب عليها القانون بالحبس لمدة تتراوح بين شهر واحد و ستة أشهر و غرامة مالية بين 150 و 500 درهم.
و بالرجوع إلى قرار المدير العام الديوان الملكي بتنظيم الاتجار في المشروبات الكحولية أو الممزوجة بالكحول و خصوصا الفصل 28 منه نجده يمنع بيع أو تقديم مشروبات كحولية أو ممزوجة بالكحول الى المغاربة المسلمين وكل من خالف الأمر يعرض نفسه لعقوبة الحبس تتراوح بين شهر و ستة أشهر بالإضافة إلى إمكانية الحكم بالغرامة
In Nederland en in Duitsland hebben veel gemeenten in hun verordeningen opgenomen dat het nuttigen van alcohol in parken, op straat, op speelplaatsen, enz. verboden is.
els schreef:Maar het is ook zo grappig dat het zo open en bloot gebeurt,
Reader schreef: Targuist is het stadje of dorpje (weet ik niet) in de omgeving van Alhoceima (werd me verteld)
In een van die filmpjes noemt de “ sniper of Tarquist “ ( sluipschutter van Tarquist) die politie racisten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten